Influencer Marketing kan være en kraftfuld strategi til at øge jeres brand awareness, salg, skabe autentisk indhold og nå ud til specifikke målgrupper. Det er dog vigtigt, at I vælger influencere omhyggeligt og sørger for, at samarbejdet er i overensstemmelse med jeres værdier og mål.
Hvilken påvirkning har influencers på unge?
Influencere har også stor indflydelse på børn og unges holdninger og handlinger. Næsten halvdelen (47 pct.) af børn og unge i undersøgelsen bekræfter f. eks., at de er blevet inspireret til at ændre vaner efter at have fulgt en influencer.
Hvad gør en influencer god?
Som influencer skal du være kreativ og følge med i udviklingen på sociale medier. Du behøver ikke være online hele tiden, men du skal være på dagligt, lave content løbende og give dine følgere indtryk af, at du er nærværende og kun et klik væk. Influencers bruger forskellige sociale medier.
Hvor mange virksomheder bruger influencer marketing?
Nye tal fra Dansk Erhverv viser, at 37 procent af danskerne følger virksomheder eller influencers på sociale medier. Det er en lille fremgang fra sidste år, hvor tallet var 34. Fremgangen er især båret af de unge, hvor andelen, der følger virksomheder og influencers, er steget fra 57 procent til 67 procent.
Hvornår blev influencer marketing en ting?
Influencer-marketing identificerer individer, som har indflydelse på potentielle kunder og retter marketing aktiviteter mod disse influenter (samme som influencers og influencere). I Danmark tog influencer-marketing fart i 2017.
Hvad er influencer marketing? Og hvorfor skal jeg bruge det?
Hvad betyder Influencer marketing?
Influencermarketing er en form for marketing, hvor en virksomhed benytter sig af bestemte personer (influencere) til promovering af produkter.
Hvordan startede Influencer marketing?
Influencer Marketing opstod gennem berømtheders anprisninger. Forretninger har gennem mange år set, at deres salg som regel stiger, når en berømthed anbefaler eller anpriser deres produkt. Der er stadig mange eksempler på virksomheder, især dyre brands, der bruger berømtheder som influencere.
Hvor stort er influencer marketing?
Influencermarketing – hvor personer med tusindvis af følgere på sociale medier bliver betalt for at promovere produkter – er i år vurderet til at vokse til mere end 21 milliarder dollars på verdensplan. Altså tæt på 150 milliarder kroner.
Hvad koster influencer marketing?
Det er et pejlemærke og er en indikation for, hvor meget det koster at nå 1.000 personer. Det kan ligge på alt fra 150 kroner til 300 kroner per post. Det vil sige, at en influencer med 50.000 følgere får alt fra 7.500 kroner til 15.000 kroner for et post, men det kan naturligvis variere.
Hvem bruger influencer marketing?
Influencere bruger deres indflydelse på sociale medier til at påvirke og gøre reklame for en sag eller et budskab. De er på relativt kort tid blevet en vigtig brik i virksomheders og organisationers reklamestrategi. Influencere har typisk mange følgere, og mange mennesker identificerer sig med dem.
Er Influencer Marketing effektivt?
HVORFOR VIRKER INFLUENCER MARKETING? Influencers har en høj grad af troværdighed i deres følgeres optik. Undersøgelser viser, at 44 % af forbrugere mellem 25 og 34 år stoler mere på, hvad en influencer siger om et brand.
Hvad der kendetegner en dårlig influencer?
En dårlig influencer er typisk kendetegnet ved en person, der ikke formår at påvirke positivt eller skabe reel værdi for sine følgere eller samarbejdspartnere. Typiske fejl: Reklamerer for Coca-Cola den ene uge, og næste uge for Pepsi. Feedet har ikke en rød tråd, dvs taler om alt muligt, og om ingenting.
Hvad for et ansvar har en influencer?
Influencers ansvar. Som influencer har du ansvar for en række punkter: Du ansvaret for det indhold, du deler, og hvordan det påvirker dine følgere. Det inkluderer at undgå at sprede misinformation, promovere produkter eller holdninger uden ærlighed og at være opmærksom på potentielle konsekvenser af dine indlæg.
Hvad laver en influencer på en dag?
Influencer definition
Influenser og influenzer - som influencerne også kaldes, påvirker derfor deres fans via den indflydelse som influencerne har på deres følgere. En influent laver derfor en video, story eller en post mod betaling fra en virksomhed, organisation eller eksempelvis en hotelkæde.
Hvilken branche er influencer?
Kært barn har mange navne og influencere er blevet et særligt elsket barn i markedsførings- og social medie-branchen. Disse personer findes i alt fra en instagrammer, youtuber, blogger, influent, streamer til TikTok'er.
Er influencer marketing dyrt?
Generelt set kan influencer marketing være ret dyrt, så det er vigtigt at fastsætte et budget for din kampagne og måle resultaterne nøje, før du beslutter dig for, om det er investeringen værd. Når du arbejder med influencers, er en af de vigtigste parametre at se på cpm-prisen – dvs. prisen pr. 1.000 visninger.
Hvor meget tjener en influencer i Danmark?
Og selvom det er de færreste influencere, der vil – eller må – sige noget om, hvor meget de tjener, kan hun løfte sløret for, hvor mange penge der er i de korte internetreklamer. »De store influenter i Danmark tjener omkring 300.000 kroner om måneden i gennemsnit,« fortæller hun i 'Stories for millioner'.
Hvor meget koster et samarbejde med en influencer?
Hvis du udelukkende vil samarbejde med mikro influencers, som eksempelvis har mellem 2.000-15.000 følgere, kan du komme langt med et budget på bare 10.000 kr. Et prisoverslag, for en mikro influencer med 5.000 følgere kunne eks. lyde på: 2.000 kr.
Hvorfor hedder det influencer?
Det bruges om en person, der har mange følgere på sociale medier, og som ofte får penge for at reklamere for produkter eller lignende. Vi har influencer fra engelsk, hvor det kommer af udsagnsordet influence, der betyder 'influere, påvirke'.
Hvor meget tjener man som influencer?
Du kan tjene penge på Instagram på forskellige måder, og som influencer skal du selvfølgelig have løn for for dit arbejde. De typiske og mest anvendte er via affiliate marketing, sponsorerede indlæg og kampagnesamarbejde med virksomheder.
Hvornår kan man kalde sig influencer?
Hvornår er man influencer? Man er influencer i det øjeblik, at man påvirker (influerer) andre personer. Det vil sige, at man er influence r- eksempelvis, når man er en: Politiker, blogger, youtuber eller instgrammer med mange følgere.
Hvem var den første influencer i Danmark?
Julia Sofia Aastrup var en af Danmarks første influencere. Nu er hun med 195.000 abonnenter og 300.000 følgere på henholdsvis YouTube og Instagram også en af landets største.
Hvor mange unge bliver påvirket af influencer?
Ud fra en repræsentativ survey melder 52 pct. af unge, at de følger bestemte influencere, men reelt set er det tal højere, konkluderer forskerne fra SDU. For eksempel følger 71 pct. af de adspurgte Anders Hemmingsen, der er influencer på Instagram.
Hvem er den største influencer i verden?
Den største influencer i verden er den 25-årig amerikaner, Kylie Jenner. Hun er kendt for hendes skønhedsmærke “Kylie Cosmetics”, og til dato har hun over 216 millioner følgere på Instagram. Kylie Jenner er en af de få influenter, der har opbygget en milliardformue på deres social media empire.