Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret. Følg disse trin for at se, om Automatisk beregning er slået til. Vælg fanen Filer, vælg Indstillinger, og vælg derefter kategorien formler.
Hvordan låser man en formel i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
- Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Hvorfor kan jeg ikke trække i Excel?
- Klik på Fil > Indstillinger.
- I kategorien Avanceret under Redigeringsindstillingerskal du markere eller fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Aktivér fyldhåndtag samt træk og slip af celler.
Hvordan laver man en hvis formel i Excel?
Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk. For eksempel =HVIS(C2="Ja",1,2) betyder HVIS(C2=Ja, så returneres 1 – ellers returneres 2).
Hvorfor viser Excel formel i stedet for resultat?
Cellen er sansynligvis formateret som tekst. Ret det til Standard, tryk F2 og enter, så skulle det være løst.
How to Fix Excel Formula Not Working Automatic (Not Updating Automatic)
Hvordan bruger man formler i Excel?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan bruger man funktion i Excel?
Klik på et bogstav for at gå til funktioner, der starter med dette. Eller tryk på Ctrl+F for at finde en funktion ved at skrive de første bogstaver eller et beskrivende ord. For at få detaljerede oplysninger om en funktion skal du klikke på dens navn i den første kolonne.
Hvis celle indeholder tekst Excel?
- Markér den område af celler, du vil søge i. ...
- På fanen Hjem i gruppen Redigering skal du klikke på Find og & ogderefter klikke på Find.
- Skriv den tekst eller de tal, du skal finde, i feltet Søg efter.
Hvis 0 i Excel?
Vise nuller som tomme værdier eller streger
Brug en formel som den følgende til at returnere en tom celle, når værdien er nul: =HVIS(A2-A3=0,"",A2-A3)
Hvis en celle er tom?
ER. TOM returnerer FALSK, hvis den angivne celle har noget-indhold, herunder mellemrum, den tomme streng ("") og skjulte tegn. I tilfælde af uventede FALSK -resultater, kan du prøve at rydde cellen igen for at fjerne eventuelt skjulte tegn. Denne funktion bruges oftest sammen med HVIS i betingede udsagn.
Hvordan fjerner man beskyttelse i Excel?
Fjern beskyttelse af et Excel-regneark
Hvis du vil fjerne beskyttelsen af et ark, skal du følge denne fremgangsmåde: Gå til det regneark, du vil fjerne beskyttelsen for. Gå til Filer > Oplysninger > Beskyt > Fjern arkbeskyttelse, eller gå til fanen Gennemse > Ændringer > Fjern arkbeskyttelse.
Hvordan opdaterer jeg Excel?
Gå til Filer >Hjælp > Søg efter opdateringer. Vælg Installer opdateringer eller Søg efter opdateringer.
Hvordan slår man Scroll Lock fra?
- Hvis dit tastatur ikke har en Scroll Lock-tast, skal du på computeren klikke på Start> Indstillinger > Øget tilgængelighed >Tastatur.
- Klik på knappen Skærmtastatur for at aktivere den.
- Når skærmtastaturet vises på din skærm, skal du klikke på knappen ScrLk.
Hvordan låser man et Excel ark?
- Vælg Fil > Info.
- Markér feltet Beskyt projektmappe, og vælg Kryptér med adgangskode.
- Angiv en adgangskode i feltet Adgangskode, og vælg derefter OK.
- Bekræft adgangskoden i feltet Angiv adgangskoden igen, og vælg derefter OK.
Hvad betyder dollartegn?
Dollartegnet, et S med to tværstreger, er i virkeligheden en forenkling af bogstaverne U.S. – United States, selve landets navn forenklet til et mønttegn.
Hvordan låser jeg kolonner i Excel?
- Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller.
- Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation, hvor en del af tallet erstattes med E+n,hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til n'potens. Et videnskabelig format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Hvorfor fjerner Excel 0?
Eksempler på disse er CPR-numre, telefonnumre, kreditkortnumre, produktkoder, kontonumre eller postnumre. Excel fjerner automatisk foranstillede nuller og konverterer store tal til videnskabelig notation, f. eks. 1,23E+15, for at tillade, at formler og matematiske handlinger kan arbejde på dem.
Hvorfor forsvinder 0 i Excel?
Når du skriver tal, der starter med nuller, ligesom i nogle personlige identifikationsnumre, telefonnumre, kreditkortnumre, produktkoder eller postnumre, fjerner Excel disse foranstillede nuller. Hvis du vil undgå dette, kan du først anvende tekst formatet på cellerne, før du skriver eller indsætter tallene.
Er Excel et regneark?
Gør data til indsigt med gratis og premium regneark.
Kan ikke se ark i Excel?
På fanen Hjem skal du klikke på Formatér > under synlighed > Skjul & Vis > Skjul ark. Hvis du vil vise regneark, skal du følge de samme trin, men vælge Vis. Dialogboksen Vis viser en liste over skjulte ark, så vælg dem, du vil vise, og vælg derefter OK.
Kan man underskrive i Excel?
Indsætte en signaturlinje
Vælg Indsæt > signaturlinje. Vælg Microsoft Office-signaturlinje. I feltet Konfiguration af signatur kan du skrive et navn i feltet Foreslået underskriver.
Hvad bruger man en formel til?
Ordet formel kommer af latin formula, dim. af forma 'form'. Formler er af overordentlig stor betydning i matematikken. De giver overblik og tillader udledning af nye relationer, eller de bruges direkte til beregning.
Kan Excel tælle bogstaver?
Hvis du vil tælle tegn i celler, skal du bruge funktionen LÆNGDE. Funktionen tæller, bogstaver, tal, tegn og alle mellemrum. Således er længden af sætningen "Det er 36 grader i dag, så jeg tager til stranden" (uden anførselstegn) 49 tegn: 36 bogstaver, 2 tal, 10 mellemrum, og et komma.
Hvordan indsætter man i Excel?
- Markér den celle eller det celleområde til højre eller over, hvor du vil indsætte ekstra celler. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
- I menuen Indsæt skal du vælge, om du vil rykke de markerede celler ned eller til højre for de nyligt indsatte celler.