Har du ikke et andet aktivt identifikationsmiddel Kan du IKKE kan logge på MitID.dk, så skal du henvende dig til Borgerservice. Du skal medbringe gyldig billedlegitimation. Du skal kunne svare på kontrolspørgsmål ELLER medbringe vitterlighedsvidne.
Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan få MitID til at virke?
Du kan få hjælp i borgerservice til at få MitID, hvis du ikke kan få det via MitID.dk eller MitID app. Fx hvis du ikke har et gyldigt, dansk pas eller en telefon, der kan scanne passet. Husk, at du skal bestille tid, før du kan møde op. På borger.dk kan du både finde din lokale borgerservice og bestille tid.
Kan ikke logge ind på MitID app?
Har du glemt din PIN-kode til MitID appen, eller er din MitID app blevet spærret, skal du genaktivere appen og lave en ny PIN-kode. Der er forskellige måder, hvorpå du kan genaktivere din MitID app og dermed få adgang til at lave en ny PIN-kode. Genaktiver app på MitID.dk.
Hvem kontakter man når MitID ikke virker?
Hvor kan jeg få hjælp til MitID? Har du brug for hjælp til MitID, så kan du kontakte MitID support. Ring på telefon +45 33 98 00 10 eller skriv en besked.
Hvorfor kan jeg ikke komme på netbank med MitID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Sådan får du MitID med pas og MitID app - maj 2023
Hvorfor virker MitID ikke på min mobil?
Android telefoner og tablets
Hvis du har ændret i sikkerhedsindstillinger (hvis du fx har jailbreaket eller rooted din mobiltelefon), eller hvis du benytter en beta-version af iOS eller Android, kan du ikke installere MitID app. Inkognitotilstand understøtter ikke brug af MitID.
Hvordan logger jeg ind på netbank med MitID?
- Åbn din MitID app på fx din mobil.
- QR-koden bliver nu vist på computerskærmen, hvor du er ved at logge på net- eller letbank. QR-koden skal du scanne med MitID appen. Når koden er scannet og godkendt, skal du swipe til højre for at godkende.
- Du er nu logget på.
Kan man få hjælp til MitID i banken?
Understøttelse af MitID hos Borgerservice fortsætter, også efter at det er slut med at få MitID via banken, ligesom det fortsat også er muligt at få hjælp hos MitID supporten og ligeledes hos bankernes support til spørgsmål om brug af MitID i banken.
Kan man hjælpe andre med MitID?
For at få hjælp til MitID i Borgerservice skal du medbringe gyldig legitimation og svare på en række spørgsmål om dig selv (baseret på data fra CPR-registret) - du kan også medbringe et vidne, der kan bekræfte, hvem du er. Husk at bestille tid i Borgerservice, inden du møder op.
Kan jeg nulstille MitID?
Hvis du har glemt din adgangskode, eller din adgangskode er blevet spærret, så kan MitID support hjælpe dig med at oprette en ny. Før at MitID support kan hjælpe dig med en ny adgangskode, så skal du først identificere dig selv i telefonen.
Hvor finder jeg min aktiveringskode?
- Log på MitID.dk igen efter 1 time.
- Tryk på Se under Identifikationsmidler på profilsiden.
- Tryk på Tilføj i boksen "Tilføj identifikationsmiddel"
- Vælg MitID app i listen.
- Siden "Aktivér din MitID app" åbner.
- Find aktiveringskoden på siden. Du kan evt. skrive den ned.
Kan ikke aktivere MitID på ny telefon?
Når du skal installere MitID app på en ny mobiltelefon eller tablet, kan du ikke kopiere MitID appen fra din gamle enhed. Du skal derfor hente og aktivere appen igen. Når du har hentet appen, skal du benytte en aktiveringskode til at genaktivere dit MitID.
Kan man slette MitID og oprette en ny?
Når du henter en ny MitID app ned på din telefon eller tablet, skal du aktivere den nye app. Både hvis du har slettet MitID appen på din telefon, eller når du får ny telefon eller tablet. Husk, at du ikke kan kopiere MitID appen over fra din gamle telefon eller tablet.
