Kan man vende en tabel i Excel?

Desværre kan det ikke lade sig gøre at vende et celleområde, der er formateret som en tabel. Her skal du først fjerne tabelformateringen, før du kan bytte om på rækker og kolonner i celleområdet. Når du har gjort det, kan du formatere celleområdet som en tabel igen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på computerworld.dk

Hvordan vender man en tabel i Excel?

Tip til transponering af dine data

Du kan konvertere tabellen til et område først ved at bruge knappen Konverter til område på fanen Tabel, eller du kan bruge funktionen TRANSPONER til at rotere rækker og kolonner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vender man rækkefølge i Excel?

Klik på Vælg data i gruppen Data under fanen Design under Diagramværktøjer. Klik på den dataserie, du vil ændre rækkefølgen af, i feltet Forklarende tekst (serie) i dialogboksen Vælg datakilde. Klik på pilene Flyt op eller Flyt ned for at flytte dataserien til den ønskede placering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vender man tekst i Excel?

Vend eller spejlvend tekst
  1. Indsæt et tekstfelt i dokumentet ved at klikke på Indsæt > Tekstfelt, og skriv og formatér derefter teksten. ...
  2. Højreklik på feltet, og klik på Formatér figur.
  3. Klik på Effekter i ruden Formatér figur.
  4. Skriv 180 i feltet X-rotation under 3D-rotation.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan Transponerer man i Excel?

Tip til transponering af dine data
  1. Kopiér celleområdet.
  2. Markér de tomme celler, hvor du vil indsætte de transponerede data.
  3. På fanen Hjem skal du vælge ikonet Sæt ind og vælge Indsæt transponer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Excel Tutorial: Sådan transponeres en tabel i Excel Skift fra vertikal til horisontal 2010, 2013



Hvad betyder transponer?

bytte om på {vb.} flytte {vb.}

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.bab.la

Hvordan bytter man rundt på kolonner i Excel?

Træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Alt nede, og træk rækkerne eller kolonnerne til en anden placering. Hold Skift nede, og træk din række eller kolonne mellem eksisterende rækker eller kolonner. Excel gør plads til den nye række eller kolonne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vender man en tabel i Word?

Klik på rotationshåndtaget øverst på objektet, og træk det i den ønskede retning.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man vende tekst på hovedet i Word?

Markér det objekt, der skal roteres. Gå til Figurformat, Tegnefunktioner eller Billedværktøjer > Formatér, vælg Roter, og vælg derefter: Hvis du vil vende et objekt på hovedet, skal du vælge Spejlvend lodret. Hvis du vil oprette et spejlbillede af objektet (undtagen WordArt), skal du vælge Spejlvend vandret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan vender man et dokument i Word?

Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen. Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning. I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende. Klik på feltet Anvend på, og klik på markeret tekst.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?

Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man sortere i Excel?

Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man Gangetegn i Excel?

For at gange 2 tal med hinanden i Excel skal du:
  1. Indtaste dem i en formel.
  2. Starte formlen med et lighedstegn (=)
  3. Bruge gangetegnet, som er *

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på proximo.dk

Hvordan formaterer man i Excel?

Hvis du vil formatere et element, skal du klikke på elementet, klikke på Formatér og derefter vælge de ønskede formateringsindstillinger under fanerne Skrifttype, Kant eller Fyld. Hvis du vil fjerne eksisterende formatering fra et element, skal du klikke på elementet og derefter klikke på Ryd.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan får man Excel til at beregne?

Opret en simpel formel i Excel
  1. Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
  2. Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
  3. Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man vende en enkelt side i Word?

Rediger en del af dokument til liggende papirretning
  1. Vælg det indhold, du vil have på siden med liggende papirretning.
  2. Gå til Layout, og åbn dialogboksen Sideopsætning.
  3. Vælg Liggende, og vælg Markeret tekst i feltet Anvend på.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan ændrer man skriftstørrelse på pc?

Gør teksten større på skærmen
  1. Tryk på Windows-tasten+U for at gå til indstillingerne for Øget tilgængelighed på computeren.
  2. Under Gør tekst større på fanen Vis skal du trække skyderen til højre for at øge størrelsen på eksempelteksten.
  3. Når du er tilfreds med tekststørrelsen, skal du vælge Anvend.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan spejlvender man skrift i Word?

Brug af et tekstfelt

Indsæt et tekstfelt i dokumentet ved at vælge Indsæt > Tekstfelt, og skriv og formatér derefter teksten. Højreklik på feltet, og vælg Formatér figur. I dialogboksen Formatér figur skal du vælge 3D-rotation til venstre. Skriv 180° i feltet X.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan udvider man en tabel i Excel?

Du kan bruge kommandoen Tilpas størrelse i Excel til at tilføje rækker og kolonner i en tabel:
  1. Klik et vilkårligt sted i tabellen, hvorefter Tabelværktøjer vises.
  2. Klik på Design > Skift størrelse på tabel.
  3. Markér hele det celleområde, som tabellen skal indeholde, hvor du starter med cellen øverst til venstre.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvor finder man tabelværktøjer i Excel?

Hvis du har valgt en Excel-tabel, får du vist Tabelværktøjer med fanen Design . Hvis du har valgt en pivottabel, får du vist Pivottabelværktøjer med fanen Analysér og fanen Design .

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan farver man en tabel i Word?

Tilføje eller ændre baggrunden i en tabel
  1. Klik på en celle i tabellen.
  2. Gå til Tabelværktøjer> Design, og klik derefter på pilen ud for Skygge i gruppen Tabeltypografier, og peg derefter på Tabelbaggrund.
  3. Klik på den ønskede farve, eller klik på Ingen udfyldning for at vælge en farve.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?

Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Kan man fryse flere kolonner i Excel?

Du kan fryse lige så mange, du ønsker, du skal bare altid starte med den øverste række og den første kolonne. Sådan fryser du flere rækker eller kolonner: Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på support.microsoft.com

Hvordan klipper man i Excel?

CTRL + X. Klipper det valgte celleområde eller indholdet af den aktive celle, så det kan flyttes og indsættes et andet sted med Ctrl+V. 'Klip'-funktionen (CTRL + X) er en væsentlig del af at arbejde med data i Excel, fordi den tillader dig at flytte data fra et sted til et andet i dit regneark.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på kursusfabrikken.dk