Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvordan får man vist skjulte rækker i Excel?
Hvis du ikke kan se den første kolonne (kolonne A) eller række (række 1) i regnearket, er den muligvis skjult. Sådan får du vist den. På dette billede er kolonne A og række 1 skjulte. Hvis du vil have vist kolonne A, skal du højreklikke på overskriften i kolonne B og vælge Vis kolonner.
Hvordan bytter man om på rækker og kolonner i Excel?
- Markér det dataområde, du vil omarrangere, herunder række- og kolonneoverskrifter, og tryk på Ctrl+C. ...
- Vælg en ny placering i regnearket, hvor du vil indsætte den transponerede tabel, og sørg for, at der er masser af plads til at indsætte dine data.
Kan man låse kolonner i Excel?
Frys kolonner og rækker
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan skjuler man rækker i Excel?
- Vælg en eller flere kolonner, og hold derefter Ctrl nede for at markere kolonner, der ikke støder op til de først markerede kolonner.
- Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Sådan skjules og skjules kolonner og rækker i Microsoft Excel Tutorial
Hvordan samler man rækker i Excel?
Klik på Gruppe i gruppen Disposition under fanen Data. Klik derefter på Rækker i dialogboksen Gruppe, og klik derefter på OK. Tip!: Hvis du markerer hele rækker i stedet for blot cellerne, grupperer Excel automatisk efter række – dialogboksen Gruppér åbnes ikke engang.
Hvordan låser man rækker og kolonner i Excel?
Fryse så mange rækker og kolonner, du ønsker
Hvis du vil fryse flere rækker (startende med række 1), skal du markere den nederste række, der skal fryses, og klikke på Frys ruder. Hvis du vil fryse flere kolonner, skal du markere kolonnen til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset, og klikke på Frys ruder.
Kan ikke vise skjulte rækker i Excel?
- Tryk på F5 > Speciel.
- Tryk på Ctrl+G > Speciel.
- Eller klik på Find i gruppen Redigering under fanenHjem, og klik & Vælg>Gå til speciel.
Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?
Markér to eller flere kolonner, du vil flette. Hvis du vil markere mere end én kolonne sammenhængende eller omgivet af en anden kolonne, skal du trykke på Skift+klik eller Ctrl+klik på hver efterfølgende kolonne. Rækkefølgen af markeringen angiver rækkefølgen af de flettede værdier. Vælg Transformér> Flet kolonner.
Kan man flytte kolonner i Excel?
Flyt eller kopiér rækker eller kolonner
Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.
Hvordan fjerner man kolonner i Excel?
Hvis du vil fjerne en enkelt kolonne, skal du markere den kolonne, du vil fjerne, og derefter vælge Hjem> Fjern kolonner> Fjern kolonner. Hvis du vil fjerne flere kolonner, skal du markere kolonnerne ved hjælp af Ctrl + klik eller Skift + klik.
Hvorfor kan jeg ikke indsætte rækker i Excel?
- Markér overskriften på rækken over det sted, hvor du vil indsætte ekstra rækker. Tip!: Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. ...
- Hold Ctrl nede, klik på de markerede rækker, og klik derefter på Indsæt i genvejsmenuen.
Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?
- Markér cellerne, der skal indeholde listerne.
- På båndet skal du vælge DATA > Datavalidering.
- Angiv Tillad til liste i dialogboksen.
- Klik i Kilde, skriv den tekst eller de tal (adskilt med kommaer for en kommasepareret liste), du vil bruge på rullelisten, og vælg OK.
Hvordan filtrerer jeg i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i området.
- Vælg Data > Filter.
- Vælg pilen i kolonneoverskriften .
- Vælg Tekstfiltre eller Talfiltre, og vælg derefter en sammenligning, f. eks . Mellem.
- Angiv filterkriterierne, og vælg OK.
Kan ikke slette kolonne i Excel?
Markér en række eller kolonne, du vil slette. Tryk på Backspace, eller vælg fanen Layout for tabelværktøjer >Slet, og vælg derefter en indstilling. Bemærk!: I Excel skal du markere en række eller kolonne, du vil slette, højreklikke og vælge Slet og vælge den ønskede indstilling.
Hvad er en kolonne i Excel?
Hvorfor forsvinder 0 i Excel?
Når du skriver tal, der starter med nuller, ligesom i nogle personlige identifikationsnumre, telefonnumre, kreditkortnumre, produktkoder eller postnumre, fjerner Excel disse foranstillede nuller. Hvis du vil undgå dette, kan du først anvende tekst formatet på cellerne, før du skriver eller indsætter tallene.
Kan man låse felter i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på Hjem, og klik derefter på dialogboksstarteren til formatering af celler (pilen til højre for Justering på båndet).
- Klik på fanen Beskyttelse, markér afkrydsningsfeltet Låst, og klik derefter på OK.
Kan man låse enkelte celler i Excel?
Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark. Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.
Hvor mange kolonner i Excel?
Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen. Gør det samme for at tælle kolonner, men denne gang skal du klikke på rækkevælgeren i venstre side af rækken.
Kan man gruppere data i en pivottabel?
Gruppér data
Højreklik på en værdi i pivottabellen, og vælg Gruppér. I feltet Gruppering skal du markere afkrydsningsfelterne Starter fra og Slutter med og redigere værdierne om nødvendigt. Under Inden skal du vælge et tidsinterval. For numeriske felter skal du skrive et tal, der angiver intervallet for hver gruppe.
Hvordan bruger man lopslag?
I sin simpleste form lyder funktionen LOPSLAG: =LOPSLAG(Det, du vil slå op, hvor du vil søge efter det, kolonnenummeret i det område, der indeholder den værdi, der skal returneres, returnerer et omtrentligt eller nøjagtigt match – angivet som 1/SAND eller 0/FALSK).
Hvordan låser man celler i sheets?
- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Hvordan fjerner man bindestreg i Excel?
Klik på fanen Formatér under Tekstfeltværktøjer, og klik derefter på Orddeling. I dialogboksen Orddeling skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk orddeling af denne tekstenhed. Slet eventuelle bindestreger, der forbliver i teksten.