Hvorfor skal jeg bekræfte MitID på MobilePay?

Der er udelukkende tale om, at du skal identificere dig med MitID inde i MobilePay'app'en sikre miljø. Selve opdateringen foregår altså nemt og sikkert på denne måde, og der er hverken links til hjemmesider eller andre apps. Husk – hvis du ikke hører noget, så skal du ikke gøre noget.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på djurslandsbank.dk

Hvorfor beder MobilePay om MitID?

For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvorfor skal man hele tiden bekræfte sin identitet på MobilePay?

Der er altså ingen links til en hjemmeside eller andre apps, men udelukkende et identifikationsflow i MobilePay-appens sikre miljø. Hvis du bliver bedt om, at bekræfte din identifikation i MobilePay-appen og ikke gør det, vil du efterfølgende modtage en SMS som påmindelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sparkron.dk

Kan man logge på MobilePay uden MitID?

MitID er nødvendigt, når du skal oprettes som bruger i MobilePay. Du får sandsynligvis også brug for MitID til at gøre dit kort klar til onlinehandel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvorfor kan jeg ikke få MobilePay til at virke?

Din telefons landevalg og sprog bestemmer, hvilket indhold du ser i App Store og Play Butik. Sørg derfor for, at din telefon er indstillet til dansk sprog og Danmark som land. Hvis du stadig ikke kan finde MobilePay, kan det skyldes, at din telefon har et operativsystem, som vi ikke understøtter (fx Windows).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Sådan får du MitID med pas



Hvorfor bliver MobilePay afvist?

En transaktion får 'Afvist' som status, når virksomheden har anmodet en kunde om penge, men hvor kunden efterfølgende har afvist betalingen. Det kan skyldes, at beløbet var forkert, eller at kunden har ombestemt sig.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad skal man gøre, hvis ens MobilePay ikke virker?

Husk også at få spærret din MobilePay. Du skal blot ringe til os på 70 80 39 00, så hjælper vi dig.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvordan skal jeg opdatere MobilePay?

Hvordan får jeg den nye app? Hvis du har automatiske opdateringer slået til, så sker det, ja, helt automatisk. Ellers skal du bare åbne appen, som – hvis den ikke allerede er opdateret – vil sende dig videre til App Store eller Play Store, hvorfra du kan opdatere MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man have 2 MobilePay på samme konto?

Du kan ikke have flere MobilePay-aftaler med forskellige betalingskort eller bankkonti. Som privat bruger kan du kun have én MobilePay-aftale, hvor du kan tilknytte flere betalingskort og bankkonti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvornår lukker MobilePay?

MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på meremobil.dk

Hvorfor skal jeg identificere mig på MobilePay?

Hvorfor skal oplysningerne i MobilePay opdateres? MobilePay beder i disse uger alle brugere, som kun er identificeret med CPR-nummer, om at opdatere deres oplysninger med brug af NemID eller MitID for at gøre løsningen mere sikker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fagligsenior.dk

Hvad hedder den nye MobilePay?

I 2022 fusionerede MobilePay med norske Vipps. Det nye selskab, Vipps MobilePay, ejes af de norske banker bag Vipps (72,2%) og Danske Bank (27,8%).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Kan banken hjælpe med MobilePay?

Betalte du med MobilePay via vores løsning til webshops (det er ikke det samme, som at betale til et MobilePay-nummer), kan din bank hjælpe med at tilbageføre dine penge.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad er de nye regler for MobilePay?

Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvorfor beder MitID om QR-kode på telefon?

Når du bruger fx en computer eller tablet – og skal godkende med MitID appen, som du har på din telefon – skal du scanne en QR-kode eller bruge en engangskode. QR-koder og engangskoder er med til at sikre, at det er dig, der er i gang med at godkende med MitID.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mitid.dk

Hvorfor er MobilePay ændret?

Til foråret 2024 opdateres MobilePay-appen til et nyt format. Som led i den proces styrkes sikkerheden i appen. Det nye design bliver markant anderledes, og det gælder også måden, man finder rundt på (navigationen). Flere services og informationer vil på sigt være det første, der møder brugerne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aeldresagen.dk

Hvor mange penge må man overføre på MobilePay?

Med MobilePay kan du betale og overføre op til 10.000 kr. om dagen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på nykredit.dk

Kan MobilePay misbruges?

MobilePay er et betalingsinstrument ligesom fx dine betalingskort, og kriminelle kan misbruge MobilePay, hvis de har afluret din kode.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvad koster det at bruge MobilePay til Norge?

Prisen fra os er et gebyr på 4 %, som bliver lagt til det beløb, du sender i modtagerens valuta. Her er et eksempel: Du sender 100 NOK med MobilePay til din ven Linn i Norge. Prisen for 100 NOK er cirka 64,95 DKK, når man omregner valutaen (vi bruger vekselkurs fra Norges Bank som pejlemærke i appen).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er MobilePay blevet opdateret?

MobilePay er blevet opdateret den 12. marts 2024.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aeldresagen.dk

Er der beløbsgrænse på MobilePay?

Du kan sende op til 4.000 kroner gebyrfrit til den samme person inden for en periode på 24 timer. * Læs mere om gebyret her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er der falske mails fra MobilePay?

Pas på falske beskeder!

Vi beder aldrig om dine følsomme oplysninger via SMS eller mail. Og hvis vi beder dig om at logge ind med MitID, foregår det altid direkte i MobilePay-appen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvordan opdaterer jeg MobilePay?

Hvordan får jeg den nye app? Hvis du har automatiske opdateringer slået til, så sker det, ja, helt automatisk. Ellers skal du bare åbne appen, som – hvis den ikke allerede er opdateret – vil sende dig videre til App Store eller Play Store, hvorfra du kan opdatere MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan banken trække penge tilbage fra MobilePay?

Ja. Først skal du dog kontakte din bank for at få dit betalingskort spærret. Hvis der er hævet beløb, du ikke har godkendt, kan du få banken til at tilbageføre pengene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Hvorfor melder MobilePay fejl?

Hvis aktiveringskoden ikke længere er aktiv, eller du har fået tastet noget forkert, vil du få en fejlmeddelelse. Tjek, at du har tastet alle 10 cifre. Hvis det stadig ikke virker, kan du kontakte en administrator i din virksomhed for at få en ny kode.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk