Hvordan skjuler man rækker i Excel?

Vis eller skjul rækker eller kolonner
  1. Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
  2. Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man vist skjulte rækker i Excel?

Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser jeg kolonner i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man en linje i Excel?

Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man en række i Excel?

Markér en eller flere rækker og kolonner

Eller klik på en vilkårlig celle i kolonnen, og tryk derefter tryk på Ctrl+mellemrum. Vælg rækkenummeret for at markere hele rækken. Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

How to Hide Rows in Excel



Hvordan indsætter man flere rækker i Excel?

Indsæt flere rækker i et Excel-regneark
  1. Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
  2. Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
  3. Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man?

I Word kan du markere al tekst i et dokument (Ctrl+A) eller markere en bestemt tekst eller bestemte elementer i en tabel ved hjælp af musen eller tastaturet. Du kan også markere tekst eller elementer, der findes forskellige steder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?

Indsæt eller slet en række
  • Markér en vilkårlig celle i den pågældende række, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkrækker eller Slet arkrækker.
  • Alternativt kan du højreklikke på rækkenummeret og derefter vælge Indsæt eller Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kolonner i Excel?

Indsæt eller slet en kolonne
  1. Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
  2. Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man gitterlinjer tilbage i Excel?

Du kan enten vise eller skjule gitterlinjer i et regneark i Excel til internettet. Markér afkrydsningsfeltet Gitterlinjer i gruppen Vis under fanen Vis for at vise gitterlinjer, eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for at skjule dem.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fryser man rækker og kolonner i Excel?

Frys kolonner og rækker
  1. Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
  2. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke vise skjulte rækker i Excel?

Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du vil finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder:
  1. Tryk på F5 > Speciel.
  2. Tryk på Ctrl+G > Speciel.
  3. Eller klik på Find i gruppen Redigering under fanenHjem, og klik & Vælg>Gå til speciel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man felter i Excel?

Lås celler i Excel
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
  3. Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke se kolonne i Excel?

Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man flere rækker i Excel?

Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man spalter?

Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik på det ønskede layout.
  1. Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
  2. Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
  3. Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan deler man en kolonne i Excel?

Prøv det!
  1. Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
  2. Vælg Data > Tekst til kolonner.
  3. I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
  4. Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
  5. Vælg Næste.
  6. Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
  7. Vælg Afslut.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en knap i Excel?

Tilføj en knap (formularkontrolelement)
  1. På fanen Udvikler i gruppen Kontrolelementer skal du klikke påIndsæt og derefter under Kontrolelementer tilformular klikke på .
  2. Klik på det sted i regnearket, hvor det øverste venstre hjørne af knappen skal vises. ...
  3. Tildel en makro til knappen, og klik derefter på OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fjerner man bindestreg i Excel?

Klik på fanen Formatér under Tekstfeltværktøjer, og klik derefter på Orddeling. I dialogboksen Orddeling skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk orddeling af denne tekstenhed. Slet eventuelle bindestreger, der forbliver i teksten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man låse enkelte celler i Excel?

Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark. Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer man flere ting?

Hvis du vil markere flere objekter, skal du holde Ctrl nede, mens du klikker eller trykker på de ønskede objekter. Hvis du vil markere tekst med lignende formatering, skal du vælge Markér al tekst med lignende formatering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markere man alt i Excel?

Markere alle celler i et regneark
  1. Klik på knappen Marker alt.
  2. Tryk på Ctrl+A. Bemærk Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan markerer jeg flere filer?

Vælg de relevante filer. Hold shift-knappen nede, hvis du vil markere fortløbende filnavne og hold Ctrl- knappen nede, hvis du vil markere ikke fortløbende filnavne. Tryk Ctrl+A for at vælge alle filer i mappen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på medarbejdere.au.dk

Hvordan låser man celler i Excel genvej?

Lås hurtigt med genvejstast

Det tager tid at sidde og låse referencer manuelt – hvad enten der er tale om at gøre en cellereference absolut eller delvist absolut. Her bliver F4 på tastaturet din hurtige makker: F4 skifter mellem både at låse og låse op for cellen – også delvist!

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk