- Markér de celler, du vil formatere, i et regneark.
- Klik på Ombryd tekst i gruppen Justering under fanen Hjem. (I Excel til computer kan du også markere cellen og derefter trykke på Alt + H + W. Bemærkninger!: Dataene i cellen ombrydes, så de passer til kolonnebredden.
Hvordan udvider man celler i Excel?
Markér den række eller de rækker, du vil ændre. Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Rækkehøjde. Skriv den ønskede værdi i feltet Rækkehøjde , og vælg derefter OK.
Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan udvider man en tabel i Excel?
- Klik et vilkårligt sted i tabellen, hvorefter Tabelværktøjer vises.
- Klik på Design > Skift størrelse på tabel.
- Markér hele det celleområde, som tabellen skal indeholde, hvor du starter med cellen øverst til venstre.
Hvordan indsætter man en ekstra linje i Excel?
Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Sådan forstørres en individuel celle i Excel: Teknisk niche
Hvordan indsætter man i Excel?
- Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet.
- Klik på Objekt i gruppen Tekst under fanen Indsæt.
- Klik på fanen Opret fra fil.
- Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".
Hvordan udvider man en kolonne i Excel?
Vælg en kolonne eller en række kolonner. På fanen Hjem skal du vælge Formatér > Kolonnebredde (eller Kolonnehøjde). Skriv kolonnebredden, og vælg OK.
Hvordan dividere man i Excel?
Dividere tal i en celle
eks. skriver =10/5 i en celle, vises 2 i cellen. Vigtigt!: Sørg for at skrive et lighedstegn (=) i cellen, før du skriver tallene og operatoren / . Ellers fortolker Excel det, du skriver, som en dato.
Hvordan får man Excel til at runde op?
I Excel gør du dette med funktionen RUND. OP (på engelsk: ROUNDUP). Hvor tal er en reference til det tal du vil runde op, og antal_cifre er hvor mange decimaler du vil runde op til. I eksemplet på billedet rundes der op til 4 decimaler, hvor 4,857142857 bliver til 4,8572.
Hvordan lægger man en kolonne sammen i Excel?
Eksempel på brug af ”Autosum”
eks. lægge tallene sammen fra cellerne: B2, B3, B4 og B5, så du får resultatet i celle B6, skal du klikke i cellen B6 og klikke på ”Autosum”. Formlen bliver nu oprettet, og tallene bliver lagt sammen i celle B6. Du kan i celle B6 se formlen, som lyder: =SUM(B2:B5).
Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller ikke-sammenhængende, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér > Flet kolonner.
Hvordan får man vist skjulte kolonner i Excel?
- Markér de kolonner, der støder op til de skjulte kolonner.
- Højreklik på de markerede kolonner, og vælg derefter Vis.
Hvordan viser man alle skjulte rækker i Excel?
Du kan markere hele regnearket og derefter få vist rækker eller kolonner (fanen Hjem , gruppen Celler , knappen Formatér , kommandoen Skjul & Vis ), men det viser alle skjulte rækker og kolonner i regnearket, hvilket du måske ikke vil gøre.
Kan man låse enkelte celler i Excel?
Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark. Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.
Hvad er en formel i Excel?
Excel til internettet gør dette ved hjælp af formler i celler. En formel udfører beregninger eller andre handlinger på dataene i regnearket. En formel starter altid med et lighedstegn (=), som kan efterfølges af tal, matematiske operatorer (f.
Hvordan låser man en celle i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK.
Hvordan laver man et tekstfelt i Excel?
Sådan gør du
Markér tekstboksen. I menuen Formatér skal du klikke på Tekstfelt. Klik på fanen Tekstfelt i dialogboksen Formatér tekstfelt.
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvordan får jeg udvikler i Excel?
- På fanen Filer skal du gå til Indstillinger > Tilpas båndet.
- Markér afkrydsningsfeltet Udvikler underTilpas båndet og under Hovedfaner .
Hvordan laver man en kolonne?
- Markér overskriften på den kolonne til højre, hvor du vil indsætte ekstra kolonner. Tip!: Markér det samme antal kolonner, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede kolonner, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvad er en kolonne?
Kolonne – lodret række af tal eller bogstaver i eksempelvis et regneark, database en bitmap. Kolonne (militær) – betegnelse for personel eller køretøjer, som opstilles el. bevæger sig på række.
Hvad er en flettet celle?
Fletning kombinerer to eller flere celler, hvorved der oprettes en ny, større celle. Dette er en god måde til at oprette et navn, der strækker sig over flere kolonner. I dette eksempel er cellerne A1, B1 og C1 flettet for at oprette navnet "Månedligt salg" til at beskrive oplysningerne i række 2 til og med 7.
Kan man flette celler i Excel?
Opdel celler
Du kan kombinere to eller flere celler og deres indhold i den samme række eller kolonne i en enkelt celle. Markér de celler, du vil flette. Flet celler.