- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvad er dine svagheder?
- Find en svaghed, der ikke er kritisk for stillingen, du søger.
- Erkend, hvor du mangler erfaring, men vend det til noget positivt.
- Fortæl, hvad du glæder dig til at lære.
- Nævn, hvordan du konkret vil løse det, der udfordrer dig.
Hvad er mine stærke og svage sider?
- Vær ærlig og erkend de steder, hvor du kan blive bedre.
- Vend dine svage sider til noget positivt.
- Hav fokus på, hvad du glæder dig til at lære.
- Vær konkret omkring, hvordan du vil løse dine udfordringer.
Hvad er dine styrker eksempler?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvordan siger man nej tak til et job?
Du må altid sige nej til et job. Har du ikke lyst til at gøre det til samtalen, kan du altid bede om tid til at tænke over det, inden du takker ja. Derefter kan du gøre det over telefon eller på mail. Er du på dagpenge, må du dog kun takke nej, hvis jobbet ikke er relevant, og du fortsat er aktivt jobsøgende.
Interview Question: “What Are Your Weaknesses?” And You Say, “...”
Kan man springe fra et job?
Ja, medarbejderen kan godt opsige jobbet før hun tiltræder. Men når kontrakten er underskrevet er hun forpligtet til at tiltræde stillingen og arbejde i den periode som hendes opsigelsesvarsel løber. og her skal man være opmærksom på at varsel først starter når tiltrædelsen er sket.
Hvornår må man sige nej til et job?
Kan man sige nej til et job? Ja, du kan godt takke nej til et job, hvis du er ledig. I a-kassens øjne vil du dog i så fald blive betragtet som selvforskyldt ledig, hvilket resulterer i 3 ugers karantæne – altså 3 uger, som du ikke får udbetalt dagpenge for.
Hvad er de 24 styrker?
De 24 styrker og positiv psykologi
De 24 styrker hører til under det overordnede emnefællesskab 'positiv psykologi'. Den positive psykologi blev som begreb dannet af psykolog Martin Seligmann og kan med hans ord defineres som; 'studiet af optimal menneskelig funktion'.
Hvad er en personlig styrke?
Dine personlige styrker er dine personlige kompetencer, som psykologen Seligman har identificeret er universelle for alle mennesker, uanset køn, alder og kulturel baggrund. Graden af hver af de 24 personlige styrker vil dog variere fra person til person.
Hvad kan personlige styrker være?
- Nysgerrighed og interesse for verden - Nysgerrighed.
- Videbegær - Videbegærlighed.
- Dømmekraft, kritisk tænkning og åbenhed - Åbenhed.
- Kreativitet, opfindsomhed og originalitet – Kreativitet og opfindsomhed.
- Social begavelse - Social intelligens.
- Perspektiv (visdom) – Visdom – Perspektiv.
- Tapperhed og mod - Mod.
Hvordan vil du beskrive dig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
Det kan være en god idé at give et eksempel på, hvad der har motiveret dig til at søge stillingen. Måske har du set en interessant artikel om virksomheden, eller også har du haft et godt møde med en af medarbejderne. Dette kan give en god fornemmelse af, hvorfor du søger netop denne stilling.
Hvorfor skal vi vælge dig til jobbet svar?
Hvad svarer man på: "Hvorfor skal vi ansætte dig?" Det bedste du kan gøre i den situation er at fremhæve dine kompetencer og egenskaber, og forklare, hvorfor de er relevante, hvordan du har tænkt dig at udnytte dem, samt hvordan du ville kunne bidrage til både arbejdet og kulturen i virksomheden.
Hvorfor skal vi ansætte dig?
Spørgsmålet om, hvorfor virksomheden skal ansætte dig, giver dig mulighed for at forklare, hvordan du kan blive løsningen på deres problemer. Identificér, hvilke af dine kompetencer virksomheden vil få gavn af, men som de måske ikke har prøvet før, så du fremstår unik og innovativ.
Hvad taler man om til 2 samtale?
Til anden samtale skal du ofte tale med den chef, du kommer til at arbejde sammen med og en eller to medarbejdere. Her har I mulighed for at lære hinanden bedre at kende, og du kan spørge mere ind til jobbet og stillingen. Det er også til anden samtale, at I kan tale mere konkret om løn og ansættelsesvilkår.
Hvad skal jeg svare til jobsamtale?
De gode svar i jobsamtalen
Hvorfor har du søgt denne stilling? (= din motivation) Hvad kender du til vores firma? (= din research) Beskriv kort dit sidste job? (= din erfaring) Hvad er dine svage/stærke sider? (= dine kompetencer)
Hvordan bruger man styrkekort?
Du kan fx bede de unge om at vælge tre kort med styrker, de besidder. Bed dem tænke over, hvorfor de valgte netop de styrker og lad deltagerne fortælle om deres styrker. Du kan efterfølgende spørge ind til i hvilke situationer, styrkerne viser sig, og om det er styrker, de altid har haft.
Hvad er indre styrker?
Hvad er Indre Styrke? Indre Styrke er et trivselsprogram til udskolingen, der opbygger elevernes selvværd, selvtillid og mentale sundhed. Indre Styrke fokuserer på at skabe bedre relationer og stærke fællesskaber, hvor alle individer er opmærksomme på deres egen indre styrke – både børn og voksne.
Hvor bruger man psykologi?
Som færdiguddannet kan du blive ansat i bl. a. private eller offentlige virksomheder, hvor du fx kan arbejde med marginaliserede grupper, personale- og organisationsudvikling samt undervisning, rådgivning og udviklings- og samarbejdsprocesser.
Kan man undgå 3 ugers karantæne?
Som udgangspunkt får du karantæne fra a-kassen i tre uger (111 timer), hvis du selv siger op, og a-kassen vurderer, at du ikke havde en gyldig grund. Men har du en gyldig grund, kan du eventuelt undgå en karantæne. Du kan læse om gyldige grunde længere nede på siden.
Kan man sige sit job op og få dagpenge?
Karantæne og selvforskyldt ledighed. Siger du dit arbejde op, får du karantæne på normalt tre uger uden dagpenge. Det gælder både, hvis du siger et fuldtidsarbejde eller et deltidsarbejde op. Det kaldes selvforskyldt ledighed.
Kan man sige op og få dagpenge?
Hvis du opfylder en af de gyldige grunde, der står i reglerne, så har du mulighed for at sige op uden at blive pålagt karantæne. Men har du ikke en gyldig grund, kan du ikke sige op, uden at det får konsekvenser for din ret til dagpenge.
Kan man sige op pga stress?
En af hovedreglerne ved selvforskyldt ledighed er, at du kan blive selvforskyldt ledig, hvis du siger dit job op uden gyldig grund. En gyldig grund kan eksempelvis være at du kan sige dit job op pga. stress. Du bliver heller ikke selvforskyldt ledig, hvis du bliver opsagt på grund af manglende kvalifikationer.
Kan man sige op over telefonen?
- Helt generelt kan en opsigelse faktisk være givet mundtlig og være gyldig. Men i både Funktionærloven og i mange overenskomster står der, at en opsigelse skal være givet skriftligt. Og da både både e-mail og sms er skriftlige kommunikationsformer, opfylder de kravet.
Hvad sker der hvis jeg selv siger mit job op?
Første gang du bliver selvforskyldt ledig, får du en karantæne på 3 uger, hvor du ikke kan få dagpenge. Karantænen skal afvikles i en periode, hvor du kunne have fået dagpenge. Det betyder, at du skal være tilmeldt jobcentret og stå til rådighed i de 3 uger, hvor karantænen afvikles.