- Kopiér celleområdet.
- Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
- På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.
Hvor er transformer i Excel?
I Excel skal du vælge fanen Data på båndet for at få vist grupperne Hent & Transformer data og Forespørgsler & Connections.
Hvordan bytter man om på rækker og kolonner i Excel?
Hvis du har et regneark med data i kolonner, som du vil rotere, så det omarrangeres i rækker, kan du bruge funktionen Transponer. Funktionen gør det muligt at rotere dataene fra kolonner til rækker eller omvendt. på fanen Hjem , eller tryk på Control+C. Bemærk!: Sørg for, at du kopierer dataene for at gøre dette.
Hvordan vender man rækkefølge i Excel?
Klik på Vælg data i gruppen Data under fanen Design under Diagramværktøjer. Klik på den dataserie, du vil ændre rækkefølgen af, i feltet Forklarende tekst (serie) i dialogboksen Vælg datakilde. Klik på pilene Flyt op eller Flyt ned for at flytte dataserien til den ønskede placering.
Hvordan får man Excel til at regne sammen?
Du kan bruge en simpel formel til at lægge tal sammen i et område (en gruppe celler), men funktionen SUM er nemmere at bruge, når du arbejder med mere end nogle få tal. For eksempel er =SUM(A2:A6) mindre tilbøjelig til at have slåfejl end =A2+A3+A4+A5+A6.
Excel Tutorial: Sådan transponeres en tabel i Excel Skift fra vertikal til horisontal 2010, 2013
Hvordan bruger man formler i Excel?
Grundreglen for formler i Excel er, at alle formler starter med et lighedstegn ”=”. Du skal klikke i den celle, hvor du vil have formlen og dermed beregningen for dit regnestykke. I formellinjen kan du se din formel. Klik på de celler, der skal indgå i formlen og adskil med en af de 4 regnearter.
Hvordan laver man en gange formel i Excel?
- Indtaste dem i en formel.
- Starte formlen med et lighedstegn (=)
- Bruge gangetegnet, som er *
Hvordan vender man celler i Excel?
- Kopiér celleområdet.
- Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
- På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.
Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?
Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan vender man en kolonne i Excel?
- Markér celleområdet, og kopier det.
- Indsæt celleområdet et tomt sted i regnearket eller på et andet ark i projektmappen.
- Klik på Indstillinger for Sæt ind-i-mærket, og vælg Roter 180 grader i genvejsmenuen. ...
- Så byttes der om på rækker og kolonner.
Hvordan virker en transformer?
Sådan virker transformatoren! Strømmen i den primære spole danner et vekslende magnetfelt i jernkernen, og dette vekslende magnetfelt inducerer strøm i den sekundære spole. Transformatorer bruges til både at sætte spændingen op (højspænding) og til at sætte spændingen ned (lavspænding).
Hvad betyder i ti Excel?
Fejlen #I/T indikerer generelt, at en formel ikke kan finde det, den er blevet bedt om at lede efter.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?
får denne fejlmeddelelse; Microsoft excel kan ikke indsætte nye celler, da det vil skubbe ikke tomme celler uden for regnearket. Disse celler kan se tomme ud , men indeholde tomme værdier, formatering eller en formel. Slet det nødvendige antal rækker for at frigøre plads til det du vil indsætte, og prøv igen.
Kan man låse rækker i Excel?
Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan bruger man cellereferencer i Excel?
- Klik på den celle, hvor du vil indtaste formlen.
- I formellinje. skriver du = (lighedstegn).
- Gør et af følgende, markér den celle, der indeholder den ønskede værdi, eller skriv dens cellereference. ...
- Tryk på Enter.
Hvordan fletter man celler i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- Vælg Flet & Center. Vigtigt!: Når du fletter flere celler, vises indholdet af kun én celle (den øverste venstre celle til venstre mod højre-sprog, eller cellen øverst til højre for højre mod venstre-sprog) i den flettede celle.
Kan man skrive lodret i Excel?
Klik på Indsæt > tekstfelt > lodret tekstfelt. Skriv tekst i det lodrette tekstfelt. Teksten udfylder feltet lodret.
Hvad hedder minus i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn).
Hvordan låser man celler i Excel med dollartegn?
Altså at du kun har brug for at låse enten kolonnen eller rækken. Dette gør du ved at kun indsætte et dollartegn i stedet for to. Foranstil dollartegnet foran den del af cellen du vil have låst. Eksempel: $A1 eller A$1 – her har du henholdsvis låst kolonne eller række.
Hvordan trækker man procent fra et tal i Excel?
Hvis du vil subtrahere 15 %, skal du lægge et negativt tegn foran procentdelen og trække procentdelen fra 1 ved hjælp af formlen =1-n%, hvor n er procentdelen. Så hvis du vil subtrahere 15 %, skal du bruge =1-15 % som formel.