Mandag til fredag kl. 8.00-20.00. Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00.
Hvem skal jeg ringe til hvis mit NemID er spærret?
Få hurtig hjælp til dit NemID
Er dit spørgsmål af teknisk karakter, anbefaler vi, at du ringer til NemID privatsupport på telefon: 72 24 70 50. Vær opmærksom på at NemID er strengt personligt. Det er derfor kun muligt at få support, hvis ejeren af det pågældende NemID er til stede.
Hvad skal man gøre hvis ens NemID ikke virker?
Hvis du oplever problemer med at anvende NemID nøgleapp, når du bruger din bank, skal du ringe til supporten i banken. Hvis du har problemer med at anvende NemID nøgleapp andre steder end i din bank, skal du ringe til NemID privatsupport.
Hvordan får jeg mit NemID låst op?
Kommer du til at taste forkert adgangskode for mange gange, bliver din hardware låst permanent af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis din hardware bliver låst, er det ikke muligt at låse den op igen. Du er nødt til at købe ny hardware hos hardwareleverandøren samt at bestille NemID på hardware på ny.
Hvordan får man en ny adgangskode til NemID?
I selvbetjening på nemid.nu kan du selv skifte til en 4-cifret adgangskode. Du skal bruge enten dit nøglekort, din nøgleviser eller IVR løsningen, når du skifter NemID adgangskode. Du kan altid skifte til en adgangskode med minimum 6 tegn, hvis du ønsker det på et senere tidspunkt.
Hjælp en anden, som har pas og en ældre telefon, med at få MitID - maj 2023
Kan man aktivere NemID uden nøglekort?
Med NemID nøgleapp kan du bruge dit NemID direkte fra din smartphone eller tablet - uden at have dit nøglekort ved hånden. Når du vælger at bruge din NemID nøglepp på hjemmesider og i apps, får du en meddelelse på din smartphone eller tablet med en anmodning, som du godkender med et swipe.
Er adgangskode og bruger id det samme?
Lad være med at dele dit bruger-ID med andre – undtagen hvis du selv henvender dig til din bank eller til MitID support for at få hjælp. Husk, at dit bruger-ID ikke er det samme som din adgangskode.
Hvor mange gange kan man taste forkert NemID?
Din adgangskode bliver spærret, hvis den bliver tastet forkert ind for mange gange. Din adgangskode bliver spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Hvis du taster forkert yderligere tre gange, bliver din adgangskode permanent spærret, og du skal oprette en ny.
Hvor finder jeg aktiveringskode til NemID?
- få en ny aktiveringskode ved at logge på din profil på MitID.dk. Det kan du dog kun, hvis du har MitID på en anden telefon/tablet eller en kodeviser. ...
- få en ny aktiveringskode i borgerservice.
Hvordan nulstiller man NemID?
For at nulstille din kode skal trykke på glemt kode. Du bliver bedt om at logge ind med dit NemID nøglekort. Udfyld bruger-id og adgangskode og tryk derefter næste. Indtast nøglen fra dit nøglekort og klik på nulstil nøgleapp kode.
Hvornår kan man ikke bruge NemID mere?
NemID afvikles gradvist frem til den 31. oktober 2023. Digitale selvbetjeningsløsninger vil løbende ophøre med at tilbyde login med NemID. For fortsat at kunne tilgå digitale selvbetjeningsløsninger er det nødvendigt at have MitID.
Kan man slette sin NemID app?
Du skal derfor gå ind på nemid.nu og logge ind. Klik nu på "Mit NemID" og derefter "NemID nøgleapp". Nu kan du se de enheder, du har installeret nøgleappen på og du kan se, hvornår den sidst har været i brug. Du vælger den unødvendige nøgleapp og trykker på "Spær" ud for den.
Hvem drifter NemID?
MitID afløser og udbygger den funktionalitet, der i dag ligger i NemID. MitID er udviklet og ejet gennem et partnerskab mellem de danske pengeinstitutter repræsenteret ved Finans Danmark og den offentlige sektor repræsenteret ved Digitaliseringsstyrelsen.
