Du overtager ansvaret for varen, når du modtager pakken. Det er derfor webshoppens ansvar, hvis pakken fx forsvinder under fragten eller går i stykker. Hvis du har aftalt med webshoppen eller fragtselskabet, at pakken fx skal lægges i din garage, vil leveringen være sket, når pakken er lagt i garagen.
Hvem skal betale hvis en pakke forsvinder?
Forsvinder eller bliver pakken beskadiget under leveringen, er det afsender, der bærer ansvaret, hvilket betyder, at du skal dække evt. økonomiske tab eller erstatte kundens vare med en ny - uanset om du får en transportør til at bringe varen ud til kunden, eller du selv gør det.
Hvem er ansvarlig for mistet pakke?
Det klare udgangspunkt er, at ansvaret først overgår til kunden, når der er sket levering. Hvis kunden ikke er hjemme, vil der være sket levering, når pakken er lagt i kundens postkasse, eller hvis den efter aftale med kunden fx er lagt i kundens garage eller foran kundens hoveddør.
Hvad sker der hvis en pakke forsvinder?
SVAR: Sælgeren bærer ansvaret for pakken, og dermed varen, indtil den er afleveret til dig. Sælgeren skal derfor enten fremsende en ny vare til dig, eller betale pengene tilbage. Pakken anses som “leveret”, når du får den udleveret. Det er først, når pakken er udleveret, at du står med ansvaret og risikoen.
Hvad gør man hvis PostNord mister ens pakke?
Står din pakke som afleveret/udleveret i PostNord appen eller i TrackTrace på postnord.dk, men har du ikke modtaget pakken, så kontakt os via chat i appen eller via vores kontaktformular.
What happens if your delivered packages are stolen?
Hvor meget erstatter PostNord?
Pakker, som leveres til døren i Danmark, må veje op til 35 kg. Ved bortkomst eller beskadigelse erstatter PostNord op til 4.800 kr. Du kan indlevere pakker op til 20 kg på alle posthuse og i vores røde pakkebokse.
Er pakker forsikret med PostNord?
Få forsikret pakker, paller og stykgods
Vi tilbyder sammen med If skadeforsikring en forsikring på op til 100.000 kr. per forsendelse. Forsikringen kan tegnes for pakker, stykgods og paller med tilladt indhold (se evt. forretningsbetingelserne).
Hvor kan man klage over PostNord?
Ankefunktionen kan kontaktes ved at sende en mail til [email protected].
Hvad gør man hvis ens pakke er leveret forkert?
Hvis en forsendelse leveres på den forkerte adresse, betragtes den som en fejllevering. I tilfælde af en fejllevering hentes forsendelsen ved hjælp af følgende procedure: Afhentningsholdet anmoder chaufføren i det pågældende område om en afhentning.
Hvorfor er min pakke blevet toldbehandlet?
Er din pakke blevet stoppet i tolden? Alle postforsendelser kan blive udtaget til kontrol af Toldstyrelsen. Formålet med kontrollen er at undersøge, om forsendelserne indeholder farlige eller sundhedsskadelige varer, fx narko, doping og visse skydevåben.
Hvad er GLS en forkortelse af?
General Logistics Systems B.V. (GLS) bliver grundlagt af Royal Mail efter deres opkøb af German Parcel, som var hovedaktionær i General Parcel-samarbejdet.
Hvordan kommer man i kontakt med PostNord?
Chat med os alle hverdage 09:00 - 16:00. Du finder chatten i appen under "support". Du kan også skrive til os via Kontaktformularen eller ringe til os. Kundeservice 70 70 70 30 - alle hverdage 10:00 til 13:00.
Hvor lang må en pakke være?
Pakker må ikke være mere end 270 cm i længden eller i alt 419 cm i kombineret længde og omkreds. Beregning af tilladt maksimum for længde + omkreds er: 1 x længde + 2 x bredde + 2 x højde.
Hvor mange pakker bliver væk?
