- Åbn dit Excel regneark og klik på fanebladet Indsæt og længst til høje på menulinjen skal du klikke på Objekt.
- Et dialogvindue åbnes og vælg her Adobe Acrobat Document i rullemenuen Objekttype.
Kan man åbne PDF i Excel?
Åbn en PDF-fil i Acrobat.
Klik på værktøjet "Eksporter PDF" i panelet til højre. Vælg "regneark" som dit eksportformat, og vælg derefter "Microsoft Excel Workbook."
Kan man vedhæfte en fil i Excel?
Integrer et objekt i et regneark
Klik i den celle i det regneark, hvor du vil indsætte objektet. Klik på Objekt i gruppen Tekst under fanen Indsæt. Klik på fanen Opret fra fil. Klik på Gennemse, og vælg den fil, du vil indsætte.
Hvordan gemmer man som PDF i Excel?
Gem som en PDF-fil
Vælg Filer > Eksportér. Vælg Opret PDF/XPS. Gå til den mappe, hvor du vil gemme filen. Skriv et filnavn, og vælg Publicer.
Hvordan vedhæfter jeg en PDF-fil til en mail?
Sende som en vedhæftet fil
Klik på Filer > Del > Mail, og vælg derefter en af følgende indstillinger: Send som vedhæftet fil Åbner en e-mail-meddelelse med en vedhæftet kopi af filen i det oprindelige format. Send som PDF Åbner en e-mail-meddelelse med en vedhæftet kopi af filen i . pdf-format.
Sådan indsætter du PDF-filer i Excel
Hvordan vedhæfter man et dokument?
- Åbn den e-mail, du gerne vil vedhæfte en fil til. ...
- Find menupunktet for at vedhæfte filer. ...
- Find og vælg den eller de filer, du vil vedhæfte til e-mailen. ...
- Klik på "Åbn" eller en lignende knap for at bekræfte valget og vedhæfte filen/filerne til e-mailen.
Kan man sætte en PDF ind i et word dokument?
Afhængigt af hvilken version af Word eller Outlook du bruger, kan du indsætte en række forskellige objekter (f. eks PDF-filer, Excel-diagrammer eller regneark eller PowerPoint-præsentationer) i et Word dokument eller en mail ved at sammenkæde eller integrere dem.
Hvordan laver man PDF om til Excel?
Sådan konverterer du PDF til Excel online
Vælg den PDF, du gerne vil konvertere til XLSX-filformatet. Se Acrobat konvertere din PDF til Excel automatisk. Download den konverterede fil eller log ind for at dele den.
Hvorfor kan jeg ikke gemme en PDF-fil?
Hvorfor kan jeg ikke gemme en PDF-fil? Fordi forfatteren til PDF-filen har deaktiveret funktionen gem lokalt af sikkerhedsmæssige årsager, copyrightårsager eller andre. Hvis du vil gemme en PDF-fil, skal du kontakte forfatteren til PDF-filen og anmode forfatteren om at aktivere funktionen gem lokalt.
Hvordan gemmer man i Excel?
Gem en fil
Vælg Filer > Gem som. Vælg, hvor du vil gemme filen. Du kan gemme på computeren, OneDrive eller et andet sted.
Kan man vedhæfte en fil i Word?
Sådan indsætter du et dokument
Klik eller tryk der, hvor du vil indsætte indholdet af det eksisterende dokument. Vælg Tekst fra fil. Find den ønskede fil, og dobbeltklik derefter på den. Hvis du vil tilføje indholdet af yderligere Word dokumenter, skal du gentage ovenstående trin efter behov.
Hvordan fletter man to Excel filer?
- Gå til Forsendelser > Indsæt fletfelt.
- Tilføj det felt, du vil.
- Gentag trin 1 og 2 efter behov.
- Vælg Filer > Gem.
Hvordan indsætter man et word dokument i et andet?
- Gå til Indsæt > objekt.
- Vælg Opret fra fil.
- Vælg Gennemse, og vælg den fil, du vil bruge.
- Vælg Indsæt.
