Årsagen er, at et NemID er strengt personligt. Har du behov for at hjælpe en anden med sit NemID, skal du bruge en fuldmagt til at kunne logge ind med dit eget NemID. Du skal kontakte banken, eller udbyderen af den tjeneste, som du vil have adgang til.
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på mit NemID?
Hvis du oplever problemer med at anvende NemID nøgleapp, når du bruger din bank, skal du ringe til supporten i banken. Hvis du har problemer med at anvende NemID nøgleapp andre steder end i din bank, skal du ringe til NemID privatsupport.
Hvorfor virker min NemID ikke?
I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app'en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store. Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app'en og installere den på ny.
Er der problemer med NemID i dag?
Der er i øjeblikket driftsforstyrrelser på bestilling af NemID. Vi har i øjeblikket problemer med bestilling af NemID. Vi arbejder på en løsning, og regner med, at vi snart kan åbne for NemID-bestilling igen.
Hvorfor virker Nemlogin ikke?
Hvis du ikke kan logge på, kan det fx skyldes: at du ikke har NemID med offentlig digital signatur - Bestil NemID med offentlig digital signatur. at din offentlige digital signatur ikke er gyldig, fx er udløbet - Bestil NemID med offentlig digital signatur.
Hvis du ikke kan logge ind
Er NemID lukket?
NemID lukker endeligt d. 30. juni 2023. Private tjenester bestemmer selv, hvilke loginmuligheder de vil tilbyde deres kunder.
Hvordan aktiverer jeg mit NemID?
Genaktivering af nøgleviser
Du genaktiverer din nøgleviser i selvbetjening. Vælg "Nøgleviser" i menuen til venstre. Klik på linket "Genaktiver nøgleviser". Husk at tjekke, at serienummeret på den nøgleviser, du vil genaktivere, er det samme som det nummer, du ser på skærmen, når du genaktiverer.
Er NemID stadig nede?
NemID er ved at blive lukket ned og har siden 30. juni kørt med begrænset drift. NemID afvikles gradvist frem til den 31. oktober 2023.
Er MitID nede 2023?
Begrænset drift efter den 30. juni 2023 betyder blandt andet, at det ikke længere vil være muligt at få support i forbindelse med NemID og NemID til erhverv, ligesom der som udgangspunkt ikke vil blive udstedt NemID til borgere. Borgere bør efter den 30. juni 2023 anvende MitID.
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på mit DK?
Hvis du ikke kan logge på MitID.dk og oprette en supportbillet, vil du blive bedt om at bekræfte din identitet på andre måder. Det kan være kontrolspørgsmål ved support over telefonen eller billedlegitimation i borgerservice.
Hvordan får jeg mit NemID låst op?
Kommer du til at taste forkert adgangskode for mange gange, bliver din hardware låst permanent af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis din hardware bliver låst, er det ikke muligt at låse den op igen. Du er nødt til at købe ny hardware hos hardwareleverandøren samt at bestille NemID på hardware på ny.
Hvordan får jeg NemID til at virke?
- I login-vinduet skal du som bruger-id indtaste dit NemID-nummer, som du finder i dit velkomstbrev.
- Som adgangskode indtaster du den midlertidige adgangskode, som du enten har fået udleveret eller sendt med posten.
- Du skal nu lave en personlig adgangskode og evt. et selvvalgt bruger-id.
Hvor mange gange kan man skrive sin NemID kode forkert?
Du har kun tre forsøg til at huske din 4-cifrede adgangskode. Efter tredje forsøg spærres dit NemID. Du skal bruge en midlertidig adgangskode at få låst dit NemID op.
Hvem kontakter man når NemID ikke virker?
NemID-support til borgere
Har du spørgsmål om phishing eller brug for hjælp til at bestille nyt nøglekort, adgangskode, eller aktivering af NemID, så kontakt NemID-supporten på 7224 7050 eller gå direkte til selvbetjening.
Kan man logge på NemID uden nøglekort?
Med NemID nøgleapp kan du bruge dit NemID direkte fra din smartphone eller tablet - uden at have dit nøglekort ved hånden.
Hvor lang tid kan man bruge NemID?
NemID lukker endeligt d. 30. juni 2023. Private tjenester bestemmer selv, hvilke loginmuligheder de vil tilbyde deres kunder.
Hvornår er sidste frist for at få MitID?
Du kan fortsat oprette MitID efter d. 31. oktober 2022, dog ikke længere igennem din bank. På MitID.dk kan du læse detaljerede beskrivelser af alle mulighederne for at få MitID.
Hvorfor kan jeg ikke komme på netbank med MitID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Hvornår skal man opdatere til MitID?
MitID er opdateret 9. marts 2023. En af de største ændringer er, at hvis man som bruger benytter MitID kodeviser eller kodeoplæser, så er der ændring i rækkefølgen på indtastning af hhv. engangskode og adgangskode.
Er NemID udløbet?
NemID er ved at blive lukket ned og har siden 30. juni kørt med begrænset drift. NemID afvikles gradvist frem til den 31. oktober 2023.
Hvorfor kan jeg ikke logge på e boks med NemID?
Det er ikke længere muligt at logge på i e-Boks appen med ens MitID hver gang. Det er i vores nye app et krav at man benytter sig af vores mobiladgang. Du kan med mobiladgang nøjes med at logge på med en adgangskode, eller med fingeraftryk/ansigtsgenkendelse så du hurtigere kan komme ind til din post.
Hvornår stopper NemID medarbejdersignatur?
oktober 2023? For at sikre en god og sikker overgang for centrale og komplekse løsninger og organisationer, fx kommuner og regioner, vil NemID medarbejdersignatur ikke som planlagt lukkes fuldt ned den 30. juni 2023, men fortsætte med begrænset drift og afvikles gradvist frem til den 31. oktober 2023.
Hvor finder jeg min aktiveringskode?
- Log på MitID.dk igen efter 1 time.
- Tryk på Se under Identifikationsmidler på profilsiden.
- Tryk på Tilføj i boksen "Tilføj identifikationsmiddel"
- Vælg MitID app i listen.
- Siden "Aktivér din MitID app" åbner.
- Find aktiveringskoden på siden. Du kan evt. skrive den ned.
Kan man aktivere NemID med MitID?
Få aktiveringskode ved at logge på MitID.dk add
Find aktiveringskoden på siden. Du kan evt. skrive den ned. Du kan kun bruge aktiveringskoden til at aktivere én app.
Kan ikke aktivere NemID på ny telefon?
I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app'en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store. Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app'en og installere den på ny.