- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan skjuler man felter i Excel?
- Markér de regneark, du vil skjule. Sådan markeres regneark. ...
- På fanen Hjem i gruppen Celler skal du klikke på Formatér > synlighed > Skjul & Vis > Skjul ark.
- Hvis du vil vise regneark, skal du følge de samme trin, men vælge Vis.
Hvordan får jeg skjulte rækker frem i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du vil finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Kan ikke se alle kolonner i Excel?
Klik på Formatér i gruppen Celler under fanen Hjem. Gør et af følgende: Under Synlighedskal du klikke & Vis,og derefter skal du klikke på Vis rækker eller Vis kolonner.
Hvordan samler man kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.
Hide and unhide columns in Microsoft Excel
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan lægger man 2 kolonner sammen i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, klik på AutoSum under fanen Hjem, og tryk på Enter for at færdiggøre processen.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
Hold Ctrl nede, klik på de markerede kolonner, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen. Tip!: Hvis du vil indsætte kolonner, der indeholder data, skal du se Kopiere og indsætte specifikt celleindhold.
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Ctrl+Alternativ+Retur for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
Hvordan skjuler man formler i Excel?
Forhindre, at en formel vises på formellinjen
Klik på hjem > formatér > formatér celler. Markér afkrydsningsfeltet Skjult under fanen Beskyttelse.
Hvordan flytter man rækker i Excel?
Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvordan fjerner man linjer i Excel?
Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem. Excel til internettet fungerer problemfrit med Office-programmerne på computeren.
Hvordan fjerner man rulleliste i Excel?
- Markér cellen med rullelisten. Hvis du har flere celler med rullelister, som du vil slette, kan du bruge Ctrl+Venstreklik for at markere dem..
- Klik på Data > Datavalidering.
- Klik på Nulstil alle under fanen Indstillinger.
- Klik på OK.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan flytter man rundt på kolonner i Excel?
- klikk på kolonneoverskriften fex. D slik at hele kolonnen blir merket.
- beveg musepekeren over nedre del av kolonneoverskriften, markøren får form av et spesielt kryss med "piler"
- hold SHIFT nede, så er det bare klikk og dra kolonne til det nye sted.
Hvad er en række og hvad er en kolonne?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Hvordan ganger man flere kolonner i Excel?
Multiplicere en kolonne med tal med et konstant tal
I dette eksempel er det tal, du vil multiplicere med 3, indeholdt i celle C2. Skriv =A2*$B$2 i en ny kolonne i regnearket (eksemplet ovenfor bruger kolonne D). Sørg for at medtage et $-symbol før B og før 2 i formlen, og tryk på Enter.
Hvad er sammenkædning?
Funktionen SAMMENKÆDNING kombinerer teksten fra flere områder og/eller strenge, men den indeholder ikke afgrænser eller IgnoreEmpty-argumenter. SAMMENKÆDNING erstatter funktionen SAMMENKÆDE. Funktionen SAMMENKÆDE bevares imidlertid for kompatibilitet med tidligere versioner af Excel.
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt.