Du har nøjagtig 30 dage til at identificere dig i appen, ellers vil din MobilePay blive spærret. Det er vigtigt at bemærke, at hvis du skal foretage dig noget, så sender MobilePay dig en besked INDE i selve MobilePay-appen – det er også her, du skal opdatere dine oplysninger med brug af MitID.
Hvordan skal jeg opdatere MobilePay?
Du skal opdatere MobilePay-appen for at bruge den. Hent den nyeste version i App Store eller Google Play. Vi optimerer hele tiden appen til de nyeste versioner af operativsystemerne. Det giver den bedste oplevelse for langt de fleste brugere.
Hvorfor kan jeg ikke opdatere min MobilePay?
Kontroller at MobilePay har tilladelse til at bruge mobildata på din telefon. Sørg for at internetforbindelsen er tilstrækkelig. Prøv eventuelt at skifte fra mobildata til Wifi (eller omvendt). Tjek om der er en opdatering til iOS på din telefon ved først at gå i 'Indstillinger' - 'Generelt' og i 'Softwareopdatering'.
Hvordan opdatere man MobilePay med MitID?
- Download MobilePay-appen på din nye telefon.
- Åbn MobilePay og vælg 'Log på (eksisterende bruger)'
- Indtast dit mobilnummer og derefter dit CPR-nummer.
- Tryk 'Få adgang igen' og identificer dig med MitID.
- Indtast din kode.
- Indtast den aktiveringskode, du modtager på SMS.
Hvorfor skal jeg verificere min MobilePay?
Du skal identificere dig med MitID i MobilePay appen som en ekstra sikkerhed. Derfor beder vi dig registrere dit MitID i forbindelse med tilmelding samt ved tilføjelse og/eller ændring af dit betalingskort eller modtagerkonto.
Mobily Pay-id-opgradering | Mobily Pay-opdatering Iqama | Mobily Pay-id-opdatering | Mobily Pay-kontoopdatering
Er det korrekt at man skal identificere sig på MobilePay?
Ja, det er sikkert. Dokumenter, der bliver indsendt via MobilePay-appen, bliver overført via en HTTPS-sikret forbindelse, og vi krypterer data via TLS version 1.2. Dine dokumenter bliver efterfølgende håndteret fortroligt og opbevaret sikkert.
Hvornår lukker MobilePay ned?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Hvorfor skal man opdatere MobilePay?
Vi opdaterer løbende MobilePay. Vi forsøger samtidigt at tage hensyn til både ældre telefoner og gamle styresystemer. Af tekniske og sikkerhedsmæssige årsager er vi dog af og til nødt til at stoppe med at understøtte iPhones og Android telefoner med ældre styresystemer.
Hvorfor virker min MobilePay pludselig ikke?
Kortet kan være spærret til betaling på nettet (nethandel). Kort fra nogle banker er som standard indstillet, så de ikke kan bruges på nettet. Kontakt din bank for at få løst problemet. Du skal minimum én gang have brugt dit kort med pinkode, for at du kan registrere det i MobilePay.
Kan man slette MobilePay og oprette igen?
Det betyder, at du ikke kan genoptage MobilePay, sende eller modtage penge, få adgang til appen eller bruge nogle af funktionerne i MobilePay i denne periode. Når aftalen er endeligt opsagt, vil du kunne oprette dig igen, men dine beløbsgrænser fra din tidligere aftale vil fortsat gælde.
Hvorfor skal jeg opdatere min iPhone?
Alle iPhone- og iPad-brugere opfordres til at sørge for, at deres telefoner og tablets er opdateret til seneste version. Det sker, fordi man har opdaget to sikkerhedshuller, som blandt andet gør det muligt for andre at tage kontrol over din enhed.
Hvor mange penge kan man sende på MobilePay om dagen?
Du kan overføre for 10.000 kr. om dagen til andre privatpersoner. Der er ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage. Du kan maksimalt sende og modtage op til 300.000 kr.
Kan jeg bruge MobilePay uden MitID?
