Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC.
Hvordan får jeg post fra det offentlige i e-Boks?
Når du skal logge ind i Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks eller mit.dk for at læse din post, skal du bruge dit personlige NemID/MitID. Det betyder, at adgangen til Digital Post er beskyttet bag log-in med NemID/MitID. På den måde sikrer du, at det kun er dig, der har adgang til posten.
Hvor kan man se post fra det offentlige?
Kort om platformene til Digital Post
Borgere og virksomheder kan læse deres Digital Post fra myndigheder på flere platforme: På de fællesoffentlige platforme borger.dk, Virk og Digital Post-appen. Eller på e-Boks.dk og mit.dk, som virksomhederne e-Boks A/S og Netcompany A/S stiller til rådighed.
Kan ikke få adgang til Digital Post?
Du kan få hjælp til at oprette en læseadgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder hos kommunen. Hvis ikke du har mulighed for selv at møde op, kan en anden person gøre det for dig. Personen skal møde op med en udfyldt blanket, hvor du har givet personen fuldmagt til at oprette en læseadgang på dine vegne.
Hvordan får man adgang til Digital Post?
Den, du giver adgang, skal selv være tilmeldt Digital Post. For at give adgang til din digitale post, skal du først logge ind på borger.dk med dit NemID. Klik på ”Min post” øverst på siden. Vælg ”Indstillinger” i den grønne bjælke øverst på siden.
Digital Post - Sådan fungerer det
Er Digital Post og e-Boks det samme?
e-Boks var før den offentlige løsning til digital post, men er nu afløst af Digital Post. Du kan dog fortsat vælge at få post fra det offentlig i din e-Boks. E-Boks anvendes også af mange private firmaer, banker og lignende. e-Boks er ejet af Nets og PostNord.
Hvordan tildeler jeg adgang til e-Boks?
- Indholdsfortegnelse:
- Sådan accepteres en adgang.
- Gå til 'Menu' (cirkel 1)
- Vælg 'Adgange' (cirkel 2)
- Tryk på knappen 'Giv andre adgang' (cirkel 3)
- Indtast adgangsmodtagerens navn og CPR-nr. ...
- Hvis du ønsker kan du også vælge en 'ophørsdato' kan den indtastes. ...
- Tryk herefter på knappen 'Næste'.
Hvornår lukker e-Boks ned?
Indtil den 21. marts 2022 modtog du digital post fra det offentlige og fra private virksomheder i e-Boks eller på borger.dk, medmindre du havde valgt at være fritaget for Digital Post. Den 21. marts 2022 ændrede postkassen sig på borger.dk, og der kom en digital postkasse mere på banen.
Hvornår virker e-Boks igen?
Tirsdag d. 6 juni opdaterede MitID måden du logger ind gennem NemLog-In. Nu er den nye offentlige Digital-Post løsning gået i luften. e-Boks løsningen vil forblive uændret og du vil derfor stadig kunne læse både privat og offentlig post i din e-Boks indbakke.
Hvem kan blive fritaget for Digital Post?
- Jeg har en psykisk nedsat funktionsevne, der hindrer mig i at anvende Digital Post.
- Jeg har en fysisk nedsat funktionsevne, der hindrer mig i at anvende Digital Post.
- Jeg har ikke adgang til computer, smartphone eller tablet i mit hjem eller opholdssted.
Hvilken app til Digital Post?
Med den nye løsning til Digital Post, udkommer staten med en app til post fra offentlige myndigheder, så du som borger kan læse posten på mobil og tablet. Appen hedder Digital Post. med få klik skifte mellem de to postkasser, hvis en anden person har givet dig læseadgang til sin Digital Post.
Hvor mange danskere er fritaget for Digital Post?
Opgørelsen pr. andet kvartal af 2023 viser, at 5.158.396 borgere er tilmeldt Digital Post og 300.929 borgere er fritaget fra Digital Post.
Hvorfor kan jeg ikke logge på e-Boks med NemID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Kan jeg stadig bruge e-Boks?
- I dag kan man læse Digital Post fra det offentlige via e-Boks, Borger.dk og Virk. Når den nye løsning går i luften, kan disse tre indgange fortsat benyttes. Derudover kan borgerne også vælge at tilgå deres post fra det offentlige via den nye private platform Mit.dk samt via en ny Digital Post-app.
Hvorfor kan jeg ikke se min lønseddel på e-Boks?
Hvis du modtager post som f. eks. din lønseddel, uden at du har tilmeldt dig post fra afsenderen, skyldes det, at arbejdsgiveren har valgt at udsende posten digitalt og har indgået aftale med dig om dette ad anden vej.
Kan man have MitID og være fritaget for Digital Post?
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du; ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted. har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage og læse post digitalt. er registreret som udrejst af Danmark.
Hvorfor er e-Boks ude af drift?
»e-Boks er midlertidig ude af drift pga. tekniske problemer,« lyder det. Det er både via e-Boks' app og på webbrowsere, at der er problemer med at logge ind. »Vi arbejder på en løsning og beklager ulejligheden,« står der på e-Boks' hjemmeside.
Hvad er forskellen på e-Boks og e-Boks plus?
Med e-Boks Plus-appen bevæger e-Boks sig hen imod at være en selvbetjeningsplatform, der ikke kun er relateret til dokumenter, hvilket ellers har været kernen i e-Boks hidtil. I e-Boks Plus bestemmer brugerne selv, hvilke services de ønsker, og de har dermed fuld kontrol over indholdet.
Er man tvunget til e-Boks?
Fra 1. november 2014 blev det obligatorisk for personer, der er 15 år eller derover, og som har bopæl eller fast ophold i Danmark, at være tilsluttet Offentlig Digital Post (nu Digital Post), medmindre de blev fritaget.
Er ebox lukket?
Om præcis en måned fratræder e-Boks fratræder endegyldigt som leverandør af det offentliges digitale post-leverandør. Klokken 17:00 fredag 18. marts slukkes der nemlig for e-Boks som leverandør af den offentlige løsning, hvorefter den allersidste del af overflytningsarbejdet til den nye løsning går i gang.
Hvad står der i loven om offentlig Digital Post?
Denne del af loven trådte i kraft 1. juli 2012. Loven omfatter alle borgere over 15 år, som har bopæl eller fast adresse i Danmark og alle virksomheder. Det betyder, at alle borgere og virksomheder, der ikke er fritaget og kan modtage Digital Post, vil modtage deres post fra det offentlige digitalt.
Hvorfor ny e-Boks?
Med den nye it-løsning styrkes brugervenligheden i myndighedernes digitale kommunikation med borgere og virksomheder. Samtidig åbnes muligheden for at tilgå post fra det offentlige via flere platforme. I den nye Digital Post-app kan du tilgå din post fra offentlige myndigheder.
Hvordan tildeler man rettigheder til Digital Post?
- Gå til Rettighedsportalen.
- Log på med din NemID medarbejdersignatur. ...
- Gå til 'adgange til virksomheden', og tryk på 'opret adgang'
- Vælg 'medarbejder'
- Skriv din egen e-mailadresse.
- Vælg rettighedsadministrator nederst, og de rettigheder til Digital Post du skal have.
- Tryk på 'opret'.
Hvordan opdaterer jeg min e-Boks?
Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC.
Hvordan aktiverer man e-Boks?
- Hent appen til din mobil eller tablet.
- Log på e-Boks på en computer med NemID.
- Vælg menupunktet Indstillinger og herefter Mobiladgang.
- Tryk på Aktiver mobiladgang. ...
- Gå ind på din mobil og accepter vilkår for brugen af e-Boks.