Har du fx skrevet i Word, skal du klikke på Fil. Har du skrevet i Google Docs, skal du klikke på Google Drive. Klik på det ikon, du vil bruge til at aflevere op- gaven, og upload dokumentet fra din computer. Klik på Aflever opgave.
Hvordan laver man et Word dokument?
- Åbn Word. Hvis Word allerede er åbent, skal du vælge Filer > Ny.
- I feltet Søg efter skabeloner online skal du skrive et søgeord som f. eks. ...
- Klik på en skabelon for at få vist et eksempel. Du kan bruge pilene i siden af eksemplet til at se flere skabeloner.
- Vælg Opret.
Hvordan drejer man tekst i Word?
Gå til Vis > Udskriftslayout. Markér det tekstfelt, du vil rotere eller spejlvende, og vælg derefter Formatér. Under Arrangerskal du vælge Roter.
Hvordan indsætter jeg et link i et Word dokument?
- Gå til Indsæt > objekt.
- Vælg Opret fra fil.
- Vælg Gennemse, og vælg den fil, du vil bruge.
- Vælg Indsæt.
- Vælg Vis som ikon for at integrere eller Link til fil for et link.
- Vælg OK.
Hvor er indstillinger på Word?
Hvis du vil se generelle indstillinger for at arbejde med Word, skal du klikke på > Indstillinger > Generelt.
Microsoft Office 365 | Word | Sådan indsætter du nemt og pænt billeder i Microsoft Word
Hvorfor kan jeg ikke redigere i mit word dokument?
Hvis du ikke kan foretage ændringer i et dokument, kan det skyldes, at dit Word-program ikke er aktiveret, at dokumentet er låst til redigering eller beskyttet med en adgangskode, eller at du prøver at redigere et beskyttet dokument eller tekst i en beskyttet formular.
Hvordan ændrer man layout i Word?
Rediger layoutet for dit dokument, så det er lige, som du vil have det. Vælg Layout > Margener. Vælg de ønskede margener, eller vælg Tilpassede margener for at definere dine egne.
Kan man sætte en PDF ind i Word?
Afhængigt af hvilken version af Word eller Outlook du bruger, kan du indsætte en lang række objekter (f. eks PDF-filer, Excel diagrammer eller regneark eller PowerPoint præsentationer) i et Word dokument eller en mail ved at sammenkæde eller integrere dem.
Hvordan indsætter man en PDF fil i et word dokument?
Klik på Opret fra fil > Gennemse. Gå til den . pdf-fil, som du vil indsætte, og klik derefter på Åbn. Klik på OK.
Hvordan gemmer jeg et dokument i Word?
Gemme dit dokument
Klik på filer > Gem, Vælg eller Søg efter en mappe, Skriv et navn til dokumentet i feltet filnavn, og klik på Gem. Gem dit arbejde, mens du er på farten, ved at trykke på CTRL + S ofte.
Hvordan skriver man i kolonner i Word?
Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker. Nu inddeles den markerede tekst i spalter/kolonner.
Hvordan indsætter man tekst?
PC: Ctrl+c for at kopiere, Ctrl+x for at klippe og Ctrl+v for at indsætte. Mac: ⌘+c for at kopiere, ⌘+x for at klippe og ⌘+v for at indsætte.
Kan man skrive på hovedet i Word?
Gå til Figurformat, Tegnefunktioner eller Billedværktøjer >Formatér, vælg Roter, og vælg derefter: Hvis du vil vende et objekt på hovedet, skal du vælge Spejlvend lodret. Hvis du vil oprette et spejlbillede af objektet (undtagen WordArt), skal du vælge Spejlvend vandret.
Hvordan laver man en folder i Word?
- Åbn et dokument med eller uden tekst.
- Vælg fanen Layout og klik på dialogboksstarteren i gruppen Sideopsætning.
- I dialogboksen Sideopsætning skal du vælge fanen Margener.
- På rullelisten Flere sider (ca. midt på boksen) vælger du 1-falset højformat. Som standard vælger Word, at ark pr.
Hvad er Ctrl f?
I denne artikel beskrives tastaturgenveje og funktionstaster i Word til Windows. Hvis du hurtigt vil finde en genvej i denne artikel, kan du bruge Søg. Tryk på Ctrl+F, og skriv derefter dine søgeord. Hvis en handling, som du ofte bruger, ikke har en genvejstast, kan du indspille en makro for at oprette en.
Hvordan kan jeg laver en underskrift i Word?
Indsætte en signaturlinje
Vælg Indsæt > signaturlinje. Vælg Microsoft Office-signaturlinje. I feltet Konfiguration af signatur kan du skrive et navn i feltet Foreslået underskriver. Du kan også tilføje en titel i feltet Foreslåede Underskrivers titel.
Kan man åbne en PDF i Word?
Hvis du vil åbne en PDF-fil uden at konvertere den til et Word-dokument, skal du åbne filen direkte der, hvor den er gemt (dobbeltklik f. eks. på PDF-filen i mappen Dokumenter). Men hvis du vil redigere PDF-filen, skal du åbne den i Word.
Hvordan kan man skrive i et PDF dokument?
Du kan tilføje eller indsætte ny tekst i et PDF-dokument ved hjælp af en hvilken som helst af de skrifttyper, der er installeret på systemet. Vælg Værktøjer > Rediger PDF > Tilføj tekst . Åbn en PDF, og vælg Værktøjer > Rediger PDF > Tilføj tekst. Træk for at definere bredden på den tekstboks, du vil tilføje.
Hvordan laver man et PDF dokument?
- Åbn, og vælg "Værktøjer"> "Opret PDF".
- Marker den filtype, som du ønsker at skabe en PDF på basis af: enkelt fil, flere filer, scanning eller andre muligheder.
- Klik på "Opret" eller "Næste" afhængig af filtypen.
- Følg anvisningerne om at konvertere til PDF og gem i din ønskede placering.
Hvorfor kan jeg ikke konvertere Word til PDF?
Prøv et af følgende trin for at løse problemet: I dialogboksen skal du vælge Tillad. I Word kan du vælge Word > Indstillinger > Sikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger og derefter vælge indstillingen Anvend Microsofts onlinetjeneste til at åbne og gemme visse filer. Vælg Opret PDF på Acrobat-båndet.
Hvordan skriver man i en PDF fil gratis?
- Åbn en fil i Acrobat.
- Klik på værktøjet "Rediger PDF" i panelet til højre.
- Brug Acrobats redigeringsværktøjer: Tilføj ny tekst, rediger tekst eller opdater skrifttyper vha. markeringer fra Format-listen. ...
- Gem din redigerede PDF-fil: Navngiv filen, og klik på knappen "Gem". Det var alt!
Hvordan får man siderne i Word ved siden af hinanden?
Åbn begge de filer, du vil sammenligne. På fanen Vis i gruppen Vindue skal du klikke på Vis side om side.
Hvordan vender jeg papiret i Word?
Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen. Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning. I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende. Klik på feltet Anvend på, og klik på markeret tekst.
Kan man nulstille Word?
Du kan nulstille nogle Word-indstillinger, f. eks. tasterne Word-data og Indstillinger i registreringsdatabasen Windows, ved hjælp af fejlfindingsværktøjet, der findes i skabelonen Support.
Hvordan får man adgang til Word?
Log på Microsoft 365, gå til dit OneDrive -bibliotek eller teamwebsted, og klik derefter (eller tryk) på navnet på et Word-, Excel-, PowerPoint-, OneNote-eller PDF-dokument. Dokumentet åbnes i din browser i Office til internettet.