- Klik et vilkårligt sted i tabellen, hvorefter Tabelværktøjer vises.
- Klik på Design > Skift størrelse på tabel.
- Markér hele det celleområde, som tabellen skal indeholde, hvor du starter med cellen øverst til venstre.
Hvordan udvider man celler i Excel?
Markér den række eller de rækker, du vil ændre. Gå til Hjem > Celler > Formatér. Under Cellestørrelse skal du vælge Rækkehøjde. Skriv den ønskede værdi i feltet Rækkehøjde , og vælg derefter OK.
Hvor er tabelværktøjer i Excel?
Få mere at vide under Oversigt over Excel-tabeller. Markér en celle i dine data. Vælg Hjem > Formatér som tabel. Vælg en typografi for tabellen.
Hvordan tilpasser man kolonner i Excel?
Rediger bredden af kolonner og rækker
Vælg afkrydsningsfeltet Visning > Lineal, markér den celle, du ønsker, og træk derefter markørerne på linealen. Bemærk!: I Excel skal du vælge Hjem > Formatér, og derefter vælge Kolonnebredde.
Hvordan vender man en tabel i Excel?
- Markér celleområdet, og kopier det.
- Indsæt celleområdet et tomt sted i regnearket eller på et andet ark i projektmappen.
- Klik på Indstillinger for Sæt ind-i-mærket, og vælg Roter 180 grader i genvejsmenuen. ...
- Så byttes der om på rækker og kolonner.
Sådan øges cellestørrelsen i Excel
Hvordan får jeg udvikler i Excel?
- På fanen Filer skal du gå til Indstillinger > Tilpas båndet.
- Markér afkrydsningsfeltet Udvikler underTilpas båndet og under Hovedfaner .
Hvordan får man Excel til at beregne?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan laver man kolonner?
Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt kolonner.
Hvordan laver man en skabelon i Excel?
Klik på Gem som skabelon i menuen Filer. Skriv det navn, du vil bruge til den nye skabelon, i dialogboksen Gem som. (Valgfrit) Vælg en placering, hvor skabelonen skal gemmes, i feltet Hvor . Klik på Excel-skabelon (.
Hvordan laver man en database i Excel?
- Åbn Access. Hvis Access allerede er åben, skal du vælge Filer > Ny.
- Vælg Tom database, eller vælg en skabelon.
- Angiv navnet på databasen, vælg en placering, og vælg derefter Opret. Hvis det er nødvendigt, skal du vælge Aktivér indhold på den gule meddelelseslinje, når databasen åbnes.
Hvordan laver jeg en pivot?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra. ...
- Vælg Indsæt > Pivottabel.
- Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. ...
- Vælg, hvor pivottabellen skal placeres. ...
- Vælg OK.
Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan flytter man en kolonne i Excel?
Flyt eller kopiér rækker og kolonner ved hjælp af musen
Klip og erstat Peg på kanten af markeringen. Når markøren bliver til en flyttemarkør. , skal du trække rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Excel advarer dig, hvis du vil erstatte en kolonne.
Hvordan fryser man kolonner i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvor mange rækker kan Excel håndtere?
Faktisk er der helt præcist 1.048.575 rækker…
Hvordan får man skjulte linjer frem i Excel?
- Markér det regneark, der indeholder de skjulte rækker og kolonner, du skal finde, og få derefter adgang til funktionen Speciel på en af følgende måder: Tryk på F5 > Speciel. Tryk på Ctrl+G > Speciel. ...
- Klik på Kun synlige celler under Vælg, og klik derefter på OK.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
Hvordan bytter man om på kolonner og rækker i Excel?
- Markér det dataområde, du vil omarrangere, herunder række- og kolonneoverskrifter, og tryk på Ctrl+C. ...
- Vælg en ny placering i regnearket, hvor du vil indsætte den transponerede tabel, og sørg for, at der er masser af plads til at indsætte dine data.
Hvad hedder minus i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn).
Hvad hedder dividere i Excel?
Divider-formel ”/”
i B3, og indtast ovenstående formel, så vil B1 blive divideret med B2 og resultatet vil stå B3.
Hvordan tæller man antal rækker i Excel?
Statuslinjen i nederste højre hjørne af Excel-vinduet fortæller dig antallet af rækker. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken. Hvis du markerer en hel række eller kolonne, tæller Excel kun de celler, der indeholder data.
Hvordan laver jeg en makro?
- Klik på Indspil makro under fanen Udvikler.
- Du kan også angive et navn til makroen i feltet Makronavn , angive en genvejstast i feltet Genvejstast og en beskrivelse i feltet Beskrivelse og derefter klikke på OK for at starte indspilningen.
- Udfør de handlinger, du vil automatisere, f.
Kan man få Excel gratis?
Gratis produktivitets-apps og -værktøjer fra Microsoft 365. Brug gratis versioner af Microsoft-produktivitetsapps, herunder Word, PowerPoint, Excel, Outlook og OneDrive. Du skal bare oprette en gratis Microsoft-konto eller logge på med en eksisterende konto, og så er du klar.