- Markér celleområdet, og kopier det.
- Indsæt celleområdet et tomt sted i regnearket eller på et andet ark i projektmappen.
- Klik på Indstillinger for Sæt ind-i-mærket, og vælg Roter 180 grader i genvejsmenuen. ...
- Så byttes der om på rækker og kolonner.
Hvordan vælger man flere kolonner i Excel?
Markér en eller flere rækker og kolonner
Eller klik på en vilkårlig celle i rækken, og tryk derefter tryk på Skift+mellemrum. Hvis du vil markere rækker eller kolonner, der ikke støder op til hinanden, skal du holde Ctrl nede og vælge række- eller kolonnenumrene.
Hvordan vender man celler i Excel?
- Kopiér celleområdet.
- Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
- På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.
Hvordan vender man tekst i Excel?
- Markér en celle, række, kolonne eller et område.
- Vælg Hjem > Retning. , og vælg derefter en indstilling. Du kan rotere tekst op, ned, med uret eller mod uret, eller du kan justere tekst lodret:
Hvordan fletter man kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.
How to Reverse or flip data range in Excel
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Kan man fryse flere kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.
Hvordan får man Excel til at tælle for en?
På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal.
Hvorfor skriver Excel værdi?
#VÆRDI i Excel angiver, at "Der er noget galt med den måde, din formel er indtastet på. Eller, der er noget galt med de celler, du refererer til." Fejlen er meget generel, og det kan være svært at finde den nøjagtige årsag til den.
Hvad får man hvis man skriver middel i Excel?
Returnerer gennemsnittet (den aritmetiske middelværdi) af argumenterne. Hvis f. eks. område A1:A20 indeholder tal, vil formlen =MIDDEL(A1:A20) returnere gennemsnittet af disse tal.
Hvordan udskriver man fra Excel?
Vælg Filer > Udskriv > Udskriv. Hvis du kun vil udskrive det markerede område, skal du vælge Aktuel markering i Udskriftsindstillinger. Hvis Vis udskrift viser, hvad du vil udskrive, skal du vælge Udskriv.
Hvordan får jeg udvikler i Excel?
- Vælg Excel > indstillinger > båndet & værktøjslinjen.
- Under Tilpas båndet skal duvælge Hovedfaner og derefter markere Udvikler.
- Klik på Gem, og luk Excel Indstillinger.
Hvordan fastgør man celler i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Kan man flytte kolonner i Excel?
Flyt eller kopiér rækker eller kolonner
Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.
Hvor mange kolonner i Excel?
Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken.
Kan ikke se kolonne i Excel?
Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation, hvor en del af tallet erstattes med E+n,hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til n'potens. Et videnskabelig format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Hvordan laver man en prognose i Excel?
På fanen Data skal du i gruppen Prognose klikke på Prognoseark. I feltet Opret prognoseregneark skal du vælge enten et kurvediagram eller et søjlediagram til den visuelle repræsentation af prognosen. Vælg en slutdato i feltet Prognoseafslutning, og klik derefter på Opret.
Hvordan låser man en værdi i Excel?
Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet). Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK. Klik på Gennemse, og klik derefter på Beskyt ark eller Beskyt projektmappe for at anvende beskyttelsen.
Hvordan bruger man Sum hviser?
summerer formlen =SUM. HVIS(B2:B5, "John", C2:C5) kun værdierne i området C2:C5, hvor de tilsvarende celler i området B2:B5 er lig med "John". Hvis du vil sammentælle celler på basis af flere kriterier, skal du se Funktionen SUM. HVISER.
Hvordan bruger man lopslag?
I sin simpleste form lyder funktionen LOPSLAG: =LOPSLAG(Det, du vil slå op, hvor du vil søge efter det, kolonnenummeret i det område, der indeholder den værdi, der skal returneres, returnerer et omtrentligt eller nøjagtigt match – angivet som 1/SAND eller 0/FALSK).
Hvordan ændrer man akserne i Excel?
Klik på diagrammet, og klik derefter på fanen Diagramlayout. Klik på Akser under Akser > lodret akse, og klik derefter på den ønskede type akseetiket.
Hvordan sammenligner man 2 kolonner i Excel?
Funktionen SAMMENLIGN søger efter et angivet element i en område af celler og returnerer derefter den relative placering af det pågældende element i området. Hvis f. eks. området A1:A3 indeholder værdierne 5, 25 og 38, returnerer formlen =SAMMENLIGN(25,A1:A3,0) tallet 2, da 25 er det andet element i området.
Hvordan ganger man to kolonner i Excel?
Hvis du vil multiplicere alle tallene i kolonne A med celle C2, skal du føje $-symboler til cellereferencen på følgende måde: $C$2,som du kan se i eksemplet nedenfor. Brug af $ Excel, at referencen til C2 er "absolut", så når du kopierer formlen til en anden celle, vil referencen altid være til celle C2.
Hvordan fjerner man 0 i Excel?
Under Visningsindstillinger for dette regneark skal du markere et regneark. Gør et af følgende: Markér afkrydsningsfeltet Vis et nul i celler, der har nulværdi for at få vist nulværdier (0) i celler. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Vis et nul i celler, der har nulværdi for at få vist nulværdier som tomme celler.