For at du kan tilknytte en afsenderkonto til MobilePay, kræver det, at du har MitID. Det er en del af vores høje sikkerhed. Har du ikke MitID, kan du derfor ikke tilføje en afsenderkonto i MobilePay-appen.
Hvordan opdateres MitID app?
Hvis du har aktiveret automatisk opdatering på din mobiltelefon, behøver du ikke at foretage dig noget for at få den seneste opdatering af MitID-appen. Hvis du derimod ikke har aktiveret automatisk opdatering på din mobiltelefon, skal du manuelt opdatere MitID-appen for at få adgang til de nye forbedringer.
Er MobilePay knyttet til kort eller konto?
MobilePay bruger automatisk det betalingskort, som er sat til at være det primære kort. Du kan let vælge et andet kort eller en konto, når du betaler eller overfører penge.
Hvorfor kan jeg ikke aktivere MobilePay?
Åbn MobilePay. Klik på 'Menu' (nederst i højre hjørne) Vælg 'Indstillinger' Aktivér 'Brug MobilePay til nethandel' ved at føre slideren mod højre, så feltet markeres med turkis - hvis det er et Dankort, du aktiverer, skal du bruge MitID for at aktivere kortet, men kun denne ene gang.
Hvorfor får jeg ikke besked når jeg modtager på MobilePay?
Har du svaret 'Nej', sender vi ikke en besked, når du fx modtager penge eller får en regning via MobilePay. Du vil dog altid kunne se dine overførsler i din aktivitetsliste i MobilePay. På Android kan det variere alt efter hvilken telefon-model du har og hvilken version af Android, du har installeret.
Kan man ringe til MobilePay?
Hvis du ikke kan få kontakt til butikken, så hjælper vi dig. Ring til os på tlf. +45 70 80 39 00.
Er det sikkert at betale med MobilePay?
Dine konto- og kortoplysninger er beskyttet i MobilePay-appen via den kode, du bruger til at logge på MobilePay. Alle overførsler bliver logget i vores system. Det betyder, at vi kan gribe ind og lukke MobilePay-profiler, hvis vi ser mistænkelige overførsler.
Hvordan opdaterer jeg min telefon?
- Åbn appen Indstillinger på din enhed.
- Tryk på System. Systemopdatering.
- Du kan se din opdateringsstatus. Følg vejledningen på skærmen, hvis der er en.
Kan man have 2 numre til MobilePay?
For at styrke sikkerheden og mindske misbrug af MobilePay, så indfører vi, at man kun kan være aktiv på én enhed ad gangen. Når du vil bruge MobilePay på ny enhed skal du logge ind med både MitID + SMS-kode. Det er relevant for dig, der bruger MobilePay på forskellige smartphones eller tablets.
Kan man spærre MobilePay?
Ring til MobilePay Support på tlf. 70 80 39 00 og spær din MobilePay, hvis du har mistanke om misbrug, eller din telefon er blevet stjålet. Se hvordan du gør indsigelse ved misbrug her. Vi vil kontakte dig, hvis vi får mistanke om misbrug af aftalen eller konstaterer et faktisk misbrug.
Hvad sker der hvis jeg sletter MobilePay?
Hvad sker der med de faste betalinger fra min konto hvis jeg sletter min afsenderkonto fra MobilePay-appen? Hvis du sletter en konto, der er tilknyttet en eller flere betalingsaftaler, bliver dine aktive betalingsaftaler automatisk tilknyttet det kort, du har valgt som primært under 'Konti & kort'.
Hvilken bank ejer MobilePay?
I 2022 fusionerede MobilePay med norske Vipps. Det nye selskab, Vipps MobilePay, ejes af de Norske Banker bag Vipps (72,2%) og Danske Bank (27,8%).
Kan man slette MobilePay?
- Log ind i MobilePay-appen.
- Klik på 'Menu' (nederst i højre hjørne)
- Vælg 'Konti & kort' i menuen.
- Tryk på kontoen, der skal slettes.
- Tryk på 'Slet' knappen og bekræft, at du vil slette din konto.