Er MobilePay tilknyttet kort eller konto?

MobilePay bruger automatisk det betalingskort, som er sat til at være det primære kort. Du kan let vælge et andet kort eller en konto, når du betaler eller overfører penge.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er MobilePay tilknyttet dankort?

Det skal være et dansk kredit- eller debetkort, og kortet skal være udstedt til dig. Du kan bruge følgende kort i MobilePay: VISA. VISA/Dankort.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er MobilePay en kortbetaling?

MobilePay er ligesom almindelige kortbetalinger underlagt kravet om to-faktor-godkendelse. For MobilePay består denne sikkerhed i at betalingen sker direkte fra din telefon, og at selve betalingen ikke kan godkendes uden din kode eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvorfor kan jeg ikke tilføje mit kort til MobilePay?

Når du oplever problemer med at tilføje kort i appen eller når du handler online, er det ofte fordi, dit kort ikke er gjort klar til at bruge MobilePay. Du skal i de fleste tilfælde bruge MitID for, at gøre dit kort klar til MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan man få MobilePay uden kort?

Du kan bruge følgende kort: Visa/Dankort, Visakort, Dankort, MasterCard og Mastercard Debet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Tilføj konto i MobilePay - sådan gør du (2022)



Hvornår lukker MobilePay ned?

MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på meremobil.dk

Kan man tilknytte flere konti til MobilePay?

Du kan tilføje op til 10 kort og konti i din MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvordan tilføjer jeg et kort til MobilePay?

Sådan tilføjer du et betalingskort i MobilePay:
  1. Log ind i MobilePay-appen.
  2. Klik på 'Menu' (nederst i højre hjørne)
  3. Vælg 'Konti & kort' i menuen.
  4. Vælg '+ Tilføj konto eller kort' - 'Kort' og scan dit betalingskort eller udfyld dine kortoplysninger og tryk 'OK' eller 'Enter'

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvorfor skal jeg verificere mit kort på MobilePay?

Kortet skal aktiveres, før det kan bruges i MobilePay. Dit kort kan blive afvist, hvis du endnu ikke har brugt kortet med pinkode i en butik eller automat.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad er det højeste beløb man kan overføre på MobilePay?

Du kan overføre for 10.000 kr. om dagen til andre privatpersoner. Der er ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage. Du kan maksimalt sende og modtage op til 150.000 kr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad skal man bruge for at få MobilePay?

Du skal være 13 år eller derover for at kunne bruge MobilePay. Du skal desuden have dit eget betalingskort. Hvis du er under 18 år, skal dine forældre/din værge give lov til, at du opretter dig som bruger. De skal ikke gøre noget aktivt andet end at fortælle dig, at du gerne må få MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad koster det at overføre på MobilePay?

Det koster ikke noget at overføre eller modtage penge med MobilePay for privat-brugere.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er det sikkert at modtage penge på MobilePay?

Dine oplysninger er beskyttet

Dine kortoplysninger kan aldrig læses fra appen. Dine konto og andre personlige oplysninger er beskyttet i MobilePay-appen med din personlige login kode, fingeraftryk eller via ansigtsgenkendelse. Alle overførsler bliver registreret i vores systemer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er det rigtigt at MobilePay skal opdateres?

Du skal opdatere MobilePay-appen for at bruge den. Hent den nyeste version i App Store eller Google Play. Vi optimerer hele tiden appen til de nyeste versioner af operativsystemerne. Det giver den bedste oplevelse for langt de fleste brugere.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Er det korrekt at man skal identificere sig på MobilePay?

Hvorfor skal jeg identificere mig med MitID? Du skal identificere dig med MitID i MobilePay appen som en ekstra sikkerhed. Derfor beder vi dig registrere dit MitID i forbindelse med tilmelding samt ved tilføjelse og/eller ændring af dit betalingskort eller modtagerkonto.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvor er mit kort tilknyttet?

Med betalingskortmodulet kan du se en oversigt over de kort, der er tildelt virksomhedens medarbejdere under den enkelte kortaftale. I oversigten kan du finde oplysninger om kortene, for eksempel maskeret kortnummer, kortholders navn, maskeret kundenummer, medarbejder-id, udløbsdato og kortmaksimum.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på danskebank.dk

Kan man have flere kort til samme konto?

​Ja, du kan sagtens bestille et ekstra OK Kort til en eksisterende konto. Når du har flere kort tilknyttet den samme konto, afregnes der samlet. Du kan bestille et ekstra OK Kort ved at logge ind på Min OK. Tak for din feedback.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på ok.dk

Hvad skal jeg gøre når jeg får nyt dankort?

Hvad skal jeg huske, når jeg får et nyt Visa/Dankort? Når du modtager dit nye Visa/Dankort, skal du huske at ændre dine kortoplysninger på diverse abonnementssider – fx hvis du har Brobizz, Rejsekort, MobilePay, streamingtjenester som Netflix eller andet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på kreditbanken.dk

Kan man overføre 5000 på MobilePay?

De gamle beløbsgrænser, der gælder til og med den 1. oktober, er 15.000 kroner om dagen for betalinger til butikker og 60.000 kroner om måneden for faste betalingsaftaler. Det er fortsat gældende, at du maksimalt kan overføre for 10.000 kroner om dagen til andre privatpersoner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på avisendanmark.dk

Kan man se hvem der ejer MobilePay nummer?

Efter at du har indtastet telefonnummeret skal du vælge ”næste” og det er her at du kan se brugeren, der er registreret med telefonnummeret, hvis en MobilePay bruger er tilknyttet dette telefonnummer. Faktisk behøver du ikke engang at overføre den enkelte krone til brugeren, for at se hvem der ejer telefonnummeret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på musimi.dk

Kan andre bruge min MobilePay?

Andre kan ikke få adgang til din MobilePay-profil, med mindre de har adgang til din telefon eller dit SIM-kort, og samtidig kender din firecifrede kode eller kortnummeret på det kort, du har registreret i MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvorfor lukker MobilePay ned?

MobilePay lukker betalingsdelingsapp'en WeShare fra februar 2023. Det skriver selskabet på sin hjemmeside. Lukningen skyldes, at det er for dyrt at holde app'en kørende.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dr.dk

Hvorfor kan jeg ikke se MobilePay på min konto?

Modtager: Hvis du er modtager og pengene ikke er gået ind på din bankkonto, skal du kontrollere om overførslen står i dine 'Aktiviteter' i appen. Kan du se overførslen i dine 'Aktiviteter', skal du kontrollere, at den bankkonto pengene skal sættes ind på, er korrekt registreret i din MobilePay.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Kan ens MobilePay blive lukket?

MobilePay har ret til uden varsel at spærre for din adgang til at benytte MobilePay af sikkerhedsmæssige hensyn og/eller ved mistanke om uberettiget brug, herunder hvis: Det/de kort eller den/de modtager- og/eller afsenderkonto/konti, der er tilknyttet MobilePay, lukkes eller spærres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk

Hvad gør man hvis man har sendt forkert på MobilePay?

Hvis du ved en fejl har overført penge til en butik, skal du tage kontakt til butikken og bede om at få beløbet igen. Se hvad butikken kalder sig i din kvittering i MobilePay under 'Aktiviteter'. Hvis du ikke kan få kontakt til butikken, så hjælper vi dig.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mobilepay.dk