Ring til vores support på tlf. 70 27 87 50.
Hvor klager man over Elgiganten?
- Kontakt os - Privatkunder. (+45) 7080 7070. Hverdage 08:30 - 20:00. Weekender: Lukket. Har du en supportaftale? Læs mere om fjernsupport.
- Send os en mail - Privatkunder. [email protected].
- Epoq Køkken. (+45) 7027 8761. Hverdage: 09:00 - 18:00. Weekender: Lukket. Mail: [email protected].
Hvornår får man penge tilbage Elgiganten?
Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik. Køber du i et af vores varehuse har du 30 dages returret. I løbet af den periode kan du uden problemer returnere varen og få pengene tilbage, såfremt varen er i samme stand som da købet blev fortaget. Bare husk kvitteringen!
Er der garanti i Elgiganten?
Alle varer, du køber af Elgiganten er dækket af både garanti og reklamationsret. Få mere at vide om vilkårene her.
Kan ikke finde kvittering Elgiganten?
- Log-in på din profil.
- Klik 'Ordrehistorik' og find den ordre, som du ønsker en kopi af.
- Vælg udskriv, øverst til højre.
Tøm en Elgiganten på 1 minut
Hvad gør man hvis man har mistet sin kvittering?
Er kvitteringen ikke til at skaffe? Så kan du dokumentere købet med en dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken, hvis den viser det korrekte beløb. Har du har købt flere varer samtidig, kan du ikke dokumentere købet med en dankortkvittering eller en kontoudskrift.
Kan man bytte en vare uden kvittering?
Butikker kan kræve, at du medbringer en original, udprintet kvittering, hvis en vare skal byttes til kontanter eller en anden vare. Omvendt kan du klare dig med en elektronisk kvittering eller et billede af din bon, hvis din vare går i stykker, og den skal repareres.
Kan man bytte i Elgiganten uden kvittering?
Hvis du vil have pengene tilbage, skal du have kvitteringen med.
Er der altid 2 års garanti?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet.
Er det lovligt ikke at give penge retur?
Du har krav på aftalt fortrydelsesret
Så er butikken forpligtet til at give dig den service. Butikken kan have særlige vilkår for returnering af varer. Måske kan du godt levere varen tilbage, men du kan ikke få pengene tilbage – du kan kun bytte til en anden vare i butikken eller få et tilgodebevis.
Hvad hed Elgiganten før?
Allerede i 1994 begyndte Elkjøp-koncernen forhandlinger med Tæppelands grundlægger om leje af lokaler til etablering af et stormarked under navnet Elgiganten i Glostrup.
Kan man kræve penge tilbage?
Sælgeren har som udgangspunkt et forsøg til at løse fejl på varen. Lykkes det ikke inden for rimelig tid – højest et par uger - kan du få hævet købet og kræve pengene tilbage. Sælgeren kan dog have to til tre forsøg, hvis det for eksempel drejer sig om en "periodisk fejl", som kan være svær at lokalisere.
Hvor meget får man i løn i Elgiganten?
Ifølge HK Handels seneste lønstatistik er gennemsnitslønnen for ansatte i Elgiganten 23.051 kr. Chefer lidt mere – øvrige medarbejdere lidt mindre. Gennemsnitslønnen for hele handelsbranchen er 25.771 kr. Vil du gerne have en højere løn, får du her seks gode råd til din næste lønsamtale.
Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti?
Garanti eller reklamationsret - hvad er hvad? Reklamationsret er den ret, købeloven giver dig til t klage over fejl og mangler ved varen. Garanti er noget, som sælgeren eller producenten kan vælge at give dig.
Hvad gælder reklamationsret?
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen. Har du brugt din reklamationsret og fået repareret en fejl på varen, træder reglerne for forældelse i kraft.
Hvornår har man ret til et nyt produkt?
Du kan reklamere over mangler, der viser sig senest 2 år efter købet. Fx kan kameraet på din mobiltelefon godt virke de første 3 måneder efter købet for derefter at gå i stykker. Da manglen viser sig inden for de 2 år efter købet, har du ret til at få mobilen repareret eller byttet til en ny – evt. få pengene retur.
Hvad er rimelig tid reklamation?
Klage inden for rimelig tid
Forbrugerne skal klage til dig inden for rimelig tid efter, at de har opdaget manglen. Hvis de klager inden for to måneder efter, at de har opdaget manglen, så vil det altid blive betragtet som inden for rimelig tid.
Hvornår gælder reklamationsretten ikke?
Reklamationsret er en rettighed
Opstår fejlen 1,5 år efter du købte varen, kan du reklamere til sælgeren, men er fejlen først opstået efter de to år, har du ikke længere ret til at reklamere – heller ikke selvom sælgeren er ansvarlig for fejlen.
Kan man få pengene tilbage i Elgiganten?
Når du returnerer noget i Elgiganten, kan du i de fleste tilfælde få pengene indsat direkte på det kort, som du vælger.
Kan man returnere i alle Elgiganten?
Alle varer, som er solgt af Elgiganten, kan også returneres i vores varehuse. Hvis varen er solgt af en Samarbejdspartner, skal du give meddelelse om fortrydelse og returnere direkte den ansvarlige Samarbejdspartner.
Kan man lave reklamation uden bon?
Butikken hæfter kun for de varer, som den selv har solgt. Hvis du ikke kan bevise, at varen er købt i butikken, kan det betyde, at du ikke kan gøre brug af din reklamationsret. Uden kvittering kan du derfor selv komme til at betale for en eventuel reparation.
Hvilke varer kan ikke returneres?
- Fødevarer*
- Helsekost.
- Taletidskort.
- Onlinelotto.
- Blomster og planter (læs i stedet om vores GroGaranti her)
- Tobaksvarer.
- Specielt fremstillede/-skaffede varer, herunder fremkaldelser og fotoprodukter, specialgardiner, varer efter mål, toning af maling og lignende.
Hvor mange gange må man rep et produkt som er gået i stykker?
Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl og bringe varen i orden, når fejlen er sælgerens ansvar. I en række tilfælde kan sælgeren dog få mulighed for flere forsøg.
Hvor længe kan man få pengene tilbage?
Ved nethandel har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb. Selvom mange butikker tilbyder en retur- eller bytteret, er det ikke en ret, du har efter lovgivningen, hvis det ikke er aftalt ved købet.