Kan man sælge sin Orange billet?

Kan jeg få penge tilbage for DSB Orange eller Orange Fri billetter? Det er ikke muligt at få pengene tilbage for "DSB Orange"-billetter. En "DSB Orange Fri"-billet kan derimod refunderes, senest 30 minutter for den afgang billetten er købt til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få pengene tilbage for en Orange billet?

At Orange-billetten er vores billigste betyder, at den har andre vilkår end vores andre billettyper: Billetten gælder kun på den valgte afgang, og kan ikke ændres eller tilbagebetales. Pladsbilletter købt sammen med DSB Orange-billetter kan heller ikke ændres eller tilbagebetales.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man overføre en DSB billet til en anden?

Er du tilmeldt DSB Plus, kan du fx flytte dine billetter til en ny mobil, og du behøver ikke længere taste dine kortoplysninger hver gang, du køber en billet i appen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Er en Orange billet personlig?

Som hovedregel skal du udskrive din Print Selv-billet/pladsbillet og medbringe den på rejsen. Men du kan også fremvise billetten på din PC, Tablet eller smartphone.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man ændre navn på Orange billet?

Kan jeg få ændret navnet på min billet? Nej, det er ikke muligt at ændre navnet på billetten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

DSB Orange billet – få råd til en masse lækre tarteletter, ligesom Harry, med en Orange billet | DSB



Kan man refundere enkeltbillet?

Enkeltbilletter, der gælder med det samme, når du køber billetten, refunderes ikke. Billetter, du har bestilt i forvejen, refunderes indtil 24 timer før afgang. Pendlerkort, som ikke er brugt, eller som kun er delvist brugt, kan du få refunderet. Hvis kortet endnu ikke er gyldigt, kan du få hele beløbet tilbage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Kan man ændre sin billet?

"De fleste flyselskaber har billetter, hvor man kan ændre dato/tid, dog er reglerne forskellige afhængigt af, hvilken type billet, du har købt. I visse tilfælde kan man ændre udrejsested/hjemsted, men de fleste flyselskaber tillader ikke dette, men kun ændring af dato/tid.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på help.ticket.se

Kan man købe en togbillet til en anden?

Billetten skal vises fra den telefon eller det telefonnummer, den er købt fra. Du kan købe billetter til flere på én gang, men du kan ikke købe en billet og give den til en anden. Du kan derfor hverken sende billetten eller et billede af billetten til en anden, da billetten ikke vil være gyldig for modtageren.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Kan man lave en Orange billet om?

Billetten gælder kun på den valgte afgang, og kan ikke ændres eller tilbagebetales. Pladsbilletter købt sammen med DSB Orange-billetter kan heller ikke ændres eller tilbagebetales. Læs om, hvad du skal gøre, hvis toget bliver forsinket/aflyst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man købe Orange-billetter til udlandet?

Orange Europa billetter er din billigste mulighed, når du tager toget til udlandet. Disse billetter hedder ”Non Flex” i netbutikken.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man flytte sin Orange billet?

Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag. Pladsbilletter købt sammen med DSB Orange-billetter kan ikke ændres eller tilbagebetales.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man vælge plads i DSB App?

Ønsker du altid at have din Pladsbillet til en siddeplads lige ved hånden, kan du med fordel anvende DSB App.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvor gælder Orange billet?

Orange og Orange Fri gælder mellem DSB, GoCollective, NJ-stationer, samt Skånetrafikens tog i Danmark, men ikke til bus, metro, letbane, lokal- og privatbane.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få refunderet din togbillet?

Har du købt billet i DSB app, kan du refundere den i DSB app eller på dsb.dk. Har du købt din billet i DSB Netbutik, kan du refundere den på dsb.dk. I begge tilfælde kan det gøres dagen før. Du kan læse om de generelle tilbagebetalingsregler her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvordan får jeg mine penge tilbage fra DSB?

Har du købt din DSB standardbillet/enkeltbillet/zonebillet i det betjente salg eller på en billetautomat, kan du få pengene tilbage i det betjente salg. Har du købt en refundérbar billet i DSB app, kan denne refunderes direkte i appen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man tage et tidligere tog?

30 minutter tidligere end den afgangstid, der er er fremgår af din rejseplan. Slutter din rejse med S-tog, og er du usikker på, om du kan nå dit skift, må du benytte en afgang max. 30 minutter senere end den afgangstid, der er er fremgår af din rejseplan.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man bruge DSB Orange billet i Arriva tog?

Du kan bruge DSB Orange Fri-billetter til togrejser med DSB eller togrejser, hvor du både skal rejse med DSB og Arriva.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på arriva.dk

Hvad gør man hvis man ikke når sit tog?

Er dit tog aflyst eller forsinket, har du altid ret til tilstrækkelig information om situationen, mens du venter. Det gælder, uanset hvor lang ventetid du har. Hold dig opdateret på Rejseplanen, skærme og ved højtalerudkald. Får du ikke information, kan du klage til trafikselskabet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Kan man bruge en togbillet hele dagen?

Gyldighedstiden på din billet afhænger altid af DSB's billetdøgn. DSB's billetdøgn følger ikke det normale kalenderdøgn, men gælder i tidsrummet fra 04:00 til 03:59 næste dag.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvad er en orange fri billet?

Det kan forekomme, at DSB af en eller anden årsag er nødsaget til at aflyse eller ændre i den planlagte køreplan. I disse særlige tilfælde kan du benytte din Orange Fri billet til afgangen, som ligger lige før eller lige efter din planlagte rejse/togafgang.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man køre videre på sin togbillet?

Kan benyttes til rejse med alle DSB og GoCollective tog, samt i bus, Metro, S-tog og Letbane direkte fra din afrejsezone til din ankomstzone, som fremgår af din billet. Du kan rejse på et andet tidspunkt på dagen, husk blot at vælge en rute til samme eller lavere pris.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvordan overdrager man en billet?

I Danmark er det ulovligt at videresælge billetter til overpris. Loven skal sikre, at alle har lige mulighed for at gå til koncerter og sportsarrangementer. Du snyder derfor dig selv og støtter billethajerne, hvis du vælger at købe en billet til overpris.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvordan overfører man billetter til Wallet?

Åbn den app, e-mail, notifikation eller anden type kommunikation, der indeholder dit boardingpas, din billet eller et kort. Tryk på Føj til Apple Wallet. Følg vejledningen på skærmen. Tryk om nødvendigt på Tilføj i øverste højre hjørne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.apple.com

Kan man afbestille en Orange billet?

Det er ikke muligt at få pengene tilbage for "DSB Orange"-billetter. En "DSB Orange Fri"-billet kan derimod refunderes, senest 30 minutter for den afgang billetten er købt til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk