- Klik på i Dock på din Mac for at åbne et Findervindue, og naviger til det sted, hvor du vil oprette mappen. ...
- Vælg Arkiv > Ny mappe, eller tryk på Skift-Kommando-N. Hvis kommandoen Ny mappe er utydelig, kan du ikke oprette en mappe det pågældende sted.
- Skriv et navn til mappen, og tryk på Retur.
Hvordan laver man en mappe i Stifinder?
- Åbn Stifinder ved hjælp af en følgende fremgangsmåder: ...
- Gå til den placering, hvor du vil oprette den nye mappe, og vælg Ny > mappe.
- Skriv navnet på mappen, og tryk på Enter.
Hvordan laver man mapper på skrivebordet?
- Gennemse computeren eller Windows Stifinder for at finde det eller de objekter, du vil oprette en genvej til.
- Højreklik på navnet på objektnavnet, og venstreklik derefter på Opret genvej.
- Træk den nye genvej til et åbent område på skrivebordet.
Hvordan laver man mapper i drev?
- Gå til drive.google.com på din computer.
- I venstre side skal du klikke på Ny. Mappe.
- Angiv et navn til mappen.
- Klik på Opret.
Kan man lave mapper i Pages?
Organiser dokumenter i mapper
Klik på Gennemse i indholdsoversigten til venstre i dokumentadministrationen. Klik på knappen Ny mappe på værktøjslinjen, skriv navnet på mappen, og tryk derefter på Retur (på en Mac) eller Enter (på en Windows-enhed). Vælg et eller flere emner, og træk dem derefter til mappen.
Sådan opretter du nye mapper på din Mac
Hvordan laver man mapper i Word på Mac?
- Vælg din indbakke eller en anden mappe, du vil arbejde med.
- Vælg Organiser > Ny mappe.
- Skriv et navn, og tryk på Enter.
Hvordan samler man flere PDF-filer til en?
Åbn Acrobat for at kombinere filer: Åbn værktøjsbjælken, og vælg "Kombiner filer." Tilføj filer: Klik på "Tilføj filer" og vælg de filer, du ønsker at medtage i din PDF. Du kan flette PDF'er eller et miks af PDF-dokumenter og andre filer.
Hvordan mapper man et drev?
- Åbn Stifinder fra proceslinjen eller menuen Start , eller tryk på Windows-tasten + E.
- Vælg Denne pc i venstre rude. ...
- Vælg et drevbogstav på listen Drev. ...
- Skriv stien på mappen eller computeren i feltet Mappe, eller vælg Gennemse for at finde mappen eller computeren. ...
- Vælg Udfør.
Kan man lave mapper i Gmail?
- Gå til Gmail på din computer.
- Rul ned i venstre side, og klik derefter på Mere.
- Klik på Opret en ny etiket.
- Giv etiketten et navn.
- Klik på Opret.
Hvordan laver man kolonner i drev?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan opretter man mapper på Mac?
Opret en mappe
Vælg Arkiv > Ny mappe, eller tryk på Skift-Kommando-N. Hvis kommandoen Ny mappe er utydelig, kan du ikke oprette en mappe det pågældende sted.
Hvordan laver man en fil på Mac?
- På din Mac skal du åbne en app, der giver dig mulighed for at oprette dokumenter. Åbn f. eks. TextEdit for at oprette et dokument i almindeligt tekstformat, RTF-format eller HTML-format.
- Klik på Nyt dokument i dialogen Åbn, eller vælg Arkiv > Ny.
Hvordan gemmer man lokalt på Mac?
Åbn et dokument, klik et sted i dokumentvinduet for at gøre det aktivt, og vælg derefter Arkiv > Gem (på Arkivmenuen øverst på skærmen). Skriv et navn i feltet Gem som, og skriv derefter et eller flere mærker (valgfrit). Klik på lokalmenuen Hvor, og vælg en placering.
Kan man lave mapper i Office 365?
Med Microsoft 365 kan du oprette en struktureret filhierarki ved hjælp af SharePoint Online- og OneDrive-forretningsbiblioteker. Du kan oprette mapper, undermapper og filer for at organisere dine dokumenter på en logisk måde, så de er nemme at finde og dele.
Hvordan sletter man en mappe på Mac?
Træk emnet til papirkurven i Dock på din Mac, eller vælg emnet, og tryk på Kommando-Slet. Hvis et emne er låst, skal du klikke på Fortsæt for at bekræfte, at du vil flytte det låste emne til papirkurven.
Hvordan finder man skjulte mapper?
Vis skjulte filer
Vælg Vis > Vis, og vælg derefter Skjulte elementer for at få vist skjulte filer og mapper.
Hvordan laver man mapper?
Tryk på ikonet Flyt (mappe). Når du trykker på det, vises en liste over eksisterende mapper på kontoen. Tryk på (+)-ikonet i øverste højre hjørne af appen for at oprette en ny mappe.
Hvordan laver jeg en mappe i mail?
- Højreklik på dit navn i mapperuden , og vælg Ny mappe. Eller højreklik på Indbakke for at tilføje en mappe i indbakken, og vælg Ny mappe.
- Skriv et navn til mappen, og tryk på Enter.
- Vælg den nye mappe for at åbne den.
Hvordan sorterer man mails i Gmail?
- Åbn Gmail på din computer.
- Øverst til højre skal du klikke på Indstillinger. Se alle indstillinger.
- Klik på Indbakke foroven.
- Vælg Standard i sektionen "Indbakketype".
- Markér afkrydsningsfeltet ud for en kategori i sektionen "Kategorier". ...
- Klik på Gem ændringer nederst på siden.
Hvordan flytter man et dokument til en mappe?
- Åben det dokument, som du ønsker at flytte.
- Tryk på ikonet med de tre cirkler i øverste højre hjørne.
- Tryk derefter på 'Flyt'.
- Vælg nu mappen, som du ønsker at flytte dokumentet til, og tryk herefter på 'OK'.
Hvordan laver man en mappe på telefonen?
- Åbn appen Google Drev på din Android-telefon eller -tablet.
- Tryk på Tilføj. nederst til højre.
- Tryk på Mappe.
- Navngiv mappen.
- Tryk på Opret.
Hvordan finder jeg mit drev?
- Gå til drive.google.com på din computer.
- Øverst til højre skal du klikke på Indstillinger. Indstillinger.
- Vælg Start eller Mit drev under "Startside".
Hvordan samler man flere Word-dokumenter sammen?
Klik på Gennemse > Sammenlign > Kombiner. I et pop op-vindue kan du vælge det oprindelige dokument og det reviderede dokument. Under Oprindeligt dokument skal du klikke på pil ned og vælge det dokument, du har sendt til gennemsyn. Hvis du vil gå til filens placering, skal du klikke på mappeikonet.
Hvordan laver jeg min fil om til PDF?
- Vælg Filer > Udskriv > Udskriv (i PowerPoint skal du vælge et af tre formater).
- I rullemenuen under Printer skal du vælge Gem som PDF og derefter vælge Gem.
Hvordan merger man PDF-filer på Mac?
- Klik på i Dock på din Mac for at åbne et Findervindue.
- Vælg de arkiver, du vil samle i et PDF-dokument. ...
- Ctrl-klik på de valgte arkiver, og vælg Hurtige kommandoer > Opret PDF-dokument.