- Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet.
- Klik på Objekt i gruppen Tekst under fanen Indsæt.
- Klik på fanen Opret fra fil.
- Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.
Kan man indsætte en PDF i Excel?
- Åbn dit Excel regneark og klik på fanebladet Indsæt og længst til høje på menulinjen skal du klikke på Objekt.
- Et dialogvindue åbnes og vælg her Adobe Acrobat Document i rullemenuen Objekttype.
Hvordan får man en PDF til over til Excel?
- Åbn en PDF-fil i Acrobat.
- Klik på værktøjet "Eksporter PDF" i panelet til højre.
- Vælg "regneark" som dit eksportformat, og vælg derefter "Microsoft Excel Workbook."
- Klik på "Eksportér." Hvis dine PDF-dokumenter indeholder scannet tekst, vil Acrobat automatisk køre tekstgenkendelse.
Hvordan gemmer man som PDF i Excel?
- Vælg Filer > Eksportér.
- Vælg Opret PDF/XPS.
- Gå til den mappe, hvor du vil gemme filen.
- Skriv et filnavn, og vælg Publicer. Vælg Åbn fil efter publicering for at åbne PDF-filen, når du har gemt den.
Kan man sætte en PDF ind i Word?
- Klik på Indsæt > Objekt i gruppen Tekst. I Outlook skal du klikke i brødteksten i et element, f. eks. i en mail eller en kalenderbegivenhed.
- Klik på Opret fra fil > Gennemse.
- Gå til den . pdf-fil, som du vil indsætte, og klik derefter på Åbn.
- Klik på OK.
How to Insert PDF Files inside Excel
Hvordan konverterer man en PDF-fil?
- Klik på knappen Vælg en fil ovenfor, eller træk og slip en fil ind i feltet.
- Markér det dokument, du vil konvertere.
- Se Adobe Acrobat trylle med PDF-konvertering.
- Log ind for at downloade eller dele din konverterede fil.
Hvorfor kan jeg ikke kopiere tekst fra PDF?
Du kan kopiere indhold fra en PDF, medmindre forfatteren har anvendt sikkerhedsindstillinger, der ikke tillader kopiering. Hvis du vil kopiere stort indhold fra en PDF, kan du nemt eksportere PDF'en til Word, Excel eller PowerPoint.
Hvordan indsætter man i Excel?
- Markér den celle eller det celleområde til højre eller over, hvor du vil indsætte ekstra celler. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
- I menuen Indsæt skal du vælge, om du vil rykke de markerede celler ned eller til højre for de nyligt indsatte celler.
Hvordan laver man en PDF man kan skrive i?
Vælg Værktøjer > Rediger PDF > Tilføj tekst . Åbn en PDF, og vælg Værktøjer > Rediger PDF > Tilføj tekst. Træk for at definere bredden på den tekstboks, du vil tilføje. Hvis teksten skal være lodret, skal du højreklikke på tekstboksen og vælge Gør tekstretning lodret.
Kan man konvertere Word til Excel?
- Markér de rækker og kolonner i tabellen i et Word-dokument, som du vil kopiere til et Excel-regneark. ...
- Tryk på Ctrl+ C for at kopiere det markerede.
- I Excel-regnearket skal du markere det øverste venstre hjørne af regnearksområdet, hvor du vil indsætte Word-tabellen. ...
- Tryk på Ctrl+V.
Hvordan deler man en Excel fil?
- Vælg Del.
- Angiv tilladelser. Tillad redigering er automatisk markeret. ...
- Skriv navnene eller mailadresserne på dem, du ønsker at dele med.
- Indsæt en meddelelse (valgfrit)
- Vælg Send. Eller vælg Kopiér link for at få et link til filen.
Hvordan kopierer man en række i Excel?
Hvis du vil flytte rækker eller kolonner, skal du klikke på Klip. eller trykke på Ctrl+X i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Hvis du vil kopiere rækker eller kolonner, skal du klikke på Kopiér. eller trykke på Ctrl+C i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte kolonne i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Kan man indsætte billeder i Excel?
- Klik på det sted i regnearket, hvor du vil indsætte et billede.
- Klik på Billeder på båndet Indsæt.
- Vælg Bing Billeder...
- Søg efter det billede, du vil indsætte.
- På det specifikke billede, du vil indsætte, skal du klikke på ellipserne (...) ...
- Gem billedet på computeren.
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omslutter teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene Excel, når det drejer sig om tekst, og ved tekst mener vi et hvilket som helst tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" har solgt "&B2&"-enheder".
Hvorfor kan jeg ikke gemme i Excel?
Sørg for, at automatisk gendannelse er aktiveret: Klik på Filer > Indstillinger. Klik på Gem i dialogboksen Excel-indstillinger. Under Gem projektmapper skal du kontrollere, at Gem oplysninger til automatisk gendannelse hvert n.
Hvordan gemmer man i Excel?
Vælg Filer > Gem som. Vælg, hvor du vil gemme filen. Du kan gemme på computeren, OneDrive eller et andet sted.
Hvad får man hvis man skriver middel i Excel?
Returnerer gennemsnittet (den aritmetiske middelværdi) af argumenterne. Hvis f. eks. område A1:A20 indeholder tal, vil formlen =MIDDEL(A1:A20) returnere gennemsnittet af disse tal.
Kan ikke indsætte objekt i Excel?
Objektet kan ikke indsættes. Det program, der bruges til at oprette dette objekt, er Forms. Dette program er enten ikke installeret på computeren, eller også svarer det ikke. Hvis du vil redigere dette objekt, skal du installere Forms eller sikre, at alle dialogbokse i Formularer er lukket.
Hvorfor kan jeg ikke skrive i Excel?
- Hvis du er på Windows 11 eller Windows 10, skal du vælge Start > Alle apps > Windows System > Kør. Skriv Excel /safe i feltet Kør , og klik derefter på OK.
- Hvis du bruger Windows 8 eller Windows 8.1, skal du klikke på Kør i menuen Apps , skrive Excel /safe i feltet Kør og derefter klikke på OK.
Hvordan får jeg udvikler i Excel?
- Vælg Excel > indstillinger > båndet & værktøjslinjen.
- Under Tilpas båndet skal duvælge Hovedfaner og derefter markere Udvikler.
- Klik på Gem, og luk Excel Indstillinger.
Hvordan konverterer man PDF til Word gratis?
Klik på knappen Vælg en fil ovenfor eller træk og slip filer over i PDF slip-zonen. Vælg den PDF, du gerne vil konvertere til DOCX-filformatet. Se, hvordan Acrobat automatisk konverterer filen fra PDF til et redigerbart Word-dokument. Download det konverterede Word-dokument eller log ind for at dele det.
Hvordan Overstreger man tekst i PDF?
Højreklik på det markerede område, og vælg Anvend på alle i genvejsmenuen for at udføre alle permanente overstregninger i den aktuelle PDF-fil. Vælg Sikkerhed > Permanent overstregning > Anvend permanent overstregning for at udføre alle permanente overstregninger i de åbne PDF-dokumenter.
Kan man få læst en PDF-fil op?
Højtlæsning er et tekst til tale-værktøj, der er indbygget i Acrobat Reader. Højtlæsningsfunktionen læser teksten i en PDF højt, inkl. teksten i kommentarer og alternative tekstbeskrivelser til billeder og udfyldelige felter.