Hvordan får man en aktiveringskode til MitID?
- Hent MitID appen fra App Store eller Google Play, hvis du ikke har den.
- Åbn appen; tryk på menuen i øverste venstre hjørne. ...
- Vælg at fortsætte med 'Pas/ID-kort' – og følg trinene for at scanne pas og for at få aktiveringskoden.
Kan ikke scanne QR kode til MitID?
Hvis du ikke har givet MitID appen tilladelse til at bruge telefonens kamera, gør det, at appen ikke kan scanne QR-koden. Du skal gå ind i telefonens indstillinger, find MitID appen og giv tilladelse til at bruge kameraet. Skru op for lyset på skærmen, der viser QR-koden.
Hvorfor kan jeg ikke logge på Nordea med MitID?
Hvis du oplever problemer med at modtage den midlertidige pinkode eller aktiveringskoden på SMS, eller aktiveringskoden ikke virker, er løsningen at annullere oprettelsen samt lukke og slette MitID-appen fra din telefon. Det betyder, at du skal starte forfra med oprettelse af dit MitID.
Hvilke banker kan hjælpe med MitID?
- Skjern Bank: 96 82 14 44.
- Spar Nord Bank A/S: 96 34 40 06.
- Sparekassen Balling: 44 70 29 29.
- Sparekassen Bredebro: 74 71 15 41.
- Sparekassen Danmark: 82 22 95 50.
- Sparekassen for Nørre Nebel og Omegn: 44 70 27 28.
- Sparekassen Kronjylland: 44 70 21 21.
- Sparekassen Sjælland-Fyn: 59 48 10 40.
Hvordan logger man på MitID uden MitID?
Hvis ikke du har mulighed for at bruge MitID appen, kan du bruge kodeviser, kodeoplæser eller chip. Uanset hvad du vælger at bruge, skal du altid indtaste dit bruger-ID først.
Er der problemer med netbank i dag?
Der er ingen aktuelle driftsforstyrrelser.
Hvor kan man se sit brugernavn til MitID?
- Tryk på tandhjulet i øverste venstre hjørne og menuen åbner.
- Tryk på Se bruger-ID i menuen.
- Vælg bruger. ...
- Intro side vises.
- Vælg, hvor dit pas er fra.
- Bekræft din identitet ved at scanne dit pas og ansigt. ...
- Se dit MitID bruger-ID.
- Vil du skifte dit bruger-ID?
Kan jeg logge på netbank med NemID?
Hvis du ønsker at logge på selvbetjeningen med dit NemID til netbank, skal du vælge ”Log på med NemID til netbank” og foretage dit log-in igen.
Hvordan aktiveres MitID på ny mobil?
Du modtager en besked når du kan ændre i dine oplysninger, herunder tilføje en ny app – på din nye mobil. Log ind på mitid.dk igen. Herefter kan du se en 6-cifret aktiveringskode, som du skal benytte når du aktiverer MitID-app'en på din nye mobil.
Hvordan opdaterer jeg MitID app?
Hvis du har aktiveret automatisk opdatering på din mobiltelefon, behøver du ikke at foretage dig noget for at få den seneste opdatering af MitID-appen. Hvis du derimod ikke har aktiveret automatisk opdatering på din mobiltelefon, skal du manuelt opdatere MitID-appen for at få adgang til de nye forbedringer.
Hvordan sletter jeg MitID på en enhed?
Åbn MitID app på den enhed, hvor brugeren skal fjernes. Tryk på tandhjulet øverst til venstre. Vælg 'Fjern bruger' fra listen. Tryk på "'FJERN BRUGER' og accepter vilkårene ved at trykke 'Fortsæt'.
Er bruger id og adgangskode det samme?
Ved at bruge NemID/MitID kan du bruge samme bruger-id og den samme adgangskode til flere tjenester. Men det betyder også, at de digitale svindlere kan få adgang til en stor del af dit private digitale liv, hvis de får fingrene i dine NemID/MitID-oplysninger.