Sådan virker en undervognsbehandling Rust dannes, når ilt og vand går i forbindelse med metallet og danner en kemisk reaktion – og hermed ødelægges dette over tid. Når Tectyl rustbeskyttelse påføres, stoppes denne reaktion, hvormed rustangreb forhindres.
Hvad er forskel på rustbeskyttelse og undervognsbehandling?
Er der forskel på undervognsbehandling og rustbeskyttelse? Ja, rent behandlingsteknisk er der forskel. En undervognsbehandling af bilen dækker som udgangspunkt over, at der primært bliver behandlet på den synlige del af selve bilens undervogn, hvorimod rustbeskyttelse er langt mere dækkende og effektiv.
Kan det betale sig med undervognsbehandling?
Får du undervognsbehandlet din bil, vil du udover den forhøjede sikkerhed og det større antal af kilometer få mulighed for at hæve videresalgsprisen betragteligt. Fordelene ved en rustbeskyttelse hos et af SUVO's centre er blandt andet: Din bil vil holde i flere år. Du får mere tryghed og sikkerhed i din bil.
Er det nødvendigt med undervognsbehandling?
Alle biler bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Jo tidligere bilen bliver rustbeskyttet, des bedre er det for bilen. Hvert andet år bør du få en uvildig til at vurdere, om bilen trænger til rustbeskyttelse.
Hvornår er det for sent at Undervognsbehandle?
Det er aldrig for sent at rustbeskytte din bil. Hvis du ikke har haft mulighed for at undervognsbehandle din bil indenfor de første 12 måneder, er det endnu ikke for sent. Dinitrol har mulighed for at hindre udviklingen af allerede opstået rustangreb samt forebygge yderligere spredning.
Sådan underbelægger du en rustet bil eller lastbil korrekt (Fluid Film Surface Shield, Woolwax)
Hvor længe holder rustbehandling?
Hvor længe holder undervognsbeskyttelse? En typisk undervognsbeskyttelse holder 2-3 år og derefter skal du have foretaget en efterbehandling, så din undervognsbeskyttelse kan være holdbar i hele din bils levetid.
Hvor længe holder en Dinitrol behandling?
Dinitrol Genbehandling – opfølgende behandling til din bil efter 2-3 år. Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt.
Kan det betale sig at rustbeskytte bilen?
Rustbeskyttelse er en god investering, hvis man vil beholde bilen i længere tid. Rustbeskyttelse medføre også længere levetid på mekaniske komponenter eksempelvis bremserør og bærearme. Biler, der er galvaniserede, skal også rustbeskyttes for at undgå rustangreb.
Hvad er bedst Pava eller Dinitrol?
I forhold til at vælge rustbeskyttelse så beskytter Pava og Dinitrol lige godt. Det vigtige valg som du står overfor, er at beskyttelsen bliver udført korrekt. Her gælder det om at produktet skal kunne arbejde sammen med produktet som bilen eventuelt er behandlet med.
Hvor længe lugter undervognsbehandling?
Rustbeskyttelseprodukter har en kraftig, gennemtrængende lugt, som holder sig i bilen op til flere uger efter behandlingen. Det er ikke en duft af olie. Produkterne er tilsat parfume, som giver klinisk duft af ”ren bil”.
Hvilke biler ruster ikke?
Hvis vi skal fremhæve nogen, må vi nok sige, at biler fra VAG-gruppen som VW, Skoda og Audi er bedre rustbeskyttede end mange andre biler, siger Tom Nielsen fra Pava. Men også franske Renault klarer sig meget flot i såvel Vi Bilägares som Korrosionsinstituttets undersøgelser.
Hvornår er det bedst at rustbeskytte bilen?
Hvornår skal jeg rustbeskytte min bil? Dinitrol anbefaler at rustbeskytte sin bil allerede ved leveringen fra forhandleren eller indenfor bilens første leveår. Det giver både den mest effektive beskyttelse på langt sigt samt det billigste behandlingsforløb.
Hvad koster en rustbehandling?
Prisen på undervognsbehandling er mellem 2500 kr. og 5000 kr. Det er meget forskelligt, hvor meget en undervognsbehandling koster. Det kommer blandt andet an på, hvor stor konkurrencen blandt automekanikerne er i det område, hvor du bor, og hvor længe det er siden, at din bil sidst har fået en undervognsbehandling.
Hvor mange dage tager en undervognsbehandling?
En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage. Se her for at finde mere information om behandlingstiden.
Er det nødvendigt at undervognsbehandle nye biler?
Det anbefales, at en ny bil får foretaget en undervognsbehandling, når man bor i Danmark. Her bliver bilerne nemlig udsat for lidt af hvert rent klimamæssigt.
Er nye biler undervognsbehandlet?
Mange nye biler har rustbeskyttelse og fra fabrikkens side og/eller er galvaniseret. Ifølge FDM har bilerne dog stadig godt af at blive rustbeskyttet, da det vil forlænge bilens levetid.
Hvad koster det at få undervognsbehandlet sin bil?
Er du i tvivl, om din bil trænger til en fuld behandling eller genbehandling, anbefaler vi, at du bestiller en rustkontrol. Lille bil: 3.450 kr. Mellemstor bil: 3.975 kr. Stor bil: 4.825 kr.
Hvornår må man vaske sin bil efter undervognsbehandling?
Må jeg vaske bilen efter rustbehandlingen ? Ja når som helst,men vi anbefaler ikke at bilen får undervognsskyl.
Hvem laver den bedste undervognsbehandling?
Gennem tests foretaget af Teknologisk Institut er vi kåret som det bedste behandlingscenter på Fyn, fordi vi har opnået topkarakter, de sidste 15 år i træk. Hos Fyns Undervognscenter i Odense får vi udført test af undervognsbehandling af både Teknologisk Institut og FDM.
Hvad koster SUVO undervognsbehandling?
Rustbeskyttelse - mindre biler 3.995 kr.
Hvor lang tid skal undervognsbehandling tørre?
Efter behandlingen er det vigtigt, at bilen får tid til at tørre, inden alle huller forsegles. Når bilen er tør, og alle huller er forseglet, kan bilen samles igen – og du kan få den tilbage på vejene. Ofte vil du altså skulle vente 1-2 dage med at kunne køre i bilen igen efter en undervognsbehandling.
Kan Pava og Dinitrol arbejde sammen?
Pava og Dinitrol, er det så kompatibelt med det nye SUVO? Ja. Såfremt at man har fået sin bil rustbeskyttet med Pava, Dinitrol, Mercasol, Tectyl og Tektrol, så er de alle fuld kompatible med SUVO.
Hvordan fjerner man Dinitrol?
Petroleum er ok til at opløse rustbeskyttelsen og det skader ikke lakken, men er der tykke lag, så må du skrabe det af med en plastik spartel eller lignende. Derefter kan man tage det sidste med petroleum. Damprenser, eller bare almindelig trykrenser er effektivt men nok mindre skånsomt og ikke godt på små områder.
Hvad er Dinitrol behandling?
Dinitrol er eksperter i at rustbeskytte el- og hybridbiler. Din el- eller hybridbil består af mange elektriske og kritiske dele, og det kræver derfor specialister med årevis erfaring og specialuddannelse til, at undervognsbehandle din bil med den kvalitet den kræver og fortjener.