- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan skriver man i kolonner i Word?
Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan sætter man en tekst i Spalter?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Er Spalter og kolonner det samme?
Hvis du gerne vil skrive tekst i kolonner i Word, så kan du bruge funktionen Spalter. Når du bruger spalter i Word bliver linjerne i din tekst kortere og kan dermed være lettere at læse. For mange spalter har dog den modsatte effekt.
MS Word Columns | Independent Columns
Hvad er kolonner?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvad skal der stå i en underrubrik?
En underrubrik er en lille ekstra overskrift som supplerer rubrikken. Den uddyber artiklens handling eller pointe, ofte i kun 1 eller 2 sætninger. Underrubrikken sidder lige under rubrikken (derfor navnet). En mellemrubrik sidder inde i selve artiklen (i brødteksten).
Hvordan indsætter man tekst?
- PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte.
- Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.
Hvad kaldes en kolonne eller spalte i en avis?
I tabeller bør der altid tales om "kolonner", mens spalter som i en avis altid bør kaldes "spalter". De to begreber er rodet sammen i Word.
Kan man lave Spalter i Word Online?
Desværre ikke. Word til internettet bevarer kolonner, der allerede findes i dokumentet, men det indeholder endnu ikke en måde at oprette dem på.
Hvordan laver man en tabel i Word?
Vælg Indsæt > Tabel > Indsæt tabel. Vælg antallet af kolonner og rækker og indstillingerne for automatisk tilpasning, og vælg derefter OK. Tip!: Markér afkrydsningsfeltet Husk målene for nye tabeller, hvis du ønsker, at alle tabeller skal se ud på denne måde.
Hvordan laver man kolonner på Docs?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan vender man kolonner i Excel?
- Markér celleområdet, og kopier det.
- Indsæt celleområdet et tomt sted i regnearket eller på et andet ark i projektmappen.
- Klik på Indstillinger for Sæt ind-i-mærket, og vælg Roter 180 grader i genvejsmenuen. ...
- Så byttes der om på rækker og kolonner.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvordan vender man en enkelt side i Word?
- Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen.
- Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning.
- I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende.
- Klik på feltet Anvend på, og klik på markeret tekst.
Hvordan staves kolonne?
kolonne sb. kolonneapparat sb. kolonnearbejder sb. kolonorm eller koloenorm adj.
Hvordan staver man til kolonne?
kolonne — Den Danske Ordbog.
Hvordan dele man en kolonne i Excel?
- Klik i en celle, eller marker flere celler, du vil opdele.
- Under Tabelværktøjer, under fanen Layout i gruppen Flet, klik på Opdel celler.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvordan laver man felter i Word?
Gå til Indsæt > Tekstfelt, og vælg derefter et af de forudformaterede tekstfelter på listen, vælg Flere tekstfelter fra Office.com, eller vælg Tegn tekstfelt. Hvis du vælger Tegn tekstfelt, skal du klikke i dokumentet og derefter trække for at tegne tekstfeltet i den ønskede størrelse.
Hvordan kopierer man og indsætter?
- Tryk og hold på et ord på en webside for at markere det.
- Træk i markørerne for at markere den ønskede tekst.
- Tryk på kopier-ikonet på værktøjslinjen øverst på skærmen:
- Tryk på feltet, hvor du ønsker at indsætte teksten. ...
- Tryk på indsæt-ikonet på værktøjslinjen.
Hvordan laver man et tekstfelt i Word?
- Klik på Indsæt > Tekstfelt.
- Klik og træk for at tegne tekstfeltet i den ønskede størrelse.
- Skriv din tekst.
Hvad er en god rubrik?
En god rubrik pirrer læserens nysgerrighed, den fanger opmærksomheden, og den fortæller kort og præcist, hvad teksten handler om. Rubrikken – eller overskriften, som den hedder i folkemunde – skal være både æggende, vækkende og dækkende.
Hvordan starter man en underrubrik?
- Fortælle, hvorfor teksten er relevant for dem at læse.
- Belyse, hvilken værdi læseren får ud af at læse teksten.
- Kalde læseren til handling, så de læser brødteksten.
Hvor lang er en underrubrik?
Underrubrikken er en selvstændig enhed, der knytter an til rubrikken. Den skal sende et klart signal om, hvad læseren kan forvente sig af indholdet. Underrubrikken er på to-tre linjer (højst 250 anslag) og afsluttes med punktum. Artiklen begynder med brødteksten, som skal kunne læses uden underrubrikken.