- Vælg Vis som ikon for at integrere eller Link til fil for et link.
- Vælg OK.
Hvilket program åbner PDF?
Du skal bruge enten Acrobat Reader eller Acrobat. Hvis du har begge dele, anbefaler Adobe at gøre Acrobat til standardprogram til at åbne PDF-filer.
Hvorfor kan jeg ikke åbne PDF-filer?
- Almindelige problemer med visning af PDF'er. ...
- Opdater Reader eller Acrobat. ...
- Opdater eller genindlæs siden. ...
- Prøv at åbne en anden PDF-fil. ...
- Prøv at åbne en PDF-fil via harddisken. ...
- Brug en anden webbrowser. ...
- Skift til Kompatibilitetsvisning (Internet Explorer)
Kan man åbne en PDF-fil?
Vælg den PDF-fil, du vil åbne med Adobe Reader, via højreklik på kontekstmenuknappen. Det er så simpelt, brug bare højreklik-genvejsmenuen til at vælge Adobe Reader, når du vil åbne dine PDF-filer.
Hvordan gemmer man en PDF-fil?
Vælg Filer > Gem som for at gemme en kopi af en PDF. I Acrobat Reader skal du vælge Filer > Gem som eller Filer > Gem som andet > Tekst.
Hvordan gemmer jeg en PDF-fil?
Tryk på Udskrivunder fanen filer . Hvis den ikke allerede er valgt, skal du trykke på Gem som PDF på rullelisten og derefter trykke på Gem. Tryk på Gem. Vælg en placering til din PDF-fil, Skriv et nyt navn (valgfrit), og tryk derefter på Gem.
Hvordan gemmer man som PDF-fil?
- Vælg fanen Filer .
- Vælg Gem som . ...
- Skriv et navn til filen i feltet Filnavn , hvis du ikke allerede har gjort det.
- Vælg PDF (*. ...
- Vælg Indstillinger for at angive den side, der skal udskrives, for at vælge, om markeringer skal udskrives, og for at vælge outputindstillinger. ...
- Vælg Gem .
Kan man lave en PDF fil om til Word?
Lav PDF'er om til redigerbare Word-filer
Det er hurtigt og nemt at konvertere en PDF til et Word-dokument med Adobe Acrobats online-værktøj. Træk og slip din PDF, og download derefter den konverterede Word-fil.
Hvorfor er Excel skrivebeskyttet?
Excel giver dig mulighed for at beskytte dit arbejde, uanset om det er for at forhindre nogen i at åbne en projektmappe uden en adgangskode, give skrivebeskyttet adgang til en projektmappe eller bare beskytte et regneark, så du ikke ved et uheld kommer til at slette nogen formler.
Hvordan laver man en PDF fil mindre?
- Gå til Alle værktøjer > Komprimer en PDF og vælg Flere filer.
- I dialogboksen Arranger dokumenter, klik på Tilføj filer > Tilføj filer.
- I dialogboksen Tilføj filer skal du vælge de filer, du vil tilføje, og bekræfte.
- Vælg den ønskede versionskompatibilitet, og vælg derefter OK.
Kan man ændre i et PDF dokument?
Sådan redigerer du PDF-filer:
Klik på værktøjet "Rediger PDF" i panelet til højre. Brug Acrobats redigeringsværktøjer: Tilføj ny tekst, rediger tekst eller opdater skrifttyper vha. markeringer fra Format-listen.
Hvordan laver man en PDF fil om til JPG?
- Træk og slip din fil i PDF til JPG-konverteringsværktøjet.
- Vælg 'Konverter alle sider', eller 'Udtræk enkelte sider'.
- Klik på 'Vælg indstilling', og vent på, at processen bliver færdig.
- Download de konverterede filer som enkelte JPG-filer eller samlet i en ZIP-fil.
Hvordan sætter man Excel ind i Word?
- I Excel skal du klikke på det diagram, du vil kopiere til et andet Office-program, og derefter trykke på Ctrl+C.
- Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte diagrammet, og tryk derefter på Ctrl+V.