Post Danmark fyrede sidste år 18 medarbejdere for at stjæle pakker og overvåger de ansatte nøje. Alligevel når 50.000 forsendelser aldrig frem. Vi gør alt, hvad vi kan, siger Post Danmark. Hvert år forsvinder omkring 50.000 pakker eller breve undervejs fra afsender til modtager.
Hvad sker der med uafhentede pakker?
Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Uafhentede pakker pålægges et gebyr. Beløbet svarer til de udgifter, vi har haft til at sende pakken og modtage returforsendelsen.
Kan man nægte at modtage en pakke?
Du har mulighed for at nægte at modtage en forsendelse. Forsendelsen vil blive returneret til afsender. Bliver forsendelsen leveret til din adresse, kan du fortælle buddet, at du nægter modtagelse. Er forsendelsen stillet på din adresse uden kvittering, kan du gå på posthuset med den og nægte modtagelse.
Hvor meget tjener en kiosk på pakker?
Indland: Ikke bare kunderne er glade for at sende og hente pakker i kiosker, supermarkeder og nærbutikker. Også forretningerne er godt tilfredse. De tjener mellem tre og syv kroner for hver pakke, de ekspederer. Desuden køber en del kunder ofte et eller andet, som frister dem i farten.
Kan man stole på dao?
Som de fleste andre transportører og mange andre virksomheder bliver dao's navn desværre af og til brugt til svindel, hvor bagmænd forsøger at få fat på kontonumre, adgangskoder og andre oplysninger, der kan bruges til svindel. Har du mistanke om, at du er blevet udsat for svindel, så kontakt din bank omgående.
Hvad sker der med ens pakke hvis man ikke når at hente den?
Hvad sker der, hvis jeg ikke henter min pakke hos pakkeshoppen eller pakkeboksen? Din pakke forbliver hos pakkeshoppen/-boksen i 7 dage, hvorefter den sendes tilbage til os som en returnering. Hvis din pakke bliver leveret til en pakkeshop/-boks for afhentning, vil du modtage en besked om, hvor den kan afhentes.
Hvad koster det at klage?
Forbrugerklagenævnet kan træffe en afgørelse i din sag
Forbrugerklagenævnet vil indsamle materiale i sagen fra både dig, virksomheden og en sagkyndig person på området. Derefter træffer Forbrugerklagenævnet en afgørelse i din sag. Prisen for at indbringe en klage til Forbrugerklagenævnet er 400 kroner.
Hvilke lande dækker PostNord?
I hvilke lande driver PostNord forretning? PostNord er en fusion af de nationale postvirksomheder i Sverige og Danmark. Udover Danmark og Sverige finder du også PostNord i Norge og Finland, hvor vi primært udfører logistikopgaver.
Hvad koster en sag i Forbrugerklagenævnet?
Hvis du og sælger ikke har fundet en løsning ved Mæglingsteamet for Forbrugerklager, vil du få mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet træffer en juridisk afgørelse i sagen. Du skal betale et klagegebyr på 400 kr.
Kan man sende med GLS til USA?
Kan jeg sende pakker til udlandet med GLS? Du kan sende til alle lande inden for EU fra en GLS PakkeShop. Se vores priser til udlandet her .
Er pakker forsikret med GLS?
Er min pakke forsikret med GLS? Med GLS er din pakke forsikret op til 4.500 kroner pr. pakke, hvis der skulle ske en skade på din forsendelse. Forudsætningen for at få udbetalt en erstatning for en skadet pakke er, at den er forsvarligt emballeret. Du kan læse mere om dette i vores betingelser .
Hvordan sender man en pakke forsikret?
Du kan tegne en transportforsikring, så indholdet er dækket op til 100.000 kr. Forsikring tegnes i PacSoft Online, eller du kan sende en mail til [email protected]. Se nærmere på www.postnord.dk under Praktik om pakker. Du kan på de største posthuse udfylde og købe en adresselabel til en Værdiforsendelse.