Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .
Hvordan laver man en ramme i Excel?
- Klik på Startside > pilen Kanter .
- Vælg Tegn kanter for ydre kanter eller Tegn rammegitter for gitterlinjer.
- Klik på pilen Kanter > pilen Stregfarve, og vælg derefter en farve.
- Klik på pilen Kanter > pilen Stregtype, og vælg derefter en stregtype.
- Marker de celler, du vil tegne kanter rundt om.
Hvordan laver man streger i Excel?
Excel 2007: På fanen Vis i gruppen Vis/skjul skal du markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer. Alle andre Excel-versioner: Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis på fanen Vis.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan laver man felter i Excel?
- Hvis du vil tilføje et afkrydsningsfelt, skal du vælge fanen Udvikler , vælge Indsæt, og under Kontrolelementer til formular skal du vælge . ...
- Klik i den celle, hvor du vil tilføje afkrydsningsfeltet eller alternativknappen.
Sådan tilføjer du gitterlinjer til dit Excel-regneark?
Hvordan laver jeg linjer i word?
I et Word dokument eller i en mail, du skriver, kan du tegne linjer (og andre figurer) for at illustrere, hvad du siger. Vælg Indsæt > Figurer på båndet.
Hvordan deler man et felt i Excel?
- Markér en eller flere celler, der skal opdeles.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Opdel celler i gruppen Flet.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan flytter man linjer i Excel?
- Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
- Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan laver man en gennemstregning?
- Markér den tekst, du vil formatere.
- Gå til Hjem > Gennemstreget.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvorfor kan jeg ikke lave diagrammer i Excel?
Hvis du ikke kan se Excel-projektmappegalleri i menuen Filer, skal du klikke på Ny fra skabelon. Klik på Udskriftslayout i menuen Vis. Klik på fanen Indsæt , vælg diagramtypen, og dobbeltklik derefter på det diagram, du vil tilføje.
Hvor mange linjer kan der være i Excel?
I Excel 2007, ja. I tidligere versioner nej. 2007 har 1,048,576 rækker og 16.384 kolonner, men husk at hele arket skal kunne rummes i den tilgængelige RAM. Stil dig i A1 og tryk ctrl->pil ned eller pil til højre.
Hvordan sætter man en linje fast i Excel?
- Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
- Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan deler man en linje i Excel?
Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele. Vælg Data > Tekst til kolonner. I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste. Vælg Afgrænsere for dine data, f.
Hvordan lægger man 2 celler sammen i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =SAMMENKÆDNING(.
- Markér den celle, du først vil kombinere. ...
- Luk formlen med en højreparentes, og tryk på Enter.
Hvordan deler man et Excel regneark?
- Vælg Del.
- Vælg tilladelser, og derefter Anvend.
- Tilføj personer.
- Du kan skrive en meddelelse, hvis du har lyst.
- Vælg Send.
Hvordan lægger man en kolonne sammen i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne sammen, skal du markere cellen direkte under det sidste tal i kolonnen. Hvis du vil lægge tallene i en række sammen, skal du markere cellen umiddelbart til højre for rækken. Autosum findes to forskellige steder: Hjem > Autosum og Formler > Autosum.
Hvordan laver man linjeafstand?
- Markér et eller flere afsnit, der skal opdateres. ...
- Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit .
- Vælg Indstillinger for linjeafstand , og vælg en indstilling i feltet Linjeafstand .
- Juster indstillingerne Før og Efter for at ændre afstanden mellem afsnit.
- Vælg OK.
Hvad er dobbelt linjeafstand?
Du kan bruge dobbelt mellemrum på hele eller dele af et Word-dokument. Hvis du vil dobbelt linjeafstand i hele dokumentet, skal du gå > Afstand mellem afsnit ogvælge Dobbelt.
Hvad er enkelt linjeafstand?
Linjeafstand er et begreb inden for typografi og er bestemmelse af den vertikale afstand mellem linjerne i en tekst. Linjeafstanden opgives normalt i enheden punkt inden for den grafiske branche. På pc'er og skrivemaskiner angives den oftest som enkelt, halvanden eller dobbelt linjeafstand.
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation og erstatter en del af tallet med E+n, hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til den n' potens. Et videnskabeligt format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Kan Excel tælle bogstaver?
Hvis du vil bruge funktionen, skal du skrive =LÆNGDE(celle) på formellinjen og trykke på Enter. I disse eksempler er cellen den celle, du vil tælle, f. eks. B1.