Kan NemID blive spærret?
Du skal være opmærksom på, at dit NemID bliver spærret, når du bestiller en ny adgangskode. Vær opmærksom på at NemID er strengt personligt, der ydes derfor kun support til ejeren af det pågældende NemID. Hvis du har mistet dit nøglekort, skal du spærre det, så andre ikke kan bruge det.
Kan man fjerne spærring af NemID?
Vælg "Nøgleviser" i menuen til venstre. Klik på linket "Genaktiver nøgleviser". Husk at tjekke, at serienummeret på den nøgleviser, du vil genaktivere, er det samme som det nummer, du ser på skærmen, når du genaktiverer. Du bekræfter, at du ønsker at genaktivere nøgleviseren ved at signere med dit NemID.
Hvordan får jeg en ny aktiveringskode?
Er din aktiveringskode udløbet, skal du have ny aktiveringskode. Aktiveringskoden kobler appen til dit MitID og dit mobilnummer. Du kan få en aktiveringskode på MitID.dk, eller ved at logge på med dit med NemID, hvis du ikke kan logge på MitID.dk. Alternativt kan du få aktiveringskoden udleveret hos borgerservice.
Hvordan får jeg en aktiveringskode?
- Hent MitID appen fra App Store eller Google Play, hvis du ikke har den.
- Åbn appen; tryk på menuen i øverste venstre hjørne. ...
- Vælg at fortsætte med 'Pas/ID-kort' – og følg trinene for at scanne pas og for at få aktiveringskoden.
Hvorfor virker MitID ikke på ny telefon?
Når du skal installere MitID app på en ny mobiltelefon eller tablet, kan du ikke kopiere MitID appen fra din gamle enhed. Du skal derfor hente og aktivere appen igen. Når du har hentet appen, skal du benytte en aktiveringskode til at genaktivere dit MitID.
Hvor lang tid tager NemID om at komme?
Hvis du har mistet eller spærret dit nøglekort, kan du bestille et nyt i NemID-selvbetjeningen. Som et COVID-19 tiltag sendes dit nye nøglekort med hurtig levering med posten, hvor der kun er en forventet leveringstid på 3 hverdage.
Kan man lave NemID uden pas?
Du kan bruge en af nedenstående former for gyldig (ikke udløbet) billedlegitimation: Nationalt kørekort udstedt i et EU/EØS land, Grønland eller Færøerne*) Pas udstedt af offentlig myndighed i hjemland (ikke provisorisk pas) Forsvarets identitetskort (fra DK)
Kan ikke huske MitID kode?
Ny adgangskode fra MitID Support add
Du skal oplyse dit pas- eller kørekortnummer (gyldigt dansk/grønlandsk pas eller kørekort) og derudover svare på en række spørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR-registret. Herefter får du tilsendt en aktiveringskode, som du skal bruge til at lave en ny adgangskode.
Kan man ringe til MitID?
Hjælp til funktionalitet eller fejl
Ved spørgsmål til funktionalitet eller fejl kan MitID Erhverv-support kontaktes på 33 98 00 20.
Hvorfor kan jeg ikke åbne MitID?
Vises knappen 'Åbn MitID app' ikke? Hvis der er steder, hvor du oplever, at 'Åbn MitID app' knappen ikke vises, skyldes det højst sandsynligt den måde, at siden har implementeret MitID på. Du kan i stedet logge på på en computer eller tablet, hvor skærmen er større.
Kan ikke aktivere NemID på ny telefon?
I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app'en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store. Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app'en og installere den på ny. Vi beklager fejlen.
Kan man have 2 forskellige NemID på samme telefon?
Er I flere personer i husstanden, som bruger den samme tablet, kan I også bruge den samme MitID app. I skal blot have hver jeres bruger-ID. Der kan højst være tre brugere tilknyttet, og I skal være opmærksomme på, at når I bruger samme app, kan I ikke bruge fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse til at godkende med.