Det er aldrig for sent at rustbeskytte din bil. Hvis du ikke har haft mulighed for at undervognsbehandle din bil indenfor de første 12 måneder, er det endnu ikke for sent.
Hvornår på året er det bedst at undervognsbehandle sin bil?
Imidlertid tager bilisterne fejl af, hvornår det er bedst at rustbeskytte bilen. For sandheden er, at der ikke er nogen årstid, der er bedre end andre. – Det er tilsyneladende stadig en udbredt vurdering blandt danske bilister, at en bil tager bedst imod rustbeskyttelse om sommeren, fordi vejret er mere tørt.
Kan det betale sig at undervognsbehandle en gammel bil?
FDM anbefaler: Alle biler bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Jo tidligere bilen bliver rustbeskyttet, des bedre er det for bilen. Hvert andet år bør du få en uvildig til at vurdere, om bilen trænger til rustbeskyttelse.
Er det nødvendigt at undervognsbehandle en ny bil?
Det anbefales, at en ny bil får foretaget en undervognsbehandling, når man bor i Danmark. Her bliver bilerne nemlig udsat for lidt af hvert rent klimamæssigt.
Hvad koster det at få undervognsbehandlet sin bil?
Er du i tvivl, om din bil trænger til en fuld behandling eller genbehandling, anbefaler vi, at du bestiller en rustkontrol. Lille bil: 3.450 kr. Mellemstor bil: 3.975 kr. Stor bil: 4.825 kr.
Hvis du gør dette, behøver du aldrig at reparere rust på din bil
Hvad er bedst Pava eller Dinitrol?
I forhold til at vælge rustbeskyttelse så beskytter Pava og Dinitrol lige godt. Det vigtige valg som du står overfor, er at beskyttelsen bliver udført korrekt. Her gælder det om at produktet skal kunne arbejde sammen med produktet som bilen eventuelt er behandlet med.
Hvor lang tid tager en undervognsbehandling?
Dinitrol rustbeskyttelse - hvor lang tid tager det? Alt afhængig af hvilken bil der skal undervognsbehandles samt størrelsen på det, kan behandlingstiden varierer. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Kan det betale sig med undervognsbehandling?
Får du undervognsbehandlet din bil, vil du udover den forhøjede sikkerhed og det større antal af kilometer få mulighed for at hæve videresalgsprisen betragteligt. Fordelene ved en rustbeskyttelse hos et af SUVO's centre er blandt andet: Din bil vil holde i flere år. Du får mere tryghed og sikkerhed i din bil.
Hvad er forskel på rustbeskyttelse og undervognsbehandling?
Er der forskel på undervognsbehandling og rustbeskyttelse? Ja, rent behandlingsteknisk er der forskel. En undervognsbehandling af bilen dækker som udgangspunkt over, at der primært bliver behandlet på den synlige del af selve bilens undervogn, hvorimod rustbeskyttelse er langt mere dækkende og effektiv.
Kan undervognsbehandling stoppe rust?
Sådan virker en undervognsbehandling
I undervognsbehandlingen indgår rustbehandling, som er et vigtigt led i beskyttelsen af din bil. En undervognsbehandling hjælper altså både på rust der allerede er opstået samtidig med at fremkomsten af nye rustangreb afværges.
Hvor ofte skal en bil have undervognsbehandling?
1–2 år: 17 års SUVO-garanti fra første registreringsdato. 2–3 år: 16 års SUVO-garanti fra første registreringsdato. 3–7 år: 12 års SUVO-garanti fra første registreringsdato.
Hvor ofte skal en bil rustbeskyttes?
Hos SUVO anbefaler vi undervognsbehandling hver 3. år, hvis bilen er behandlet fra ny. Er din bil behandlet første gang, når den har kørt over 1 år er behandlingsintervallet hver 2. år eller efter behov.
Kan man selv rustbeskytte sin bil?
Myte 5: Kan man selv rustbeskytte sin bil? Det anbefales ikke at man gør det selv. Bilen har elektroniske dele der ikke tåler behandlingen. Desuden er det svært at komme ind i hulrum og paneler med en gør-det-selv løsning.
Kan man selv Undervognsbehandle?
Muligheder med gør-det-selv behandling
Du kan enten få dit bilcenter til at håndtere den flyverust, der måtte sidde på bilen, men du kan også gøre noget selv. Start med at undersøge, om flyverusten kan fjernes med en negl. Hvis ikke, må du finde petroleum eller terpentin frem.
Kan en bil stå ude hele året?
Selvom en bil som udgangspunkt godt kan holde til at stå udendørs året rundt, beskytter du den for det værste vind og vejr, hvis du vælger at parkere den i en carport eller garage.
Hvornår må man vaske sin bil efter undervognsbehandling?
Må jeg vaske bilen efter rustbehandlingen ? Ja når som helst,men vi anbefaler ikke at bilen får undervognsskyl.
Hvad koster det at få lavet undervognsbehandling?
Prisen på undervognsbehandling er mellem 2500 kr. og 5000 kr. Det er meget forskelligt, hvor meget en undervognsbehandling koster. Det kommer blandt andet an på, hvor stor konkurrencen blandt automekanikerne er i det område, hvor du bor, og hvor længe det er siden, at din bil sidst har fået en undervognsbehandling.
Hvorfor lave undervognsbehandling?
De fleste nye biler er ikke behandlet fra fabrikken til kørsel under hårde klimatiske forhold som vores, derfor er det vigtigt med en undervognsbehandling mod rust i Danmark. Med en rustbehandling af undervognen beskytter du din bil mod det hårde vejr, samt minimerer risikoen for fugt i de elektroniske komponenter.
Hvor længe holder en Dinitrol behandling?
Dinitrol Genbehandling – opfølgende behandling til din bil efter 2-3 år. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt.
Hvornår er det bedst at rustbeskytte bilen?
Køber man brugt bil, skal man rustbeskytte bilen med det samme, hvis den ikke tidligere er blevet rustbeskyttet. Her er Teknologisk Instituts og FDMs råd: Sørg for at rustbeskytte din bil fra start - allerhelst i de første måneder af bilens levetid. Det er bedre at forebygge rust end at stoppe begyndende rust.
Hvad koster Suvo undervognsbehandling?
Rustbeskyttelse - mindre biler 3.995 kr.
Hvor længe lugter Dinitrol?
Dinitrol STINKER i ca. en uge bagefter. Herefter lugter du ikke mere til det overhovedet.
Kan man skifte fra Pava til Dinitrol?
Pava og Dinitrol, er det så kompatibelt med det nye SUVO? Ja.
Hvad består undervognsbehandling af?
Undervognsbehandling er en komplet og grundig behandling af bilens undervogn. Den består bl. a. i at fjerne rust, dække hullet med ny lak og forsegle det.