Hvad skal jeg gøre hvis jeg har glemt noget i bussen?

Dokumenter med personfølsomme oplysninger, mobiltelefoner, tablets, penge, værdifulde smykker og lignende afleveres snarest herefter til politiet. Andre glemte genstande bliver bortskaffet efter 30 dage, jævnfør lov om hittegods. I busser kan andre glemte genstande opbevares hos den operatør, der kører ruten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på moviatrafik.dk

Hvad skal man gøre hvis man har glemt noget i bussen?

Hvis du har glemt noget i bussen, skal du kontakte det busselskab, der kører busruten. Du kan finde navn og telefonnummer til busselskabet på køreplanen under fanen 'Glemte sager'.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sydtrafik.dk

Hvad skal jeg gøre hvis jeg har glemt noget i toget?

Processen for hittegods:

En SMS fra DSB Hittegodskontor sker fra dét her nummer: 52 51 21 10. Du kan ikke skrive eller ringe til nummeret, da det er et nummer, som vores hittegodssystem benytter. Du finder DSBs Hittegodskontoret på Københavns Hovedbanegård, Banegårdspladsen 7B, 1570 København V.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man betale med kontanter i en bus?

”Kontantreglen gælder også i busserne. Der er passagerer, som enten ønsker eller har brug for at kunne betale med kontanter, og de må ikke være forhindret i at kunne tage bussen af den grund. Kontantreglen er til for at beskytte dem.”

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på migogaalborg.dk

Hvordan klager man til Midttrafik?

Hvis du ønsker at klage, skal du udfylde formularen her inden betalingsfristens udløb. Du mister ikke retten til at klage, selvom du betaler kontrolafgiften. Mit barn har fået en kontrolafgift til voksentakst - hvad gør jeg? Midttrafik kontakter dig herefter med det beløb, du skal indbetale.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på midttrafik.dk

Hvordan reagerer børn, når man fortæller, at der ikke er råd til at holde jul?



Kan man ringe til Midttrafik?

Kontakt os. Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til Midttrafik Kundecenter på tlf. 70 210 230. Du kan også skrive til os på [email protected], hvis der er tekster eller funktioner på hjemmesiden, du har svært ved at få læst op.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på midttrafik.dk

Hvor klager man over bus?

Er din bus eller dit tog væsentligt forsinket, eller er du uenig i en kontrolafgift? Så skal du hurtigst muligt henvende dig til trafikvirksomheden. Ankenævnet for Bus, Tog og Metro: Behandler klager fra forbrugere over rejser med kollektiv trafik i Danmark, uanset om det er en bybus eller en fjernbus.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man stadig købe en busbillet i bussen?

I busserne er det også muligt at købe billet af buschaufføren. Men husk at medbringe kontanter og ikke for store sedler. Den samme billet kan bruges til metroen, busser, tog og havnebusser. Sørg for altid at have din billet på dig i tilfælde af, at en billetkontrollør ønsker at se den.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på visitcopenhagen.dk

Kan man købe en enkeltbillet i bussen?

I mange busser kan du købe en enkeltbillet kontant hos chaufføren.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på midttrafik.dk

Kan man købe billet i bussen med MobilePay?

Du skal have købt din Mobilbillet, inden du stiger på, og vise den til chaufføren eller kontrolløren, hvis du bliver bedt om det. Både på RejseBillet og FynBus' webshop kan du betale med MobilePay samt en række betalingskort.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fynbus.dk

Er det ulovligt at beholde penge man finder?

At beholde penge, om de er fundet på gaden eller i hæveautomaten, betegnes som ulovlig omgang med hittegods, hvilket sidestilles med decideret tyveri. I stedet skal pengene, I følge hittegodsloven, indleveres på nærmeste politistation, hvis man ikke kender eller kan finde pengenes ejermand.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på sn.dk

Kan man ringe til hittegods?

Hvis du ser en genstand, som tilhører dig, kan du ringe til politiets servicecenter på telefon 114 eller det angivne telefonnummer og spørge efter det hittegodskontor, der står ved hver fremlysning. Oplys hittegods- eller journalnummeret, hvis oplyst, ved henvendelse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på politi.dk

Hvor afleverer man hittegods?

Hvis du har fundet noget hittegods, skal du som hovedregel altid aflevere det til politiet inden for 30 dage. Finder du hittegods på skoler, i forretninger, offentlige transportmidler eller lignende, kan du aflevere det der. Har du fundet en efterladt cykel eller knallert, som vi skal hente, kan du bestille afhentning.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på politi.dk

Er der overvågning i bussen?

TV-overvågning i Movias busser

I Movias busser er der normalt TV-overvågning med fast installerede kameraer. Movia er ikke dataansvarlig for TV-overvågning i busserne. Det er det enkelte private busselskab, der har ansvaret for TV-overvågningen, og som er dataansvarlig for optagelserne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på moviatrafik.dk

Hvad er bøde for at køre uden billet i bus?

Movia hæver prisen: Fremover koster det 1.000 kroner, hvis du kører uden billet. Det koster 750 kroner i bøde, hvis du kører uden billet. Men fra 1. oktober stiger bødetaksten til 1.000 kroner i busser og lokaltog hos Trafikselskabet Movia.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dr.dk

Hvordan kontakter man Movia?

Vil du gerne spørge om noget, du ikke kan finde svar på her, eller har du ris eller ros, kan du udfylde en formular og kontakte Movia. Har du spørgsmål til rejser med bus, tog eller metro på Sjælland og øerne, så ring til os på 7015 7000.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dinoffentligetransport.dk

Er det et krav at vise billet i bussen?

Frit flow i busserne

Passagerer kan stige på bussen uden at vise billet til chaufføren. Passagerer kan bruge alle døre i bussen. Billetter kan stadig købes hos chaufføren.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fyens.dk

Hvor meget koster en enkeltbillet?

24,- kr. Enkeltbillet er din billet, hvis du ønsker en fleksibel billet til én rejse mellem to stationer i hele Danmark. Billetten kan både benyttes i Arriva- og DSB-tog samt i bus, Metro og S-tog. Som voksen kan du desuden gratis medbringe to børn under 12 år på billetten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på arriva.dk

Hvor meget koster en bus?

Der kan være nogle særlig forhold, som kan gøre at timeprisen enten bliver lidt højere eller lavere. For at leje en almindelig bus til de 50 personer, skal man typisk regne med en dagspris på mellem 5.000 og 6.000 kroner. Regnet ud i kilometerpris, vil en almindelig bus koster 12-14 kroner.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på ostjydskturistbusser.dk

Hvor længe gælder en enkeltbillet?

En enkeltbillet gælder til én rejse på den valgte strækning den dato, der står på billetten. Billetten giver samtidig mulighed for at rejse frit med tog, bus, metro og lokal-/letbane i den afrejse- og ankomstzone der står på billetten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvordan betaler jeg min bus bøde?

Du kan betale din kontrolafgift med MobilePay eller betalingskort her. For at betale skal du bruge dit kontrolafgiftsnummer. Det finder du øverst på den strimmel, du fik i bussen, eller på den faktura, du har modtaget i din e-Boks.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dinoffentligetransport.dk

Hvor lang tid har man til at betale en bus bøde?

Du skal betale det skyldige beløb, som står på din kontrolafgift, senest 10 dage efter, at kontrolafgiften er udstedt. Du skal benytte FI-koden på kontrolafgiften eller på fakturaen i din e-boks.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fynbus.dk