Kan man få pengene tilbage i Elgiganten?

Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik. Køber du i et af vores varehuse har du 30 dages returret. I løbet af den periode kan du uden problemer returnere varen og få pengene tilbage, såfremt varen er i samme stand som da købet blev fortaget. Bare husk kvitteringen!

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvor lang tid har man returret i Elgiganten?

Elgiganten tilbyder dig 30 dages returret. Returretsperioden løber fra det tidspunkt, du modtager varen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Kan man få penge tilbage for et gavekort Elgiganten?

Bemærk venligst, at hvis du ønsker at returnere dit gavekort eller udøve fortrydelsesretten til et køb, skal du kontakte vores kundeservice. Gavekort kan kun returneres, hvis de ikke er blevet brugt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Kan man returnere elektronik?

Ja. Du har som udgangspunkt altid 14 dages fortrydelsesret, når du køber varer på nettet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Er der garanti ved Elgiganten?

Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

MÅNEDENS GAMING GEAR - MARTS



Kan man bytte varer i Elgiganten?

Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik. Køber du i et af vores varehuse har du 30 dages returret. I løbet af den periode kan du uden problemer returnere varen og få pengene tilbage, såfremt varen er i samme stand som da købet blev fortaget. Bare husk kvitteringen!

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvad dækker reklamationsret over?

Reklamationsretten dækker fejl, som sælgeren er ansvarlig for. Det kan være: Materialefejl, fx at din mobiltelefon ikke er lavet i et materiale, der er holdbart nok. Konstruktionsfejl, fx at kameraet på din mobiltelefon er lavet på en måde, så det går i stykker ved normalt brug.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvornår har man ret til at få pengene tilbage?

Du skal have pengene tilbage uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra tidspunktet, hvor du gav sælger besked om at ophæve købet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man altid få pengene tilbage?

Butikker bestemmer, om du kan fortryde dit køb

Vilkårene for returret og bytteret fastsætter den enkelte butik selv. Det betyder, at butikken selv kan bestemme: Om du kan få pengene for en vare tilbage, eller om du kun kan bytte til en anden vare eller få et tilgodebevis.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Kan man få pengene tilbage i Magasin?

Du er altid velkommen til at bytte varer i en af Magasins syv forretninger eller få pengene retur, hvis du foretrækker det. Varer købt på Magasins onlineshop og i forretningen, kan altid returneres i alle forretninger. Det eneste du skal huske er at medbringe din kvittering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.magasin.dk

Kan Elgiganten finde min kvittering?

Er du registreret medlem af vores kundeklub, kan du nemt finde kvitteringen for det pågældende produkt på Min Side. Vi reparerer også produkter uden reklamationsret eller kvittering. Det gælder også produkter, der ikke er købt hos os i første omgang.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Kan man få pengene tilbage for et gavekort?

Som udgangspunkt kan modtageren få pengene for et gavekort udbetalt, hvis det er elektronisk. Et elektronisk gavekort er fx et plastickort med magnetstribe. Vær dog opmærksom på, at butikken under visse betingelser kan opkræve et gebyr for at udbetale pengene inden for gyldighedsperioden.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man ringe til Elgiganten?

Ring til vores support på tlf. 70 27 87 50.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvad hed Elgiganten før?

Fra 2003 blev kun anvendt navnet Fona. I 2016 måtte virksomheden rekonstrueres i forbindelse med en truende konkurs. Efterfølgende blev de ti tilbageværende Fona-butikker opkøbt af Elkjøp Nordic, der ejer Elgiganten; de ti Fona-butikker fortsætter under navnet Elgiganten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på denstoredanske.lex.dk

Kan man returnere en vare uden kvittering?

Butikker kan kræve, at du medbringer en original, udprintet kvittering, hvis en vare skal byttes til kontanter eller en anden vare. Omvendt kan du klare dig med en elektronisk kvittering eller et billede af din bon, hvis din vare går i stykker, og den skal repareres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på samvirke.dk

Hvad betyder fuld returret?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet i Danmark og EU. Det gælder både køb af varer og køb af ydelser, fx vinduespudsning eller mobilabonnementer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvilke varer kan ikke returneres?

Produkter der ikke kan returneres
  • Fødevarer*
  • Helsekost.
  • Taletidskort.
  • Onlinelotto.
  • Blomster og planter (læs i stedet om vores GroGaranti her)
  • Tobaksvarer.
  • Specielt fremstillede/-skaffede varer, herunder fremkaldelser og fotoprodukter, specialgardiner, varer efter mål, toning af maling og lignende.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.bilka.dk

Hvis man fortryder et køb?

Ved nethandel har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb. Selvom mange butikker tilbyder en retur- eller bytteret, er det ikke en ret, du har efter lovgivningen, hvis det ikke er aftalt ved købet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvornår starter 6 dages fortrydelsesret?

Du kan fortryde i op til seks dage, efter købsaftalen er underskrevet af begge parter. Hvis du skriver under før sælger, gælder fristen fra den dag, hvor sælger underskriver. Hvis det derimod er sælger, der skriver under først, gælder fristen fra det tidspunkt, hvor du modtager den underskrevne købsaftale.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på danskboligforsikring.dk

Hvornår kan man ophæve et køb?

Købelovens regler for forsinkelse

Leverer sælger ikke den købte genstand rettidigt, og skyldes dette hverken køberen eller en hændelig begivenhed, kan du som køber kræve genstanden leveret hurtigst muligt eller ophævelse af købet. Er forsinkelsen ikke væsentlig for dig, kan du ikke ophæve købet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på legaldesk.dk

Kan man returnere en vare man har åbnet?

En internetbutik kan ikke afskære en kunde fra at benytte sig af sin lovbestemte fortrydelsesret, i det tilfælde hvor kunden har brudt varens emballage. Dette er i strid med forbrugeraftalelovens regler. En erhvervsdrivende kan imidlertid godt have et krav om, at varen tilbageleveres i originalemballagen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Kan man få pengene tilbage uden bon?

Du skal bruge din bon, hvis du vil klage over varen eller bruge en eventuel fortrydelsesret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvad er betingelsen for at køber kan hæve en handel?

Hvis varen lider af mangler, kan køber hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i prisen. Ved genuskøb kan køber også kræve omlevering. Det gælder fx fabriksnye køleskabe og biler mv. Dog kan køber som udgangspunkt ikke hæve købet, hvis manglen er uvæsentlig.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på virksomhedsguiden.dk

Er der altid garanti?

Det er frivilligt for en virksomhed, om han vil give en garanti på en vare, så det er ikke noget, du har krav på. Ofte er det en fabriksgaranti, der ydes af producenten, men sælgeren kan også i nogle tilfælde tilbyde en garanti, fx på en brugt bil. Du har ret til at få garantien på skrift, fx i form af et garantibevis.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Er der altid 2 års reklamationsret?

Nej, det er ikke det samme. Uanset om du har garanti på dit køb eller ej, så har du som følge af købeloven altid to års reklamationsret, når du som forbruger køber en vare af en erhvervsdrivende. Køber du af en privatperson, kan bilen være solgt "som beset" og altså uden reklamationsret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fdm.dk