Tilføje et beregnet felt Klik på pivottabellen. Dette viser pivottabelværktøjerne og tilføjer fanerne Analysér og Design. På fanen Analysér i gruppen Beregninger skal du klikke på Felter, elementer og sæt og derefter på Beregnet felt. I feltet Navn skal du skrive et for feltet.
Hvad er felter i en pivottabel?
En pivottabel omdanner hver kolonne i dit datasæt til felter som du kan bruge til at sammensætte rapporter på kryds og tværs. I denne guide lærer du derfor at oprette, tilpasse og filtrere en pivottabel. Alt hvad du har brug for, til at omdanne din data til overskuelige rapporter. Det lærer du!
Kan man gruppere data i en pivottabel?
Gruppér data
Højreklik på en værdi i pivottabellen, og vælg Gruppér. I feltet Gruppering skal du markere afkrydsningsfelterne Starter fra og Slutter med og redigere værdierne om nødvendigt.
Hvordan arbejder man med pivottabel?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra. ...
- Vælg Indsæt > Pivottabel.
- Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. ...
- Vælg, hvor pivottabellen skal placeres. ...
- Vælg OK.
Hvordan sortere i pivottabel?
Du kan sortere efter individuelle værdier eller efter subtotaler ved at højreklikke på en celle, klikke på Sortér og vælge en sorteringsmetode. Sorteringsrækkefølgen anvendes på alle celler på samme niveau i den kolonne, der indeholder cellen.
How to add a calculated field to a pivot table
Hvad skal man sortere i?
Affald skal sorteres i 10 fraktioner: Mad, papir, pap, metal, glas, plastik, fødevarekartoner, tekstiler, restaffald og farligt affald. De 10 slags affald markeres med piktogrammer, som bruges i alle kommuner.
Hvordan skal ler sorteres?
Pynten kan du bruge igen, grangrenene kan komme til haveaffald, i komposten eller til det organiske affald. Er der ler i juledekorationen, bør leret til storskrald eller afleveres på genbrugspladsen som byggeaffald. Nogle kommuner accepterer ler i meget små mængder i husholdningsaffaldet.
Hvordan opdatere man en Pivot Table?
Klik et sted i pivottabellen for at få vist Pivottabelværktøjer på båndet. Klik på Analysér > Opdater, eller tryk på Alt+F5.
Hvad kan man bruge pivottabeller til?
En pivottabel kan give dig et overblik over de mest komplekse datasæt, og du kan nemt og hurtigt tilpasse dit overblik, hvis du ønsker data fremstillet på en anderledes måde. Med en pivottabel kan du sortere, filtrere og analysere data direkte i din tabel uden at skulle lave en masse mellemregninger i andre celler.
Hvad er pivot funktion?
Udseendet er let at ændre på, og du kan let om rokere på dine visninger med et museklik, så du får et udseende af dine data som passer til dit behov. Pivottabeller er dermed en enkelt og let måde at få overblik over større dataark i Excel.
Hvordan fjerner man en pivottabel?
Mere om brug af pivottabeller i Excel
Du fjerner en pivottabel fra projektmappen i Excel til internettet ved at markere hele pivottabellen og trykke på Delete.
Hvordan sletter man en pivottabel?
- Klik på pivottabellen eller pivotdiagrammet.
- Klik på Ryd i gruppen Handlinger under fanen Analysér, og klik derefter på Ryd alle.
Hvordan gruppere man?
Hold Ctrl nede, mens du klikker på de figurer, billeder eller objekter, du vil gruppere. og derefter klikke på Gruppe. Hvis du ikke kan se fanerne Tegnefunktioner eller Billedværktøjer, skal du kontrollere, at du har markeret en figur, et billede eller et andet objekt.
Hvordan tæller man felter i Excel?
På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal. ANTAL.
Hvordan udvider man en Pivot Table?
Benyt en af følgende fremgangsmåder i en pivottabel: Klik på knappen til at udvide eller skjule, ud for det element, du vil udvide eller skjule.
Hvordan ganger man to felter i Excel?
- Skriv et lighedstegn (=) i celle B2.
- Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen.
- Angiv en stjerne (*).
- Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.
- Skriv nu et $-symbol foran C og et $-symbol foran 2: $C$2.
- Tryk på Enter.
Hvordan grupperer man i Excel?
Vælg Hjem > Gruppér efter. I dialogboksen Gruppér efter skal du vælge Avanceret for at vælge mere end én kolonne at gruppere efter. Hvis du vil tilføje en anden kolonne, skal du vælge Tilføj gruppering.
Hvordan laver man grupper i Excel?
Klik på Gruppe i gruppen Disposition under fanen Data. Klik derefter på Rækker i dialogboksen Gruppe, og klik derefter på OK. Tip!: Hvis du markerer hele rækker i stedet for blot cellerne, grupperer Excel automatisk efter række – dialogboksen Gruppér åbnes ikke engang.
Hvad er Getpivotdata?
Funktionen GETPIVOTDATA returnerer synlige data fra en Pivottabel.
Hvordan laver man automatisk dato i Excel?
Indsætte en statisk dato eller klokkeslæt i en Excel-celle
Når du trykker på en tastekombination som f. eks. Ctrl+; for at indsætte den aktuelle dato i en celle, "tager Excel et snapshot" af den aktuelle dato og indsætter derefter datoen i cellen.
Hvordan får man flere linjer i Excel?
Excel 2013
eks. vil indsætte tre nye rækker, skal du markere tre rækker. Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvordan smider man en toiletbørste ud?
Toiletbørste, opvaskebørste og tandbørste
Når dit plastikaffald bliver sorteret, er der altid et menneske inde over et eller andet sted i processen, fordi en del af sorteringen foregår manuelt. Derfor skal meget uhygiejniske ting som fx din toiletbørste sorteres som restaffald.
Hvor skal tomme shampoo flasker kastes?
Afleveres på genbrugsstationen som 'Småt brændbart'. Småt brændbart er det, der ikke kan genanvendes. Husk derfor at sortere og genanvende dit affald så vidt muligt.
Hvilke 10 ting skal sorteres?
En række af Folketingets partier besluttede i 2020, at alle danskere skal sortere de samme ti affaldsfraktioner hjemme ved husstandene: Madaffald, glas, papir, mad- og drikkekartoner, pap, metal, plast, tekstilaffald, farligt affald og restaffald.