Hvordan udvider man en tabel i Word?

Indstil tabelceller til at udvide med indhold i Word
  1. Markér tabellen.
  2. Vælg tabellens flyttehåndtag. ...
  3. Højreklik på tabellen, vælg Tabelegenskaber, og vælg derefter fanen Række .
  4. Markér afkrydsningsfeltet Angiv højde .
  5. Vælg pilen ud for Rækkehøjde er, og vælg derefter Mindst.
  6. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en tabel i Word?

Vælg Indsæt > Tabel > Indsæt tabel. Vælg antallet af kolonner og rækker og indstillingerne for automatisk tilpasning, og vælg derefter OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan gør man en tabel mindre i Word?

Klik på Tabelkolonnebredde under fanen Layout i gruppen Cellestørrelse, og angiv de ønskede indstillinger. Klik på din talbel for automatisk at tilpasse kolonnerne i tabellen til indholdet. Klik på Tilpas automatisk, og klik derefter på Tilpas indhold automatisk under fanen Layout i gruppen Cellestørrelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan udvider man en tabel i Excel?

Du kan bruge kommandoen Tilpas størrelse i Excel til at tilføje rækker og kolonner i en tabel:
  1. Klik et vilkårligt sted i tabellen, hvorefter Tabelværktøjer vises.
  2. Klik på Design > Skift størrelse på tabel.
  3. Markér hele det celleområde, som tabellen skal indeholde, hvor du starter med cellen øverst til venstre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en liste i Word?

Vælg den side, hvor du vil tilføje en ny liste, vælg fanen Indsæt , og vælg derefter Ny liste.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Sådan ændres tabelstørrelsen nøjagtigt i Word (rækkehøjde, kolonnebredde) på 1 MINUT



Hvordan skifter man linje i Excel?

Indsætte et linjeskift i en celle
  1. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
  2. Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
  3. Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kolonner i Excel?

Indsæt eller slet en kolonne
  1. Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
  2. Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan låser man enkelte celler i Excel?

Låse celler for at beskytte dem
  1. Markér de celler, du vil låse.
  2. Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
  3. Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ændrer man Layout i Word?

Rediger layoutet for dit dokument, så det er lige, som du vil have det. Vælg Layout > Margener. Vælg de ønskede margener, eller vælg Tilpassede margener for at definere dine egne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man en tabel?

Opret og formatér tabeller
  1. Markér en celle i dine data.
  2. Vælg Hjem > Formatér som tabel.
  3. Vælg en typografi for tabellen.
  4. I dialogboksen Opret Tabel skal du angive dit celleområde.
  5. Markér, hvis tabellen indeholder overskrifter.
  6. Vælg OK.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man en Word fil til at fylde mindre?

Reducer filstørrelsen på dine Word dokumenter
  1. Markér et billede i dokumentet. Bemærk, at fanen Billedformat bliver tilgængelig.
  2. Vælg Komprimer billeder i gruppen Juster under fanen Billedformat.
  3. Benyt en af følgende fremgangsmåder under Komprimeringsindstillinger: ...
  4. Under Opløsning skal du vælge Brug standardopløsning.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan gør man celler større i Excel?

Markér rækkerne eller kolonnerne, og vælg derefter Layout, og vælg højde og bredde. Vælg afkrydsningsfeltet Visning > Lineal, markér den celle, du ønsker, og træk derefter markørerne på linealen. Bemærk!: I Excel skal du vælge Hjem > Formatér, og derefter vælge Kolonnebredde.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan fletter man fra Excel til Word?

Under fanen Forsendelser skal du vælge Start brevfletning> Guiden Trinvis brevfletning. I ruden Brevfletning under Vælg modtagere skal du vælge Brug en eksisterende liste. Under Brug en eksisterende liste skal du vælge Gennemse og derefter åbne dit formaterede regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan farver man en tabel i Word?

Tilføje eller ændre baggrunden i en tabel
  1. Klik på en celle i tabellen.
  2. Gå til Tabelværktøjer> Design, og klik derefter på pilen ud for Skygge i gruppen Tabeltypografier, og peg derefter på Tabelbaggrund.
  3. Klik på den ønskede farve, eller klik på Ingen udfyldning for at vælge en farve.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvad er standard margin i Word?

Som standardindstilling står venstre margin på 3, 17 cm.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på computerworld.dk

Hvordan retter man i et word dokument?

Brug Registrer ændringer

For at slå det til skal du vælge Gennemse > Registrer ændringer. Hvis du foretager redigeringer i dokumentet, registrerer Word ændringerne. For at slå det fra skal du vælge Gennemse >Registrer ændringer. Word holder op med at foretage nye redigeringer, og alle foretagne bliver i dokumentet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man kolonner?

Gør tekst til kolonner
  1. Åbn et dokument i Google Docs.
  2. Markér den tekst, du vil indsætte i kolonner.
  3. Klik på Formatér. Kolonner.
  4. Markér det antal kolonner, du ønsker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.google.com

Hvad betyder dollartegn i Excel?

$/Dollartegn i Excel – lås reference. Skrevet af Kasper Langmann, Microsoft Office Specialist. Når du laver formler i Excel, kan du lette kopieringen af dine formler ved hjælp af ét tegn – nemlig dollartegnet $. Dollartegnet bruges til det der i Excel kaldes 'absolutte referencer'.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan fryser man en række i Excel?

Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset. På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan ikke slette række i Excel?

Slette en række, kolonne eller celle fra en tabel
  1. Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
  2. Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
  3. Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sletter man hver anden række i Excel?

Højreklik på en ad de markerede celler og klik på "Slet" > Slet hele rækken.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dk.edb.regneark.narkive.com

Hvordan laver man en gange formel i Excel?

Multiplicere tal i en celle

Hvis du vil udføre denne opgave, skal du bruge den aritmetiske operator * (stjerne). Hvis du f. eks. skriver =5*10 i en celle, viser cellen resultatet 50.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan sætter man tekst ind i Excel?

Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ombryder man tekst i Excel?

Ombryde tekst i en celle eller en gruppe af celler

Markér de celler, du vil formatere. Klik på Ombryd tekst under fanen Hjem. Teksten inde i cellen ombrydes, så den passer til kolonnebredden. Når du ændrer kolonnebredden, tilpasses tekstombrydningen automatisk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com