Hvordan laver man gitter i Excel?

Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer . Hvis du vil skjule gitterlinjerne, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en ramme i Excel?

Sådan gør du:
  1. Klik på Startside > pilen Kanter .
  2. Vælg Tegn kanter for ydre kanter eller Tegn rammegitter for gitterlinjer.
  3. Klik på pilen Kanter > pilen Stregfarve, og vælg derefter en farve.
  4. Klik på pilen Kanter > pilen Stregtype, og vælg derefter en stregtype.
  5. Marker de celler, du vil tegne kanter rundt om.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man streger i Excel?

Excel 2007: På fanen Vis i gruppen Vis/skjul skal du markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer. Alle andre Excel-versioner: Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis på fanen Vis.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kolonner i Excel?

Indsæt eller slet en kolonne
  1. Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
  2. Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man felter i Excel?

> Excel-indstillinger > Populære > vis fanen Udvikler på båndet.
  1. Hvis du vil tilføje et afkrydsningsfelt, skal du vælge fanen Udvikler , vælge Indsæt, og under Kontrolelementer til formular skal du vælge . ...
  2. Klik i den celle, hvor du vil tilføje afkrydsningsfeltet eller alternativknappen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Sådan tilføjer du gitterlinjer til dit Excel-regneark?



Hvordan laver jeg linjer i word?

I et Word dokument eller i en mail, du skriver, kan du tegne linjer (og andre figurer) for at illustrere, hvad du siger. Vælg Indsæt > Figurer på båndet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man et felt i Excel?

Opdel celler
  1. Markér en eller flere celler, der skal opdeles.
  2. På fanen Layout i tabellen skal du vælge Opdel celler i gruppen Flet.
  3. Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan flytter man linjer i Excel?

Højreklik på en række eller kolonne under eller til højre for, hvor du vil flytte eller kopiere markeringen til, og gør derefter et af følgende:
  1. Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
  2. Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en gennemstregning?

Anvend eller fjern enkelt gennemstreget formatering
  1. Markér den tekst, du vil formatere.
  2. Gå til Hjem > Gennemstreget.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?

Sortér hurtigt og nemt
  1. Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
  2. Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
  3. Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke lave diagrammer i Excel?

Hvis du ikke kan se Excel-projektmappegalleri i menuen Filer, skal du klikke på Ny fra skabelon. Klik på Udskriftslayout i menuen Vis. Klik på fanen Indsæt , vælg diagramtypen, og dobbeltklik derefter på det diagram, du vil tilføje.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvor mange linjer kan der være i Excel?

I Excel 2007, ja. I tidligere versioner nej. 2007 har 1,048,576 rækker og 16.384 kolonner, men husk at hele arket skal kunne rummes i den tilgængelige RAM. Stil dig i A1 og tryk ctrl->pil ned eller pil til højre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på computerworld.dk

Hvordan sætter man en linje fast i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man en linje i Excel?

Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele. Vælg Data > Tekst til kolonner. I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste. Vælg Afgrænsere for dine data, f.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan lægger man 2 celler sammen i Excel?

Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING
  1. Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
  2. Skriv =SAMMENKÆDNING(.
  3. Markér den celle, du først vil kombinere. ...
  4. Luk formlen med en højreparentes, og tryk på Enter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man et Excel regneark?

Del din Excel-projektmappe med andre
  1. Vælg Del.
  2. Vælg tilladelser, og derefter Anvend.
  3. Tilføj personer.
  4. Du kan skrive en meddelelse, hvis du har lyst.
  5. Vælg Send.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan lægger man en kolonne sammen i Excel?

Hvis du vil lægge tallene i en kolonne sammen, skal du markere cellen direkte under det sidste tal i kolonnen. Hvis du vil lægge tallene i en række sammen, skal du markere cellen umiddelbart til højre for rækken. Autosum findes to forskellige steder: Hjem > Autosum og Formler > Autosum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man linjeafstand?

Ændre linjeafstanden i en del af dokumentet
  1. Markér et eller flere afsnit, der skal opdateres. ...
  2. Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit .
  3. Vælg Indstillinger for linjeafstand , og vælg en indstilling i feltet Linjeafstand .
  4. Juster indstillingerne Før og Efter for at ændre afstanden mellem afsnit.
  5. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er dobbelt linjeafstand?

Du kan bruge dobbelt mellemrum på hele eller dele af et Word-dokument. Hvis du vil dobbelt linjeafstand i hele dokumentet, skal du gå > Afstand mellem afsnit ogvælge Dobbelt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er enkelt linjeafstand?

Linjeafstand er et begreb inden for typografi og er bestemmelse af den vertikale afstand mellem linjerne i en tekst. Linjeafstanden opgives normalt i enheden punkt inden for den grafiske branche. På pc'er og skrivemaskiner angives den oftest som enkelt, halvanden eller dobbelt linjeafstand.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvad står E for i Excel?

Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation og erstatter en del af tallet med E+n, hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til den n' potens. Et videnskabeligt format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan Excel tælle bogstaver?

Hvis du vil bruge funktionen, skal du skrive =LÆNGDE(celle) på formellinjen og trykke på Enter. I disse eksempler er cellen den celle, du vil tælle, f. eks. B1.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com