Markér en eller flere rækker og kolonner Vælg bogstavet øverst for at markere hele kolonnen. Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.
Hvordan slår man to celler sammen i Excel?
Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.
Hvordan fryser man flere kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan ganger man to kolonner i Excel?
Hvis du vil multiplicere alle tallene i kolonne A med celle C2, skal du føje $-symboler til cellereferencen på følgende måde: $C$2,som du kan se i eksemplet nedenfor. Brug af $ Excel, at referencen til C2 er "absolut", så når du kopierer formlen til en anden celle, vil referencen altid være til celle C2.
Hvordan sammenligner man 2 kolonner i Excel?
Funktionen SAMMENLIGN søger efter et angivet element i en område af celler og returnerer derefter den relative placering af det pågældende element i området. Hvis f. eks. området A1:A3 indeholder værdierne 5, 25 og 38, returnerer formlen =SAMMENLIGN(25,A1:A3,0) tallet 2, da 25 er det andet element i området.
MS Excel: How to Select Different Multiple Cell, Columns & Rows
Hvordan markere man dubletter i Excel?
- Markér de celler, du vil kontrollere for dubletter. ...
- Vælg Hjem > Betinget formatering > Fremhæv celleregler > dublerede værdier.
- I feltet ud for værdier med skal du vælge den formatering, du vil anvende på de dublerede værdier, og derefter vælge OK.
Hvordan ganger man 2 felter i Excel?
Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.
Hvor mange kolonner i Excel?
Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan låser man flere celler i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
- Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Hvorfor kan jeg ikke fryse ruder i Excel?
Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.
Kan ikke se kolonne i Excel?
Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.
Hvad er sammenkædning?
Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.
Hvordan tæller man sammen i Excel?
- TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme.
- TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
- ANTAL. BLANKE: For at tælle celler, der er tomme.
- TÆL. HVIS: For at tælle celler, der opfylder et bestemt kriterie.
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt. Tal behøver ikke at have anførselstegn.
Hvordan skriver man i kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan dividere man i Excel?
Dividere tal i en celle
For at udføre denne opgave skal du bruge den matematiske operator / (skråstreg). Hvis du f. eks. skriver =10/5 i en celle, vises 2 i cellen.
Hvordan flytter man en kolonne i Excel?
Flyt eller kopiér rækker eller kolonner
Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.
Hvordan splitter man tekst i Excel?
- Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
- Vælg Data > Tekst til kolonner.
- I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
- Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
- Vælg Næste.
- Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
- Vælg Afslut.
Hvordan laver man opløftet i Excel?
Potens- og eksponentialfunktioner med funktionen POWER()
har man funktionen 5x, hvor x er indholdet i celle B2, bliver syntaxen så POWER(5;B2), og tilsvarende, er det indholdet i celle B2 der skal sættes i anden bliver syntaxen POWER(B2;2).
Hvordan laver man 2 Y akser i Excel?
- Vælg et diagram for at åbne Diagramværktøjer.
- Væg Design > Skift diagramtype.
- Vælg Kombinationsdiagram > Klyngekolonne – kurve på sekundær akse.
- Vælg Sekundær akse for den dataserie, du vil vise.
- Vælg rullelistepilen, og vælg Kurve.
- Vælg OK.
Hvordan får man flere decimaler i Excel?
- Klik på rullemenuen Talformat i gruppen Tal under fanen Hjem, og klik > Flere talformater.
- Vælg det talformat, du vil bruge, på listen Kategori, og sørg for, at det har decimaler, f. eks. ...
- Skriv det antal decimaler, der skal vises, i feltet Antal decimaler, og klik på OK.
Hvordan fjerner man kolonner i Excel?
Hvis du vil fjerne en enkelt kolonne, skal du markere den kolonne, du vil fjerne, og derefter vælge Hjem> Fjern kolonner> Fjern kolonner. Hvis du vil fjerne flere kolonner, skal du markere kolonnerne ved hjælp af Ctrl + klik eller Skift + klik.
Hvordan markerer man alt i Excel?
- Klik på knappen Marker alt.
- Tryk på Ctrl+A. Bemærk Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.