Når du har betalt for en vare ved at sende penge via MobilePay til sælgers mobilnummer, har vi har desværre ikke nogen muligheder for at trække overførslen tilbage.
Kan man annullere en betaling på MobilePay?
Du kan nemlig ikke fortryde eller slette en MobilePay-overførsel, der allerede er gennemført. Er pengene overført til en forkert person, anbefaler vi derfor, at du tager kontakt til personen og beder vedkommende om at returnere beløbet. Du kan evt. benytte MobilePay til at lave en anmodning.
Hvor langt kan man se tilbage i MobilePay?
Du kan altid se alle dine MobilePay overførsler mindst 13 måneder tilbage i aktivitetslisten. Bemærk. Det er ikke muligt at slette gennemførte overførsler i aktivitetslisten. Din aktivitetsliste fungerer ligesom dit kontoudtog - hvor det heller ikke er muligt at slette overførsler.
Hvordan gør jeg indsigelse MobilePay DK?
Du skal blot ringe til os på 45 14 44 47, så hjælper vi dig. Det er vigtigt, at du udfylder alle felterne i indsigelsesblanketten. Derefter skal du printe blanketten og sende den til os. Husk at skrive under, inden du sender den.
Kan man få sine penge tilbage hvis man er blevet snydt?
Kan jeg få pengene tilbage? Ja. Først skal du dog kontakte din bank for at få dit betalingskort spærret. Hvis der er hævet beløb, du ikke har godkendt, kan du få banken til at tilbageføre pengene.
Kan man sende en MobilePay-anmodning dagen efter?
Hvor meget dækker banken ved svindel?
Banken dækker, men...
Normalvis skal du selv dække op til 375 kr., hvilket kan ses som en slags selvrisiko, du kan risikere at betale, hvis du ikke har passet godt nok på dine oplysninger. Hvis du for eksempel har “hjulpet” svindlerne ved uagtet at have gjort din PIN-kode tilgængelig, skal du selv dække op til 375 kr.
Kan man spore MobilePay?
MobilePay er knyttet op på cpr.nr. og bankkonto, som kan spores tilbage til sælgeren. Og det er der ingen udbydere af hælervarer, der er interesserede i.
Hvor længe har man til at gøre indsigelse?
Som udgangspunkt har du 14 dage til at gøre din indsigelse mod transaktionen – ellers risikerer du, at sagen bliver forældet. Kontakter du banken, skal du kunne dokumentere fejlen og dit køb. Hvis du kan dokumentere, at du har betalt for meget, samt hvor meget der er tale om, kan du få beløbet refunderet af banken.
Hvad er sikrest bankoverførsel eller MobilePay?
Undgå at betale med en bankoverførsel
Betaler du med kort, MobilePay, Google Pay eller Apple Pay kan banken bedre hjælpe dig, hvis du bliver snydt. Vi kan ikke hjælpe dig, hvis du betaler via bankoverførsel eller per efterkrav. Og så er du i øvrigt bedre stillet, hvis du betaler med dit Visa-kort frem for dit Dankort.
Hvad skal man gøre når man er blevet scammet?
Hvis du er blevet snydt i en handel på nettet, skal du anmelde det til politiet. Har du i forbindelse med handlen udleveret oplysninger omkring dit CPR-nummer, MitID-login eller kortoplysninger, er det vigtigt, at du også reagerer på det.
Kan man stoppe en overførsel?
Du kan stoppe en overførsel eller betaling, så længe slet-funktionaliteten på den er aktiv. Du kan også stoppe faste overførsler og betalinger fra Betalingsservice.
Hvornår trækker MobilePay pengene?
Hvornår trækkes beløbet fra min konto? Når du foretager en transaktion med MobilePay, vil pengene blive reserveret med det samme. Det vil dog være forskelligt, hvornår pengene bliver trukket fra kontoen og indsat på modtagers konto. Ofte vil det ske samme dag, men i nogle tilfælde kan der gå op til 4 dage.
