Man er influencer i det øjeblik, at man påvirker (influerer) andre personer. Det vil sige, at man er influence r- eksempelvis, når man er en: Politiker, blogger, youtuber eller instgrammer med mange følgere. Man kan ikke sætte et tal på, hvor mange følgere man skal have, for at definere, hvornår man er influencer.
Hvornår blev influencere en ting?
I Danmark tog influencer-marketing fart i 2017. Influenters indhold kan fremstå som anbefalinger, som i virkeligheden er reklame, hvor influenter selv spiller rollen som en potentiel køber, eller de kan være tredje parter.
Hvornår kan man kalde sig influencer?
En influencer er en kendt person, der bruger sin rækkevidde og indflydelse på særligt sociale medier til at lave reklame – oftest mod betaling – for en sag, et budskab eller et produkt. En influencer bruger oftest digitale platforme til at nå sit publikum og har typisk mange følgere.
Hvor stammer ordet influencer fra?
Ordet influencer kommer fra det engelske ord for at påvirke (influence), og oversat til dansk kaldes en influencer for en influent.
Hvor mange følgere skal man have for at være influencer?
Der findes forskellige typer influencere:
Microinfluencere har mellem 10.000 og 100.000 følgere. Makroinfluencere har mellem 100.000 og 500.000 følgere. Megainfluencere har mellem 500.000 og 1,5 millioner følgere. Celebrities har mere end 1,5 millioner følgere.
What Is An Influencer?
Hvad tjener en influencer Med 100.000 følgere?
Her kan du læse mere om at lave en Instagram virksomhedsprofil. Har du rigtig mange følgere - eksempelvis mere end 100.000 - så kan du tjene op mod 100.000 kr for en kampagne, som typisk dækker over en række posts og stories, samt rettighederne til det indhold, som influenceren laver.
Kan alle blive influencer?
Men kan alle blive influencer? Nej, desværre. For at blive influencer, skal du skabe dit en platform, som virksomheder og brands er interesseret i at bruge. Har du eksempelvis "kun" dine venner, der følger dig på Instagram eller YouTube, så er din følgerskare for snæver og for lille.
Hvornår kom influencer ind i det danske sprog?
Ordet influencer har vi kendt i dansk i de seneste ti år. Det bruges om en person, der har mange følgere på sociale medier, og som ofte får penge for at reklamere for produkter eller lignende. Vi har influencer fra engelsk, hvor det kommer af udsagnsordet influence, der betyder 'influere, påvirke'.
Hvor meget tjener en influencer i Danmark?
Og selvom det er de færreste influencere, der vil – eller må – sige noget om, hvor meget de tjener, kan hun løfte sløret for, hvor mange penge der er i de korte internetreklamer. »De store influenter i Danmark tjener omkring 300.000 kroner om måneden i gennemsnit,« fortæller hun i 'Stories for millioner'.
Hvordan tjener influencer penge?
Du kan tjene penge på Instagram på forskellige måder, og som influencer skal du selvfølgelig have løn for for dit arbejde. De typiske og mest anvendte er via affiliate marketing, sponsorerede indlæg og kampagnesamarbejde med virksomheder.
Hvad er forskellen på en blogger og en influencer?
En blogger er en person, der har en blog. En blog er et website, hvor der kan skrives om alt fra: Hobbies til kærligheds- og familieliv eller kost og motion. Kun fantasien sætter grænser i forhold emnerne, som der blogges om. En influencer er en person, der influerer (påvirker) sine følgere.
Hvor meget tjener en gennemsnitlig influencer?
Influencere med over 100.000 følgere kan forvente at tjene 10 $ pr. 1.000 følgere, de tjener efter. Influencers mellem 250.000 og 500.000 kan tage omkring 670 USD pr. indlæg.
Hvem er verdens største influencer?
Kylie Jenner er uden tvivl den største influencer i verden. Hun bruger sin indflydelse på sociale medieplatforme til ikke kun at dele sit liv, men også til at promovere sine produkter.
