Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan skriver man i kolonner?
- Åbn et dokument i Google Docs.
- Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
- Klik på Formatér. Kolonner.
- Markér det antal kolonner, du ønsker.
Hvordan laver man kolonner i Word?
- Hvis du kun vil anvende spalter i en del af dit dokument, skal du markere den tekst, du vil formatere, med markøren.
- Klik på Spalter under fanen Sidelayout, og klik derefter på Flere spalter.
- Vælg Markeret tekst på rullelisten Anvend på.
Hvordan retter man i et word dokument?
- Klik eller tryk i starten af dokumentet.
- Gå til Gennemse > Registrer ændringer , og vælg Acceptér eller Afvis. Når du accepterer eller afviser ændringer, går Word videre til den næste ændring. ...
- Gentag, indtil du har gennemset alle ændringerne i dokumentet.
Hvordan deler man en side op i to i Word?
- Vælg Visning > Opdel.
- For at tilpasse ruderne, skal du blot trække i kanten.
MS Word kolonner | Uafhængige kolonner
Hvordan laver man sektionsskift i Word?
Indsæt sektionsskift
Vælg, hvor du vil have en ny sektion til at begynde. Gå til Sidelayout > Sideskift. Sektionsskift, du vil tilføje: Sektionsskiftet Næste side starter den nye sektion på næste side.
Hvordan får man siderne i Word ved siden af hinanden?
Åbn begge de filer, du vil sammenligne. På fanen Vis i gruppen Vindue skal du klikke på Vis side om side.
Hvordan deler man et word dokument i 2?
På fanen Vis skal du klikke på Arranger, og derefter skal du klikke på Opdel. Hvis vinduet ikke er bredt nok, viser WordOpdel direkte under fanen Vis. Hvis du vil justere rudernes relative størrelser, skal du flytte musemarkøren hen til skillelinjen.
Hvor finder man indstillinger i Word?
- Indstillinger for brugergrænseflade for Word 2016 og 2013. ...
- Tilpas din kopi af Microsoft Office 2016 og 2013. ...
- Startindstillinger for Word 2016 og 2013.
Hvordan søger man efter et ord i en tekst?
Du kan også bruge tastaturgenvejene Ctrl + f (Windows, Linux og ChromeOS) eller + f (Mac) til hurtigt at finde et ord eller en sætning.
Hvordan sætter man lineal ind i Word?
- Gå til Vis, og vælg Lineal.
- Hvis den lodrette lineal ikke vises, skal du kontrollere, at du er i visningen Udskriftslayout. Hvis den stadig ikke vises, kan det være nødvendigt at slå linealen til. Gå til Word > Indstillinger > Vis (under Værktøjer til redigering og korrektur).
Hvordan skifter man mellem spalter i word?
- Placer markøren det sted, hvor du vil indsætte spalteskiftet.
- Klik på Layout > Skift. I Word 2013 eller Word 2010 skal du klikke på Sidelayout >Skift.
- Der vises en menu med indstillinger. Klik på Kolonne.
- Der indsættes et spalteskift. Klik på > Vis/skjul. for at se den.
Hvordan fjerner man store mellemrum i Word?
- Markér den tekst, du vil ændre.
- På fanen Hjem skal du klikke på dialogboksstarteren Skrifttype. ...
- I feltet Afstand skal du klikke på Bred eller Smal, og derefter skal du angive, hvor stor afstand du ønsker, i feltet Med.
Hvad er kolonner?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvordan indsætter man tekst?
PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte. Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.
Hvordan laver man spalter i Powerpoint?
I højre side af vinduet skal du klikke på Tekstindstillinger > Tekstfelt. Klik på Kolonner, angiv antallet af kolonner i feltet Tal og afstanden mellem hver kolonne (i tommer) i feltet Afstand . Hvis knappen Kolonner er nedtonet, skyldes det sandsynligvis, at du arbejder på en tabel.
Kan man skrive flere i Word?
Med Microsoft 365 og OneDrive eller SharePoint kan flere personer arbejde sammen i et Word-dokument, et Excel-regneark eller en PowerPoint-præsentation. Når alle arbejder på samme tid, kaldes det samtidig redigering.
Hvorfor kan jeg ikke redigere i mit word dokument?
Hvis du ikke kan foretage ændringer i et dokument, kan det skyldes, at dit Word-program ikke er aktiveret, at dokumentet er låst til redigering eller beskyttet med en adgangskode, eller at du prøver at redigere et beskyttet dokument eller tekst i en beskyttet formular.
Kan man dele i Word?
Du kan dele et Word til internettet dokument med andre personer, så de kan få vist og redigere den. De behøver endnu en OneDrive-konto. Her er, hvordan du kan dele et dokument på OneDrive: I OneDrive eller OneDrive for Business, og Åbn dokumentet du vil dele.
Hvad betyder et anker i Word?
ankeret angiver det afsnit, som objektet er tilknyttet. Vælg et billede, og vælg derefter ikonet Layoutindstillinger for at finde ud af, hvordan billedet indsættes.
Kan man sætte to Word dokumenter sammen?
Flette to versioner af et dokument
Klik på Gennemse > Sammenlign > Kombiner. Med et pop op-vindue kan du vælge det Oprindelige dokument og det Reviderede dokument.
Hvordan skriver man tekst ved siden af et billede i Word?
Ombryde tekst omkring et billede eller et tegningsobjekt
Markér billedet eller objektet. Vælg Format og derefter under Arranger, vælg Ombryd tekst.
Hvordan gør man side 3 til side 1 i Word?
Vælg Indsæt > Sidetal, og vælg derefter den ønskede placering og typografi. Hvis du ikke vil have vist et sidetal på den første side, skal du vælge Speciel første side. Hvis du vil have nummereringen til at starte med 1 på den anden side, skal du gå til Sidetal > Formatér sidetal og angive Begynd med til 0.
Hvordan laver man sidetal?
Hvis alle sidetal slettes, skal du gå til Indsæt > Sidehoved & Sidefod og vælge Andre sider i venstre side. Gå til Indsæt > Sidenummerering, og vælg en placering for tallet.
Hvad er sektioner i Word?
Når du arbejder med spalter, benytter Word en teknik, der hedder sektioner. Sektioner i Word bruges til at opdele dokumentet, f. eks. hvis man vil have forskellig tekst i sidehovedet eller sidefoden, men også til at styre antallet af kolonner (spalter) i dokumentet.