- Vejledning til at sende sikker post via e-boks.
- 1.1. Log ind på din e-boks.
- 1.2. Skriv ny post.
- 1.3 Find UCN (censorsekretariatet) som modtager.
- 1.4. Vælg postkasse.
- 1.5. Udfyld feltet Emne.
- 1.6. Skriv mailen.
- 1.7. Vedhæft evt. fil.
Hvordan sender man brev via e-Boks?
- Log ind på www.e-Boks.dk.
- Tryk på 'Skriv ny post til myndighed' eller 'Skriv ny post til virksomhed' (afhængigt af hvem du ønsker at skrive en ny meddelelse til) under fanen 'Mit overblik'.
- Vælg den modtager du gerne vil skrive til ved at trykke på 'Til:'-feltet.
Kan private sende via e-Boks?
E-boks-løsningen er lavet for at virksomheder kan skrive til virksomheder og private.
Hvordan sender jeg sikker post fra e-Boks?
- Tryk på 'Send sikker mail via e-Boks´-knappen herover.
- Login med MitID bruger-ID og din adgangskode.
- Vælg fanen "Post fra virksomheder". ...
- Søg efter "Sparekassen Sjælland-Fyn" i søgefeltet. ...
- Udfyld hvad din henvendelse drejer sig om i emnefeltet. ...
- Tryk på send.
Hvorfor kan jeg ikke sende post via e-Boks?
Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC.
Send sikkert til Rebild Kommune via Digital Post
Hvad koster det at sende via e-Boks?
december 2022 ændres prisen for e-Boks privat fra kr. 2,50 til kr. 4,50 pr.
Er der forskel på Digital Post og e-Boks?
Digital Post og e-Boks er ikke det samme. Du har ikke automatisk Digital Post, fordi du måske har en e-Boks. Men fra din e-Boks kan du også se posten fra din digitale postkasse, så snart du er tilmeldt denne. Har du både Digital Post og e-Boks, får du samme post i begge postkasser.
Kan jeg stadig bruge e-Boks?
Du kan stadig læse din offentlige post i e-Boks. Sådan håndterer du den nye Digital-Post løsning. Nu er den nye offentlige Digital-Post løsning gået i luften. e-Boks løsningen vil forblive uændret og du vil derfor stadig kunne læse både privat og offentlig post i din e-Boks indbakke.
Hvorfor både e-Boks og Digital Post?
Både postkassen og beskederne hedder Digital Post og sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger. Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den.
Hvordan sender man en sikker post?
Send sikker e-mail
Du kan også sende Statens It en sikker e-mail, som er krypteret med NemID, til adressen [email protected]. Det kan ske gennem et almindeligt e-mail-program eller et særligt system, hvis du er ansat i en virksomhed eller myndighed.
Hvad er forskellen på e-Boks og MitID?
Du kan åbne din digitale postkasse via e-Boks, Mit.dk eller borger.dk på alle computere, smartphones og tablets. For at få adgang til din indbakke, skal du bruge dit MitID.
Er mit.dk og e-Boks det samme?
Mit.dk er ikke det samme som NgDP. Mit.dk er en selvstændig digital postkasse, ligesom e-Boks. De to digitale postkasser vil begge kunne vise post fra det offentlige, såfremt der er indgået en aftale med Digitaliseringsstyrelsen om at blive visningsklient, hvilket e-Boks er blevet. Det gør mit.dk ikke.
Hvornår stopper e-Boks?
november 2021, er blevet udsat til første kvartal af 2022. Indtil da vil borgere og virksomheder fortsat modtage Digital Post fra det offentlige i e-Boks, på borger.dk og Virk som sædvanlig. Den nye løsning til Digital Post går først i drift i begyndelsen af det nye år, og ikke som forventet den 30. november 2021.
Hvordan sender jeg post?
At sende et brev | Hvor skriver man adressen? Hvis du sender dine varer som brev med posten, skal modtagerens navn og adresse fremgå af forsiden og frimærket skal sidde i øverst højre hjørne. Det er op til dig selv, om du blot vil skrive adressen uden på pakken med en tusch eller kuglepen.
Hvordan kan man bruge e-Boks?
Hvordan bruger man e-Boks? Når du først har oprettet dig på e-Boks er det ret ligetil at bruge. Når du skal logge ind benytter du enten dit personnummer samt adgangskode eller dit NemID og derefter bliver du ført direkte videre til siden “Hjem” hvor dit nyeste post vil blive vist.
Kan ikke se post fra det offentlige på e-Boks?
For at kunne se post modtagen (fra d. 21/3) fra offentlige afsendere i e-Boks app kræver det at man har opdateret appen til version 5. Version 5 bliver trinvis lanceret til Android-brugere.
Hvem kan sende post til min e-Boks?
Hvem kan sende post til mig i e-Boks? Private virksomheder kan fortsat sende post til dig i e-Boks, hvis du har givet dem lov til det. Det kunne fx være banker og forsikringsselskaber. Ønsker du at ændre dine aftaler i forhold til, hvem der må sende dig post i e-Boks, skal du kontakte e-Boks.
Hvorfor kan jeg ikke bruge e-Boks?
Hvis du oplever udfordringer med at logge ind på e-Boks app, kan det hjælpe at slette ens bruger og oprette den igen. Hvis det ikke virker skal man lave en komplet nulstilling af ens app samt mobiladgang.
Hvad koster det at sende Digital Post?
I gennemsnit regner den offentlige sektor med, at en digital post-meddelelse koster en krone. Den pris ryger nu ned på et gennemsnit på 30 øre, når der skal sendes digital post ud til de 4,3 millioner tilmeldte danskere, og de hundredtusindvis af virksomheder, som er forpligtede til at modtage digital post.
Kan andre få adgang til min e-Boks?
Hvis du har NemID, kan du selv give læseadgang til en anden person via borger.dk eller e-boks.dk. Det kræver, at du har den anden persons CPR-nummer. Du kan give læseadgang på denne måde: 1 Log ind på www.borger.dk med dit NemID.
Kan man få post på MitID?
Ny Digital Post
Denne postkasse hedder Mit.dk, og man kan logge på via www.mit.dk med sit MitID/NemID. - www.mit.dk. Det er op til den enkelte private virksomhed at vælge, om den vil sende den digitale post til e-Boks eller Mit.dk, så man skal være opmærksom på, at man kan modtage post i begge postkasser.
Er e-Boks obligatorisk?
Private brugere får adgang til e-Boks via login med NemID. Den 1. november 2014 blev det obligatorisk for alle borgere i Danmark over 15 år at kunne modtage digital post fra det offentlige. Brugerne kan vælge enten at modtage posten gennem borger.dk eller gennem e-boks.dk.
Hvad hedder den nye digitale postkasse?
Med mindre man har anmodet om fritagelse, modtager alle borgere over 15 år og virksomheder i dag deres vigtige beskeder fra offentlige myndigheder digitalt og sikkert. Både beskederne, postkassen og løsningen hedder Digital Post.
Hvordan får jeg adgang til Digital Post?
Digital Post bliver automatisk oprettet, når din virksomhed får et CVR-nummer. På Virk og i Digital Post-appen, som er de to offentlige løsninger, kan du læse Digital Post, som er sendt til din virksomhed fra offentlige myndigheder. For de fleste myndigheder kan du også besvare posten og sende ny post til dem.
Kan man beholde e-Boks?
Du kan fortsat bruge e-Boks, selvom der nu kommer en ny post-løsning. I dag får du - ligsom alle andre danskere over 15 år - en ny offentlig, digital postløsning.