Hvordan laver man kolonner i Google Docs?

Gør tekst til kolonner
  1. Åbn et dokument i Google Docs.
  2. Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
  3. Klik på Formatér. Kolonner.
  4. Markér det antal kolonner, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et skema i Google Docs?

  1. Åbn et dokument eller en præsentation i Google Docs eller Google Slides på din computer.
  2. Klik på Indsæt Diagram. Fra Sheets.
  3. Klik på regnearket med det diagram, du vil tilføje, og klik derefter på Vælg.
  4. Klik på det diagram, du vil tilføje. ...
  5. Klik på Importér.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man et flueben i Docs?

Indsæt specialtegn
  1. Åbn Google Docs eller Slides på din computer. ...
  2. Åbn eller opret et dokument eller en præsentation.
  3. Øverst skal du klikke på Indsæt. ...
  4. Find det tegn, du vil indsætte: ...
  5. Klik på et tegn for at føje det til din fil.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan farver man en kolonne i Docs?

Anvende farve på hver anden række eller kolonne
  1. Markér de celler, du vil formatere.
  2. Gå til Hjem > Formatér som tabel.
  3. Vælg en tabeltypografi, der har skygge i hver anden række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en Google Docs?

Trin 1: Opret et dokument

Sådan opretter du et nyt dokument: Åbn startskærmen for Docs ved at gå til docs.google.com på din computer. Klik på Tom. øverst til venstre under "Opret et nyt dokument".

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Google Docs-kolonner på en del af siden



Kan man lave en mappe i Docs?

Du kan her gemme og oprette filer, inddele dem i mapper osv. For at oprette et google docs-dokument finder du nu det sted i mappe systemet, hvor du ønsker at gemme dit dokument, og vælger enten at klikke på plus-ikonet “ny” i venstre side eller højreklikker med musen og vælger “google docs”.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på educate.au.dk

Hvordan bruger man Docs?

  1. Åbn et dokument i Google Docs-appen. på din Android-telefon eller -tablet.
  2. Tryk på Rediger .
  3. Du kan vælge et ord ved at trykke to gange på det. Flyt de blå markører for at markere mere tekst.
  4. Start redigeringen.
  5. Du kan trykke på Fortryd for at fortryde en handling eller på Annuller fortryd.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man en kolonne i Word?

Tilføje en kolonne til venstre eller til højre
  1. Klik i en celle til venstre eller højre for det sted, hvor du vil tilføje en kolonne.
  2. Gør ét af følgende under Tabelværktøjer på fanen Layout: Hvis du vil tilføje en kolonne til venstre for cellen, skal du klikke på Indsæt til venstre i gruppen Rækker og kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sletter man en kolonne i Docs?

Vælg kolonneoverskriften, og vælg derefter Kolonneindstillinger > Formatér denne kolonne. Vælg en kolonneoverskrift, og vælg derefter Kolonneindstillinger > Vis/skjul kolonner. Vælg den kolonneoverskrift, du vil slette, og vælg Kolonneindstillinger > Rediger > Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man punkter i Docs?

Skift listetype
  1. Åbn et dokument eller en præsentation i Google Docs eller Google Slides på din computer.
  2. Klik på et tal, et punkttegn eller et afkrydsningsfelt (kun Google Docs).
  3. Øverst skal du klikke på Formatér. Punkttegn og nummerering.
  4. Vælg en ny punkttype:

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver man specialtegn?

Et specialtegn såsom tankestreger eller paragraftegn (§)
  1. Klik eller tryk på det placering, hvor specialtegnet skal indsættes.
  2. Gå til Indsæt > Symbol > flere symboler.
  3. Gå til Specialtegn.
  4. Dobbeltklik på det tegn, du vil indsætte. Tip!: Mange af specialtegnene har genvejstaster tilknyttet. ...
  5. Vælg Luk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan skifter man farve på et Docs dokument?

Vigtigt!
  1. Åbn en fil i et af følgende programmer på din computer: Google Docs. Google Sheets. ...
  2. På værktøjslinjen skal du klikke på Tekstfarve. eller et andet værktøj med farvemuligheder.
  3. Under "Tilpasset" skal du klikke på Vælg en tilpasset farve .
  4. Brug pipetteværktøjet til at klikke på en hvilken som helst farve på skærmen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan tjekker man ord på Docs?

Tæl antallet af ord i et langt dokument
  1. Åbn et dokument i Google Docs på din computer.
  2. Du kan finde antallet af ord, tegn og sider øverst på siden ved at klikke på Værktøjer. Antal ord.
  3. Klik på Udfør for at lukke vinduet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Kan man tegne i Google Docs?

Du kan tegne og skrive noter i denne type filer: Google Docs, Sheets og Slides. Microsoft Office-dokumenter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver jeg kolonner i canva?

Tilføjelse af rækker og kolonner
  1. Klik for at vælge tabellen. Klik på det, der vises.
  2. Vælg Tilføj kolonne før eller Tilføj kolonne efter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på canva.com

Hvordan laver man kolonner i Excel?

Indsæt eller slet en kolonne
  1. Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
  2. Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man et dokument i Google Docs?

Valgmulighed 2:
  1. Gå til Google Drev på din computer.
  2. Højreklik på den fil, du vil dele med et chatrum.
  3. Klik på Del > Kopiér link .
  4. Gå til Google Chat.
  5. Vælg det chatrum, du vil dele filen med.
  6. Indsæt det kopierede link i beskedfeltet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan deler man en tabel i Word?

Opdel en tabel
  1. Placer markøren på den række, du vil bruge som den første række af den anden tabel. I eksempeltabellen er den på tredje række. ...
  2. På fanen LAYOUT i gruppen Flet skal du klikke på Opdel tabel. Tabellen opdeles i to tabeller.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man en side op i to i Word?

Opdel dine vinduer i ruder i Word og Excel
  1. Vælg Visning > Opdel.
  2. For at tilpasse ruderne, skal du blot trække i kanten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man indhold af to celler i Excel?

Flette celler
  1. Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data.
  2. Vælg Hjem > Flet & Center.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad koster Google Docs?

Google Docs er Googles gratis alternativ til Microsoft Word, og det kan langt det meste af det samme, som Microsoft Word kan, og så er det altid online, hvilket giver dig en række fordele.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på komputer.dk

Er Google Docs gratis?

Det er gratis at benytte, det eneste det kræver er at man har en Google-konto(mail), hvilket heller ikke koster noget.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på docs.google.com

Hvad er forskellen på Google Drive og Google Drev?

Med Google Drive er det muligt at placerer alle ens data i skyen, det være sig dokumenter, billeder, video-film – alle typer filer. Med G Suite Google Drev har du ubegrænset plads, det betyder at der er plads til alle dine data uanset om du har 5, 50, eller 5000 gigabyte data.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på cloudbloggen.dk

Hvordan gemmer man på Google Docs?

Tip!
  1. Åbn et Google-dokument på din computer.
  2. Øverst skal du klikke på Filer Udskriv.
  3. Vælg Gem som PDF ud for "Destination" til venstre.
  4. Klik på Gem øverst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvordan laver jeg en mappe?

Opret en ny mappe, før du gemmer dit dokument, ved hjælp af Stifinder
  1. Åbn Stifinder ved hjælp af en følgende fremgangsmåder: ...
  2. Gå til den placering, hvor du vil oprette den nye mappe, og klik på Ny mappe.
  3. Skriv navnet på mappen, og tryk på Enter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com