- Markér de celler, du vil flette.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Flet celler i gruppen Flet.
Hvordan merger man 2 celler i Excel?
- Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i.
- Skriv =SAMMENKÆDNING(.
- Markér den celle, du først vil kombinere. ...
- Luk formlen med en højreparentes, og tryk på Enter.
Hvordan sætter man to celler sammen i Excel?
Markér de celler, du vil flette. Vælg Flet & Center.
Hvordan lægger man en kolonne sammen i Excel?
- Hvis du vil lægge tallene i en kolonne sammen, skal du markere cellen direkte under det sidste tal i kolonnen. ...
- Autosum findes to forskellige steder: Hjem > Autosum og Formler > Autosum.
- Når du har oprettet en formel, kan du kopiere den til andre celler i stedet for at skrive den igen og igen.
Hvordan sammenkæder Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt. Tal behøver ikke at have anførselstegn. Ord er rodet sammen.
Sådan flettes celler i Excel
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvordan laver man et skema i Excel?
- Markér en celle i dine data.
- Vælg Hjem > Formatér som tabel.
- Vælg en typografi for tabellen.
- I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
- Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
- Vælg OK.
Hvordan laver man flere linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan fjerner man dubletter i Excel?
Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.
Hvordan ombryder man tekst i Excel?
Ombryde tekst i en celle eller en gruppe af celler
Markér de celler, du vil formatere. Klik på Ombryd tekst under fanen Hjem. Teksten inde i cellen ombrydes, så den passer til kolonnebredden. Når du ændrer kolonnebredden, tilpasses tekstombrydningen automatisk.
Hvordan sletter man tomme celler i Excel?
Dette gøres ved først at markere området, du ønsker at rydde dem fra (hvis du ønsker at markere hele arket, tryk da “Ctrl” + “A”). Derefter går du til Data → Filtrer, hvorefter en drop down-pil vil vises i øverste celle i hver kolonne.
Hvordan flytter man linjer i Excel?
- Når du flytter rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt udklippede celler.
- Når du kopierer rækker eller kolonner, skal du klikke på Indsæt kopierede celler.
Hvad er en kolonne Excel?
Funktionen KOLONNE returnerer kolonnenummeret for den angivne cellereference. Hvis formlen =KOLONNE(D10), returneres 4, fordi kolonne D er den fjerde kolonne.
Hvordan laver man kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvad er en række og hvad er en kolonne?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
Hvordan fjerner man stiplede linjer i Excel?
Bemærk!: Hvis du vil skjule de stiplede linjer, skal du klikke på Excel > Indstillinger > Visning og derefter fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Sideskift under Vis i projektmappe.
Kan man lave en graf i Excel?
Gå til fanen ”Indsæt” på Båndet i Excel. Under sektionen ”Diagrammer” vælger du, hvilken type diagram der skal bruges. Du kan vælge, om dine data skal vises i en todimensionel eller tredimensionel graf. Du kan også vælge, om dine data skal vises som et felt med farver i.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.
Kan man fjerne mellemrum i Excel?
Hvis du vil fjerne ALLE mellemrum i din celle, uanset om den indeholder tal eller tekst, så brug funktionen UDSKIFT. Funktionen bruges til at udskifte tekst/tal med noget andet. For eksempel, at udskifte “ABC” med “DEF”. Men her bruger vi den til at udskifte alle mellemrum med ingenting!
Hvis i Excel?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.