Når du skal sende materialer til Censorsekretariatet, kan du benytte din e-boks til at sende sikker post. På denne måde er du sikker på at din forbindelse er sikker, og at din data ikke bliver kompromitteret.
Hvordan sender jeg sikker mail på e-Boks?
- Åbn din Mobilbank-app, og log ind.
- Klik på kuvert-ikonet med det lille plus ud for 'Kontakt os'
- Klik på 'Skriv besked'
- Skriv din besked, og vedhæfte evt. et foto eller en fil.
- Tryk på send.
Hvordan kan jeg sende sikker mail?
- Digital Post på www.borger.dk eller virk.dk. Borgere kan sende elektronisk post sikkert til regionen via E-boks eller med Digital Post på borger.dk. ...
- NemID i dit eget e-mailprogram. ...
- Send sikkert via professionel sikker post-løsning.
Kan man sende en mail fra e-Boks?
Hvis du skal sende en sikker mail inkl. Et bilag til os, skal du logge på din egen e-Boks og sende en mail derfra.
Kan private sende via e-Boks?
E-boks-løsningen er lavet for at virksomheder kan skrive til virksomheder og private.
How to Send Encrypted Email in Gmail
Kan man have MitID og være fritaget for Digital Post?
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du; ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted. har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage og læse post digitalt. er registreret som udrejst af Danmark.
Hvordan sender jeg dokument fra e-Boks?
- Log ind på e-Boks appen.
- Tryk på fanen 'Post' i bunden af skærmen.
- Tryk på mappe-ikonet i øverste højre hjørne.
- Under 'Post fra virksomheder' skal du vælge 'Upload'.
Hvordan sender man en sikker mail til skifteretten?
Sikker Mail (kun for virksomheder)
Hvis du ønsker at sende følsomme eller fortrolige personoplysninger via mail til instanser ved Danmarks Domstole, skal mailen krypteres med et certifikat (Sikker Mail). For at sende Sikker Mail skal du have den offentlige nøgle, der hører til certifikatet.
Hvad koster det at sende i e-Boks?
december 2022 ændres prisen for e-Boks privat fra kr. 2,50 til kr. 4,50 pr.
Hvad koster det at sende et brev i e-Boks?
E-mails er gratis og e-Boks koster en krone eller to
Breve med personfølsomme oplysninger skal sendes som digital post til modtagers e-Boks.
Hvordan ved jeg om min mail er sikker?
Google – Gmail
Google krypterer automatisk dine mails med TLS 1.2, når de bliver sendt. Du kan tjekke, hvis det ikke anvendes på ikonet “Ingen TLS ”, som vises i browseren.. Dette betyder, at afsenderen ikke understøtter TLS 1.2, og derfor har sendt mailen uden krypteret.
Hvem har ansvaret for at sende sikker mail?
Hvem har ansvaret? Når en e-mail afsendes fra den dataansvarlige, er det den dataansvarlige, der har ansvaret for den sikre fremsendelse til modtagerens mailserver. Når e-mailen leveres til modtagerens mailserver, overleveres ansvaret for behandlingen af denne e-mail som udgangspunkt til modtageren selv.
Hvad koster en sikker mail?
Udarbejdelsen af mail foregår præcis på samme måde, som du kender det fra andre mailklienter såsom Officemail, Gmail eller Hotmail. Du fylder modtager- og emnefelt, skriver dit indhold og sender din krypterede og sikre mail til modtageren. Med en pris på 29 DKK/pr.
Hvorfor kan jeg ikke sende post via e-Boks?
Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store.
Hvor finder jeg adgangskode til e-Boks?
Adgangskode og aktiveringskode finder du i din digitale postkasse hos e-Boks under indstillinger.
Hvordan kan man bruge e-Boks?
- Åbn e-Boks app'en og tryk på 'Log på'.
- Tryk på 'Log på med NemID'.
- Indtast efterfølgende dit cpr nr. ...
- Du får nu mulighed vælge om du vil logge ind med mobiladgang.
- Dette gør du ved at indtaste din adgangskode, og derefter trykke på 'Fortsæt'.
Er der forskel på Digital Post og e-Boks?
e-Boks var før den offentlige løsning til digital post, men er nu afløst af Digital Post. Du kan dog fortsat vælge at få post fra det offentlig i din e-Boks. E-Boks anvendes også af mange private firmaer, banker og lignende. e-Boks er ejet af Nets og PostNord.
Hvornår lukkes e-Boks?
Indtil den 21. marts 2022 modtog du digital post fra det offentlige og fra private virksomheder i e-Boks eller på borger.dk, medmindre du havde valgt at være fritaget for Digital Post. Den 21. marts 2022 ændrede postkassen sig på borger.dk, og der kom en digital postkasse mere på banen.
Hvor sikker er e-Boks?
e-Boks er en sikker digital kanal, der til forskel fra en e-mail garanterer, at I overholder GDPR samt sikrer besparelser på 80 % af forsendelsesomkostningerne sammenlignet med fysisk post.
Hvordan skriver man til skifteretten via e-Boks?
- Log på din e-Boks.
- Klik på Skriv ny post.
- Klik på Vælg og skriv: domstolsstyrelsen.
Hvad er forskellen på borger.dk og e-Boks?
Derudover kan du se din post på e-boks.dk, som privat virksomhed og borger. Mit.dk og e-Boks vil være to sideløbende digitale postkasser, hvor man som privat afsender kan distribuere til. Der skal dog gøres opmærksom på, at beskeder, som er sendt til e-Boks ikke vil blive vist i Mit.dk, og omvendt.
Kan man stadig bruge e-Boks?
- I dag kan man læse Digital Post fra det offentlige via e-Boks, Borger.dk og Virk. Når den nye løsning går i luften, kan disse tre indgange fortsat benyttes. Derudover kan borgerne også vælge at tilgå deres post fra det offentlige via den nye private platform Mit.dk samt via en ny Digital Post-app.
Hvordan downloader jeg et dokument fra e-Boks?
- I oversigten kan du sætte et flueben ud for det eller de dokumenter du ønsker at downloade.
- Tryk på 'Mere' i bjælken henover.
- Tryk på 'Gem kopi lokalt'.
Hvordan downloader man et dokument fra e-Boks?
- Vælg dokumentet i e-Boks appen.
- Klik på de 3 lodrette streger i øverste højre hjørne.
- Klik på "Del/Download" og gem eller videresend filen.
Kan man gemme dokumenter i e-Boks?
e-Boks er din elektroniske postkasse på internettet, hvor du kan modtage lønsedler fra din arbejdsgiver, post fra banken, det offentlige og andre, som jævnligt sender dig rudekuverter. Du kan også gemme dåbsattest, vielsesattest og andre vigtige dokumenter.