- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted i den markerede celle, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man en linje i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt række: Højreklik på hele rækken, hvorover du vil indsætte den nye række over, og vælg derefter Indsæt rækker. Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Hvordan indsætter man en ekstra linje i Excel?
- Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvordan laver man linjeafstand i Excel?
- Markér de afsnit, du vil ændre.
- Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit .
- Vælg 1,0.
Hvordan laver man punktopstilling i Excel?
Markér en tom celle, og klik derefter på Symbol under fanen Indsæt. Skriv 2022 i feltet Tegnkode nederst i dialogboksen. Klik derefter på Indsæt og Luk.
Excel-tip 31 - Tilføj flere linjer til tekst i celler - Brug Enter-tasten i en celle
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
- Markér et eller flere regneark. Tip!: Hvis der er markeret flere ark, vises [Gruppér] i titellinjen øverst i regnearket. ...
- I Excel 2007: På fanen Visning i gruppen Vis/skjul skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Gitterlinjer.
Hvordan laver man punkttegn?
- Markér den tekst eller punktopstilling, du vil ændre.
- Under fanen Startside i gruppen Afsnit skal du klikke på pilen ud for punktopstilling. og derefter klikke på Definer nyt punkttegn.
- Klik på Symbol og derefter på det symbol, du vil bruge.
- Klik på OK.
Hvordan laver man linjeafstand?
Gå til Hjem > Afstand mellem linjer og afsnit. Vælg Indstillinger for linjeafstand, og vælg derefter de ønskede indstillinger under Afstand. Hvis du vil ændre afstanden før eller efter de markerede afsnit, skal du vælge pilen ud for Før eller Efter og angive den ønskede afstand. Vælg Benyt som standard.
Hvad er enkelt linjeafstand?
Linjeafstand er et begreb inden for typografi og er bestemmelse af den vertikale afstand mellem linjerne i en tekst. Linjeafstanden opgives normalt i enheden punkt inden for den grafiske branche. På pc'er og skrivemaskiner angives den oftest som enkelt, halvanden eller dobbelt linjeafstand.
Hvordan laver jeg linjer i word?
Vælg Indsæt > Figurer på båndet. Pop ud øverst i meddelelsen for at åbne et separat vindue, der indeholder fanen Indsæt ). Vælg den type streg, du vil tegne, i galleriet Streger. Klik og træk med musen på lærredet for at tegne stregen.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".
Kan ikke slette række i Excel?
- Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
- Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
- Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.
Hvordan låser man enkelte celler i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan markere man to kolonner i Excel Mac?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.
Hvordan laver man Gangetegn i Excel?
- Indtaste dem i en formel.
- Starte formlen med et lighedstegn (=)
- Bruge gangetegnet, som er *
Hvor meget linjeafstand skal man have?
Hold god linjeafstand
Der må dog heller ikke være så meget afstand, at læseren opfatter linjerne som enkelte afsnit. En god tommelfingerregel er en linjeafstand på omkring 140%. Lidt mere, hvis du bruger seriffer. Husk også god afstand mellem de forskellige tekstelementer, dvs.
Hvordan ændre man linjeafstand i powerpoint?
Linjeafstand (enkelt linjeafstand, dobbelt linjeafstand osv.) og lodret justering (øverst, nederst eller i midten) er tilgængelige fra menuknapperne på fanen Hjem på båndet i gruppen Afsnit : Der findes mere detaljerede afstandsindstillinger i dialogboksen Afsnit : Markér den tekst, du vil ændre, på sliden.
Hvordan laver man større linjeafstand i onenote?
- Markér et eller flere tekstafsnit.
- Klik på Startside > Justering af afsnit > Indstillinger for afstand mellem afsnit.
- Angiv den afstand (i punkt) i dialogboksen Afstand mellem afsnit.
Hvordan får man lige margener i Word?
Vælg en margen fra galleriet i Word
på din Android-telefon, tryk på Hjem, og tryk derefter på Layout. Tryk på margener under fanen Layout. Vælg en margen i galleriet ned. Hver markering viser margenmål.
Hvordan laver man to Spalter i word?
Klik på Spalter på Sidelayout eller fanen Layout. Nederst på listen skal du vælge Flere Spalter. I dialogboksen Spalter skal du justere indstillingerne under Bredde og Afstand for at vælge spaltebredden og afstanden mellem spalterne.
Hvordan laver man linjeafstand i Word på iPad?
- I dit Word-dokument skal du markere den tekst, du vil ændre. ...
- På din iPad skal du trykke på fanen Hjem og derefter trykke på ikonet Linjeafstand. ...
- Tryk på menuen Linjeafstand, og vælg den ønskede linjeafstand fra 1,0 til 3,0.
Hvad er en punktopstilling?
Formålet med en punktopstilling er netop at gøre teksten mere overskuelig og læsevenlig. Det opnår du bl. a. ved at gøre punkterne sprogligt parallelle så læseren ved hvad han eller hun kan forvente.
Hvornår punktum i punktopstilling?
Sæt (næsten) altid punktum efter det sidste punkt (når der ikke indgår helsætninger i punktopstillingen. Når du laver en punktopstilling, må du ikke: sætte kommaer mellem de enkelte punkter. sætte punktum efter hvert punkt, med mindre de indeholder helsætninger.
Hvordan laver man punkter i Docs?
- Åbn et dokument eller en præsentation i Google Docs eller Google Slides på din computer.
- Klik på et tal, et punkttegn eller et afkrydsningsfelt (kun Google Docs).
- Øverst skal du klikke på Formatér. Punkttegn og nummerering.
- Vælg en ny punkttype: