Hvis du vil starte en ny tekstlinje eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en celle i et regneark, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift. Klik på den placering, hvor der skal være et linjeskift.
Hvordan indsætter man en ekstra linje i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt række: Højreklik på hele rækken, hvorover du vil indsætte den nye række over, og vælg derefter Indsæt rækker. Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Hvordan udvider man en celle i Excel?
Klik på Ombryd tekst i gruppen Justering under fanen Hjem. (I Excel til skrivebordet kan du også markere cellen og derefter trykke på Alt + H + W.) Dataene i cellen ombrydes, så de passer til kolonnebredden. Det betyder, at hvis du ændrer kolonnebredden, tilpasses ombrydningen automatisk.
Hvordan deler man en celle i Excel?
- Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
- Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvordan laver man linjeafstand i Excel?
- Højreklik i den ønskede celle, og klik på Formatér celler.
- På fanen Justering skal du ændre Lodret for at justere.
- Klik på OK. Teksten fordeles nu jævnt inden i cellen.
Excel Tips 31 - Add Multiple Lines to Text within Cells - Use the Enter key within a cell
Hvordan laver man linjeafstand?
- Gå til Hjem > Indstillinger for linje- ...
- Under Afstandskal du vælge en indstilling i feltet Linjeafstand.
- Juster indstillingerne Før og Efter, hvis du vil ændre afstanden mellem afsnit.
- Vælg Angiv som standard.
- Vælg Alle dokumenter baseret på skabelonen Normal.
- Vælg OK.
Hvad er enkelt linjeafstand?
Linjeafstand er et begreb inden for typografi og er bestemmelse af den vertikale afstand mellem linjerne i en tekst. Linjeafstanden opgives normalt i enheden punkt inden for den grafiske branche. På pc'er og skrivemaskiner angives den oftest som enkelt, halvanden eller dobbelt linjeafstand.
Hvordan splitter man tekst i Excel?
- Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
- Vælg Data > Tekst til kolonner.
- I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
- Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
- Vælg Næste.
- Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
- Vælg Afslut.
Hvordan splitter man en kolonne i Excel?
- Markér den eller de celler, hvis indhold du ønsker at dele. ...
- På fanen Data i gruppen Dataværktøjer skal du klikke på Tekst til kolonner. ...
- Vælg Afgrænset, hvis indstillingen ikke allerede er valgt, og klik derefter på Næste.
Hvordan får man Aksetitler på Excel?
Klik på diagrammet, og klik derefter på fanen Diagramlayout. Under Etiketter skal du klikke på Aksetitler, pege på den akse, hvor du vil tilføje titler, og derefter skal du klikke på den ønskede indstilling. Markér teksten i feltet Aksetitel, og skriv derefter en aksetitel.
Hvis celle indeholder tekst Excel?
- Markér den område af celler, du vil søge i. ...
- På fanen Hjem i gruppen Redigering skal du klikke på Find og & ogderefter klikke på Find.
- Skriv den tekst eller de tal, du skal finde, i feltet Søg efter.
Hvordan skriver man i et Excel ark?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan fryser jeg en linje i Excel?
- Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
- Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan låser man øverste linje i Excel?
Klik på pilen under Frys ruder under fanen Vis. Gør derefter et af følgende: Hvis du kun vil låse én række, skal du klikke på Frys øverste række. Hvis du kun vil låse én kolonne, skal du klikke på Frys første kolonne.
Hvad er en kolonne i Excel?
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan markere man dubletter i Excel?
- Markér de celler, du vil kontrollere for dubletter. ...
- Vælg Hjem > Betinget formatering > Fremhæv celleregler > dublerede værdier.
- I feltet ud for værdier med skal du vælge den formatering, du vil anvende på de dublerede værdier, og derefter vælge OK.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Hvordan laver man en kommasepareret fil?
- Åbn Kontrolpanel. Klik på Windows-ikonet i venstre hjørne og begynd at skrive “kontrolpanel”. ...
- Åbn Ur og Område. Klik på linjen med “Skift dato- ..”
- Flere indstillinger. Klik på knappen “Flere indstillinger”
- Skift separator. ...
- Klik Gem som i Excel. ...
- Vælg format. ...
- Kontroller med Notesblok. ...
- Ret format tilbage.
Hvordan sætter man Linjetal?
Indsætte linjenumre i et helt dokument
Eller tryk på Ctrl+A. Gør et af følgende: Klik på Fortløbende, hvis linjenumrene skal være fortløbende i hele dokumentet. Hvis du vil starte med linjenummer 1 på hver side, skal du klikke på Forfra på hver side.
Hvor meget er dobbelt linjeafstand?
Du kan bruge dobbelt mellemrum på hele eller dele af et Word-dokument. Hvis du vil dobbelt linjeafstand i hele dokumentet, skal du gå > Afstand mellem afsnit ogvælge Dobbelt.
Hvilken linjeafstand skal man skrive med?
- din opgave skal fremstå overskuelig og læsevenlig.
- mange fag anbefaler en linjeafstand (også kaldet skydning) på 1,5.
- hvis du har valgt en stor skrifttype, kan du overveje at sætte linjeafstanden til 1,3. Vurdér selv, hvad der ser bedst ud.
Hvordan laver man linjeskift?
Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan ændrer man mellemrum i Word?
På din Android-tablet skal du trykke på fanen Hjem og derefter trykke på afsnitsikonet. øverst på skærmen og derefter trykke på Afsnitsformatering under Hjem. Tryk på en af valgmulighederne for afstand mellem afsnit. (Valgmulighederne varierer afhængigt af den afstand, der anvendes i forvejen).