Hvem tjener penge på MobilePay?
Blandt andet tjener banken penge på at sælge MobilePay-erhvervsløsninger til danske forretningsdrivende, som de kan anvende til at modtage betalinger med - løsninger, som virksomhederne betaler et fast gebyr for at benytte samt et transaktionsgebyr, lyder det.
Hvordan stopper jeg en betaling?
Du kan kontakte din bank, eller afmelde via Netbank. Hvordan afviser jeg en opkrævning i Betalingsservice ? Du skal gå til menupunktet "Betalinger" og finde den betaling, du ønsker at afvise. Ved at trykke på betalingen, får du vist detaljer for betalingen og nederst er der en knap til at afvise betalingen.
Hvad gør man hvis man har overført penge til en forkert konto?
Det klare udgangspunkt er, at afsenderen har krav på at få pengene tilbage, hvis der er sket en fejloverførelse. Banken kan dog ikke gøres ansvarlig, hvis fejlen skyldes at afsenderen har indtastet den forkerte konto. Endvidere kan banken ikke blot tilbageføre beløbet.
Hvor lang tid går der før penge er overført?
En standardoverførsel, der laves inden kl. 18:00 er fremme samme dag. Hvis den laves efter kl. 18:00, er den først fremme næste hverdag.
Kan man misbruge MobilePay?
Hvis du har mistanke om, at nogen misbruger din MobilePay, eller din telefon er blevet stjålet, skal du straks ringe til MobilePays support på telefon +45 45 14 44 47 og få spærret din MobilePay. Det kan du gøre hele døgnet. Hvis du mistænker, at dit kort er forsvundet eller stjålet, skal du straks spærre det.
Hvem har trukket penge på min konto?
Har dit kort været misbrugt af andre, eller er der ved en fejl trukket et beløb, fx via Betalingsservice, som du ikke har godkendt, skal du straks kontakte udbyderen. Det er typisk din bank. Du skal kontakte udbyderen snarest muligt, efter at du har fået kendskab til, at misbruget eller fejlen har fundet sted.
Er en straksoverførsel sikker?
Den bedste løsning for en sikker betaling er en straksoverførsel fra køberen. Dette er en tjeneste stort set alle banker har. Gennem en straksoverførsel bliver pengene overført mellem de to danske kontoer på det tidspunkt overførslen bliver sendt afsted.
Hvad koster det at lave en indsigelse?
Som udgangspunkt koster det ikke noget at lave en indsigelse. Hvis banken vurderer, at indsigelsen er uberettiget, kan du blive opkrævet et gebyr på 500 kr.
Hvad skal der stå i en indsigelse?
Indsigelsen skal indeholde oplysning om, på hvilke punkter regnskabet ikke kan godkendes. Udlejeren skal indbringe sagen for huslejenævnet senest 6 uger efter lejerfristens udløb, hvis udlejeren ønsker at fastholde sit krav om efterbetaling i henhold til regnskabet.
Hvornår skal man gøre indsigelse?
Hvornår kan man lave en indsigelse? Du kan gøre en indsigelse i en række situationer, hvor du ikke mener at have været ansvarlig for at skylde eller bruge penge. Det kan for eksempel være hvis en anden har misbrugt eller stjålet dit kort. Det kan også være hvis du har betalt for varer, som du endnu ikke har modtaget.
Hvad skal man gøre hvis man er blevet snydt på DBA?
Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt. Hvis sælger stadig ikke reagerer, skal du anmelde det til kundeservice, så der kan oprettes en sag.
Hvor mange penge må jeg modtage på MobilePay?
Du kan maksimalt sende og modtage op til 150.000 kr. om året til og fra andre privatpersoner.
Hvad koster MobilePay for private?
Det koster ikke noget at overføre eller modtage penge med MobilePay for privat-brugere.