Hvad koster influencere?
Det kan ligge på alt fra 150 kroner til 300 kroner per post. Det vil sige, at en influencer med 50.000 følgere får alt fra 7.500 kroner til 15.000 kroner for et post, men det kan naturligvis variere. De store stjerner med en million følgere koster jo så en hel del mere.”
Hvilke typer influencers er der?
- Mega influencers: Personer som er meget kendte og når et stort, men ofte bredt, publikum (typiske +10.000 følgere og ofte mange flere)
- Mikro influencers: Personer med indflydelse på et mindre antal personer – dog ofte en mere målrettet/nicheorienteret målgruppe (typisk <5000 følgere)
Hvem er Danmarks kendteste influencer?
- Læs også
- Josephine Skriver: 8.2 millioner følgere på Instagram.
- Christian Eriksen: 5.1 millioner følgere på Instagram.
- Nikolaj Coster Waldau: 3 millioner følgere på Instagram.
- Alex Høgh Andersen: 2.2 millioner følgere på Instagram.
- Mads Mikkelsen: 1.7 millioner følgere på Instagram.
Hvem har flest følgere i verden?
- Instagram (@instagram) – 658.000.000 Følgere.
- Cristiano Ronaldo (@cristiano) – 606.000.000 Følgere.
- Lionel Messi (@leomessi) – 488.000.000 Følgere.
- Selena Gomez (@selenagomez) – 430.000.000 Følgere.
- Kylie Jenner (@kyliejenner) – 399.000.000 Følgere.
Hvad der kendetegner en god influencer?
En god influencer, er en influencer, der: Engagerer sig med sine følgere. Kender til de mest basale regler indenfor influencer marketing, herunder, at der tydeligt skal markeres med "reklame" eller "annonce" i et influencer post. Overholder deadlines og aftaler.
Hvor mange i Danmark er influencere?
Nye tal fra Dansk Erhverv viser, at 37 procent af danskerne følger virksomheder eller influencers på sociale medier. Det er en lille fremgang fra sidste år, hvor tallet var 34. Fremgangen er især båret af de unge, hvor andelen, der følger virksomheder og influencers, er steget fra 57 procent til 67 procent.
Hvordan betaler man skat som influencer?
Sådan betaler du skat
Du betaler skat ved at oplyse beløbet eller værdien af de produkter, oplevelser, gavekort eller engangsbeløb, du har modtaget, på din årsopgørelse. Du skal oplyse: værdien af produkter, oplevelser og gavekort i rubrik 20 på din årsopgørelse (felt 250 på forskudsopgørelsen)
Hvem har flest følgere på insta i Danmark?
Hvilken dansker har flest følgere på Instagram? - Quora. Ifølge denne kilde , så er det Josephine Skriver, der med sine 6 mio følgere topper listen. Den nu pensionerede tennisstjerne Caroline Wozniacki ligger, med sine godt 1,4 mio følgere på en sjetteplads.
Hvad laver en influencer på en dag?
Hvad laver man som influencer? Som influencer deler du content. Du vil blive kontaktet af virksomheder, organisationer og brands, der giver dig produkter, gratis prøver og penge mod at du promoverer deres brand på dine profiler. Nogle gang får du et fast beløb, andre gange bliver du kommissionslønnet.
Hvor mange unge bliver påvirket af influencer?
Ud fra en repræsentativ survey melder 52 pct. af unge, at de følger bestemte influencere, men reelt set er det tal højere, konkluderer forskerne fra SDU. For eksempel følger 71 pct. af de adspurgte Anders Hemmingsen, der er influencer på Instagram.
Hvad ansvar har man som influencer?
Det betyder i praksis, at det er influencerens ansvar højt og tydeligt, at gøre opmærksom på, at der er en kommerciel hensigt. Det vil sige markere som det første, at der er tale om en reklame eller en annonce. Men du gør klogt i, at tjekke, om inflenceren reelt også husker at skrive annonce eller reklame i en post.