Hvordan samler man kolonner i Excel?

Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan lægger man 2 kolonner sammen i Excel?

Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan samler man felter i Excel?

Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING

Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst. Luk formlen med en højreparentes, og tryk på Enter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan splitter man celler i Excel?

Opdele celler
  1. Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
  2. Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
  3. Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man fryse flere kolonner i Excel?

Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker

Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

How to merge two columns in Excel without losing data



Hvordan låser jeg en kolonne i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan flytter man en række i Excel?

Flyt eller kopiér rækker eller kolonner

Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ganger man 2 felter i Excel?

Gang tal der står i to separate celler. I en tredje celle skriver du '=' og vælger den første celle du vil bruge i regnestykket, indtaster dernæst gange-symbolet (*) og vælger så den anden celle. Tryk 'Enter' og du vil se resultatet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på officekursus.dk

Hvad er sammenkædning?

Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man rammer i Excel?

Sådan gør du:
  1. Klik på Startside > pilen Kanter .
  2. Vælg Tegn kanter for ydre kanter eller Tegn rammegitter for gitterlinjer.
  3. Klik på pilen Kanter > pilen Stregfarve, og vælg derefter en farve.
  4. Klik på pilen Kanter > pilen Stregtype, og vælg derefter en stregtype.
  5. Marker de celler, du vil tegne kanter rundt om.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man 2 kolonner i Word?

Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik på det ønskede layout.
  1. Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
  2. Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
  3. Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vender man kolonner i Excel?

Sådan bytter du om på rækker og kolonner
  1. Markér celleområdet, og kopier det.
  2. Indsæt celleområdet et tomt sted i regnearket eller på et andet ark i projektmappen.
  3. Klik på Indstillinger for Sæt ind-i-mærket, og vælg Roter 180 grader i genvejsmenuen. ...
  4. Så byttes der om på rækker og kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på computerworld.dk

Hvad betyder semikolon i Excel?

Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt. Tal behøver ikke at have anførselstegn.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan multiplicere i Excel?

Multiplicere tal i en celle

For at udføre denne opgave skal du bruge den aritmetiske operator * (stjerne). Hvis du f. eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor regner Excel ikke formler?

Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man 2 Y akser i Excel?

Tilføj eller fjern en sekundær akse i et diagram i Excel
  1. Vælg et diagram for at åbne Diagramværktøjer.
  2. Væg Design > Skift diagramtype.
  3. Vælg Kombinationsdiagram > Klyngekolonne – kurve på sekundær akse.
  4. Vælg Sekundær akse for den dataserie, du vil vise.
  5. Vælg rullelistepilen, og vælg Kurve.
  6. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke flytte celler i Excel?

Hvis du vil bruge piletasterne til at flytte mellem celler, skal du slå Scroll Lock fra. Det gør du ved at trykke på tasten Scroll Lock (der hedder ScrLk) på tastaturet. Hvis tastaturet ikke indeholder denne tast, kan du slå Scroll Lock fra ved hjælp af skærmtastaturet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er en række og hvad er en kolonne?

Der henvises til: Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvordan ændrer man akserne i Excel?

Klik på diagrammet, og klik derefter på fanen Diagramlayout. Klik på Akser under Akser > lodret akse, og klik derefter på den ønskede type akseetiket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man vist skjulte kolonner i Excel?

Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke se alle kolonner i Excel?

Find skjulte celler
  1. Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du vil finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
  2. Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man et felt i Excel?

Lås celler i Excel
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
  3. Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får jeg Excel til at tælle?

På fanen Formler skal du klikke på Indsæt, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner:
  1. TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme.
  2. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
  3. ANTAL. BLANKE: For at tælle celler, der er tomme.
  4. TÆL. HVIS: For at tælle celler, der opfylder et bestemt kriterie.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan bruger man Tæl i Excel?

Brug funktionen TÆL til at få antallet af poster i et talfelt, der er i et område eller en talmatrix. Du kan f. eks. indtaste den følgende formel for at tælle tallene i området A1:A20: =TÆL(A1:A20).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com