Gruppér data Højreklik på en værdi i pivottabellen, og vælg Gruppér. I feltet Gruppering skal du markere afkrydsningsfelterne Starter fra og Slutter med og redigere værdierne om nødvendigt. Under Inden skal du vælge et tidsinterval. For numeriske felter skal du skrive et tal, der angiver intervallet for hver gruppe.
Hvordan grupperer man data i Excel?
Vælg Hjem > Gruppér efter. I dialogboksen Gruppér efter skal du vælge Avanceret for at vælge mere end én kolonne at gruppere efter. Hvis du vil tilføje en anden kolonne, skal du vælge Tilføj gruppering.
Hvad kan man bruge pivottabel til?
En pivottabel kan give dig et overblik over de mest komplekse datasæt, og du kan nemt og hurtigt tilpasse dit overblik, hvis du ønsker data fremstillet på en anderledes måde. Med en pivottabel kan du sortere, filtrere og analysere data direkte i din tabel uden at skulle lave en masse mellemregninger i andre celler.
Hvordan sortere i pivottabel?
- Klik på et felt i pivottabellen i den kolonne, der indeholder de elementer, du vil sortere.
- Klik på Sortér under fanen Data,og klik derefter på den ønskede sorteringsrækkefølge. Du kan få flere sorteringsindstillinger ved at klikke på Indstillinger.
Hvad viser en pivottabel?
En pivottabel er et effektivt værktøj til at beregne, opsummere og analysere data, der gør det muligt at se sammenligninger, mønstre og tendenser i dataene. Pivottabeller fungerer lidt anderledes, afhængigt af hvilken platform du bruger til at køre Excel.
Group Items in a Pivot Table
Hvordan bruger man pivottabeller?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra. ...
- Vælg Indsæt > Pivottabel.
- Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. ...
- Vælg, hvor pivottabellen skal placeres. ...
- Vælg OK.
Hvordan opdaterer man en pivottabel?
- Klik et sted i pivottabellen for at få vist Pivottabelværktøjer på båndet.
- Klik på Analysér > Opdater, eller tryk på Alt+F5. ...
- Hvis du vil opdatere alle pivottabeller i projektmappen på én gang, skal du klikke på Analysér > pilen Opdater > Opdater alle.
Hvordan skal jeg sortere?
- Mad.
- Papir.
- Pap.
- Metal.
- Glas.
- Plastik.
- Fødevarekartoner.
- Restaffald.
Hvad skal man sortere i?
Affald skal sorteres i 10 fraktioner: Mad, papir, pap, metal, glas, plastik, fødevarekartoner, tekstiler, restaffald og farligt affald. De 10 slags affald markeres med piktogrammer, som bruges i alle kommuner.
Hvordan laver man en pivottabel i Excel?
Opret en pivottabel i Excel til Windows
Vælg Indsæt > Pivottabel. Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. Bemærk!: Hvis du vælger Føj disse data til datamodellen, føjes den tabel eller det område, der bruges til denne pivottabel, til projektmappens datamodel.
Hvordan sætter du et beregnet felt i en pivottabel?
- Klik på pivottabellen. ...
- På fanen Analysér i gruppen Beregninger skal du klikke på Felter, elementer og sæt og derefter på Beregnet felt.
- I feltet Navn skal du skrive et for feltet.
- I feltet Formel skal du skrive formlen for feltet. ...
- Klik på Tilføj.
Hvor mange forskellige værdier Excel?
Du kan tælle antallet af værdier ved hjælp af en simpel formel, ved at klikke på en knap eller ved at bruge en funktion i regnearket. Excel kan også vise optællingen af antal markerede celler i Excel-statuslinje. Se følgende korte videodemonstration om brug af statuslinjen.
Hvad er grupperet data?
Et datasæt kaldes grupperet, hvis observationerne er inddelt i intervaller. Hvis observationerne ikke er inddelt i intervaller, så kalder vi observationerne for ugrupperede. Ugrupperede observationer kan inddeles i intervaller og behandles som et grupperet datasæt.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan laver man kategorier i Excel?
- Markér cellerne, der skal indeholde listerne.
- På båndet skal du vælge DATA > Datavalidering.
- Angiv Tillad til liste i dialogboksen.
- Klik i Kilde, skriv den tekst eller de tal (adskilt med kommaer for en kommasepareret liste), du vil bruge på rullelisten, og vælg OK.
Hvilke 10 ting skal sorteres?
Affald skal sorteres i 10 fraktioner: Mad, papir, pap, metal, glas, plastik, fødevarekartoner, tekstiler, restaffald og farligt affald.
Hvor skal tomme kaffeposer kastes?
Kaffeposer sorterer du som restaffald hjemme, hvor du bor. Er posen mærket som blød plast, afleverer du den i beholderen til 'Plast'. Posen skal være tømt for indhold.
Hvor skal blød plast sorteres?
Blød plast som affaldssække, plastfilm og plastposer sorterer du i beholderen til 'Plast' hjemme, hvor du bor. Plasten skal være tømt for indhold. På genbrugsstationen afleveres det ved 'Blød plast'. Blød plast kaldes også type 4 plast (forkortet LDPE eller PELD).
Kan man sortere i Excel?
Sortér hurtigt og nemt
Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på. under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal). for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Er staniol restaffald?
Rent stanniol afleverer du sammenkrøllet i beholderen til 'Metal' derhjemme. Er det beskidt, skal det til restaffald. Det rene stanniol kan også afleveres på genbrugsstationen i containeren til 'Jern & metal'.
Er æggebakker restaffald?
Pap i alle størrelser kan afleveres på genbrugsstationen i containeren til 'Pap'. Husk at fjerne de værste taperester og at folde eller trykke pappet fladt, så der er plads til så meget som muligt. Pappet skal være rent og tørt for at kunne genanvendes. Vådt og beskidt pap skal til restaffald.
Hvordan ændre man dato i Excel?
Markér de celler, du vil formatere. Tryk på Ctrl+1. Klik på fanen Tal i boksen Formatér celler. På listen Kategori skal du klikke på Datoog derefter vælge det ønskede datoformat i Type.
Hvordan opdaterer jeg?
- Åbn appen Indstillinger på din enhed.
- Tryk på System. Systemopdatering.
- Du kan se din opdateringsstatus. Følg vejledningen på skærmen, hvis der er en.
Hvorfor opdaterer Excel ikke formler?
Når en formel ikke beregnes, skal du kontrollere, om automatisk beregning er aktiveret i Excel. Formler udfører ikke beregninger, hvis manuel beregning er aktiveret. Følg disse trin for at se, om Automatisk beregning er slået til. Vælg fanen Filer, vælg Indstillinger, og vælg derefter kategorien formler.
Hvordan ganger man to kolonner i Excel?
Hvis du vil multiplicere alle tallene i kolonne A med celle C2, skal du føje $-symboler til cellereferencen på følgende måde: $C$2,som du kan se i eksemplet nedenfor. Brug af $ Excel, at referencen til C2 er "absolut", så når du kopierer formlen til en anden celle, vil referencen altid være til celle C2.