Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne.
Hvordan slår man 2 kolonner sammen i Excel?
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.
Hvordan lægger man en kolonne sammen i Excel?
- Hvis du vil lægge tallene i en kolonne sammen, skal du markere cellen direkte under det sidste tal i kolonnen. ...
- Autosum findes to forskellige steder: Hjem > Autosum og Formler > Autosum.
- Når du har oprettet en formel, kan du kopiere den til andre celler i stedet for at skrive den igen og igen.
Hvordan merger man to kolonner i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Flet celler i gruppen Flet.
Hvordan sammenfletter man celler i Excel?
- Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data.
- Vælg Hjem > Flet & Center.
Sådan flettes to kolonner i Excel uden at miste data
Hvordan laver man et dynamisk regneark?
Vælg menuen Eksportér til Excel på kommandolinjen, og vælg derefter Dynamisk regneark. Markér de kolonner, du vil eksportere, og vælg derefter Eksportér. Når overførslen er fuldført, skal du navigere til placeringen af den hentede fil. Når du henter et regneark, gemmes det automatisk på computeren.
Hvordan lægger man tid sammen i Excel?
Addere tid
I celle B2 skal du skrive 6:45, og i celle B3 skal du skrive 9:30. Skriv = B2 + B3 i celle B4, og tryk derefter på Enter.
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan regner man en hel kolonne i Excel?
Funktionen ”Autosum” finder du under gruppen ”Redigering” i båndet. Du skal starte med at klikke i den celle, som skal indeholde formlen, det vil sige, den celle hvor du ønsker, det samlede resultat skal stå. Klik derefter på ”Autosum”.
Hvordan skriver man gange i Excel?
Dividere tal i en celle
eks. skriver =10/5 i en celle, vises 2 i cellen. Vigtigt!: Sørg for at skrive et lighedstegn (=) i cellen, før du skriver tallene og operatoren / . Ellers fortolker Excel det, du skriver, som en dato.
Hvordan ganger man 2 celler i Excel?
Skriv et lighedstegn (=) i celle B2. Klik på celle A2 for at angive cellen i formlen. Angiv en stjerne (*). Klik på celle C2 for at angive cellen i formlen.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Opret flere spalter
spalter eller tekst. Vælg fanen Layout og vælg derefter menuen Spalter. Så er du i dialogboksen Spalter. I toppen kan du se de forudindstillinger, som du også kan vælge i menuen Spalter.
Hvordan låser man en celle i sheets?
- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Hvordan fjerner man dubletter i Excel?
Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan linker man i Excel?
- Vælg, hvad du gerne vil gøre til et link og vælg derefter Indsæt > Link eller tryk på Ctrl+K.
- Vælg Placer i dette dokument.
- Vælg, hvor du vil have linket til at oprette forbindelse til, og vælg OK.
Hvis i Excel?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.
Kan man fjerne mellemrum i Excel?
Hvis du vil fjerne ALLE mellemrum i din celle, uanset om den indeholder tal eller tekst, så brug funktionen UDSKIFT. Funktionen bruges til at udskifte tekst/tal med noget andet. For eksempel, at udskifte “ABC” med “DEF”. Men her bruger vi den til at udskifte alle mellemrum med ingenting!
Hvorfor kan jeg ikke sammenkæde i Word?
Hvis du bruger forskellige sidehoveder og sidefødder, f. eks. forskellige første side eller forskellige ulige og lige sider, kan de ikke sammenkædes, fordi de alle er adskilte.
Hvordan skriver man flere linjer i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan lægger man tid sammen?
Du skal anvende et specielt format på formelresultatet. Sådan lægger du mere end 24 timer sammen: I celle B2 skal du skrive 12:45, og i celle B3 skal du skrive 15:30. Skriv =B2+B3 i celle B4, og tryk derefter på Enter.
Hvordan skjuler man kolonner i Excel?
Hvis du vil skjule individuelle kolonner, skal du åbne den tabel, som du skjuler en kolonne for, højreklikke på kolonnen og klikke på Skjul i klientværktøjer.