–Hvordan beskriver man sig selv bedst? Du beskriver dig selv bedst ved at være ærlig og imødekommende. Arbejdsgiveren vil gerne vide mere om dig, så fortæl om dig selv, dine interesser, dit arbejdsliv og dine karrieremål. Beskrivelsen kaldes også elevator-talen og bør ikke tage mere end 2 min.
Hvordan beskriver man sig selv som person?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvordan fortæller jeg om mig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvad er dine styrker eksempler?
- “Jeg har sans for detaljer og udsmykning” En af mine stærke sider er, at jeg har sans for detaljer og udsmykning. ...
- “Jeg er god til at håndtere forandringer” En af mine styrker er, at jeg er god til at håndtere forandringer. ...
- “Jeg er god til at have overblikket”
Hvad er en personlig beskrivelse?
I et personligt resumé eller en profiltekst på dit cv beskriver du øverst på cv'et, hvem du er, hvad du har lavet og hvad på planlægger at gøre fremover. Profilteksten eller resuméet i dit cv vækker arbejdsgiverens interesse i dig og sørger for at den læser mere af cv'et.
SÅDAN BESKRIVER DU DIG SELV I ET INTERVIEW!
Hvad er en faglig profil?
Faglig profil
De videnskabelige selskaber har for alle specialer beskrevet en faglig profil. Den faglige profil består ideelt af to dele: dels en generel del, som beskriver specialets hovedarbejdsområder, arbejdsmetoder, evt. fagområder, generelle vagtforhold etc.
Hvad er mine kernekompetencer?
Hvad er mine kernekompetencer? Dine kernekompetencer er det, du kan. Kompetencer er dine evner og dine relevante erfaringer kogt ned til konkrete bidrag. Det er altså disse kerne- eller spidskompetencer, der helt konkret fortæller, hvad du kan.
Hvorfor skal vi vælge dig?
Fokuser på dine styrker, færdigheder og erfaringer, der gør dig til den ideelle kandidat til stillingen. Del eksempler fra din tidligere arbejdserfaring og personlige egenskaber, som vil gøre dig værdifuld for virksomheden. Udtryk din motivation og vis hvordan du vil bidrage til virksomhedens vækst og succes.
Hvad er dine svage sider?
Hvad kan mine svage sider være? Læg vægt på de arbejdsmæssige steder, hvor du gerne vil udvikle dig og blive bedre, eller fremhæv den positive effekt dine svagheder også kan have. Er du fx detaljeorienteret, kan du nævne at du sjældent laver sjuskefejl, men at du arbejder på at have øje for det store billede.
Hvordan beskriver man sine kompetencer?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv. Eksempler på faglige kompetencer: retstavning, kundebetjening, div. IT-programmer, projektledelse, planlægning, god sælger osv.
Hvordan skriver man om sig selv?
Fortælle, hvad der interesserer dig fagligt og personligt. Ikke gå i detaljer. Have øjenkontakt og smile – Smilende personer opfattes som selvsikre og som nogen, man gerne vil stifte yderligere kontakt med. Stille spørgsmål – Dialogen giver dig mulighed for at give et mere grundigt indtryk af, hvem du er.
Hvorfor vil du gerne arbejde hos os svar?
Hvorfor vil du arbejde for os? Undgå svar som: “Fordi jeg synes (kommunikations-) branchen er spændende”. Svar i stedet, så du viser, at du kan udfylde virksomhedens behov. Nævn gerne to eller tre attraktive faktorer ved jobbet og hold inde med de ting, som du ser som uoverkommelige udfordringer.
Hvordan forbereder man sig bedst til en jobsamtale?
- Research – produkter, kultur og værdier. ...
- Forbered at stille og svare på spørgsmål. ...
- Kend agendaen for samtalen. ...
- Vær bevidst om fremtoning, behov og kommunikation. ...
- Lever mundtlig præcision og naturlig fremtoning.
Hvad er dine kompetencer?
Hvad er mine kompetencer? Kompetencer er en kombination af den viden, de færdigheder og de erfaringer, der kan omsættes til konkret handling. Der sondres mellem personlige og faglige kompetencer, som på den ene side beskriver, hvem du er som person, og på anden side hvad du kan fagligt.
Hvad er en god svaghed?
Eksempel: Min største svaghed er, at jeg sommetider har svært ved at give slip på arbejdsopgaver. Jeg er min egen værste kritiker og kan altid finde noget ved et projekt, som bør ændres eller som kan forbedres.
Hvordan får man erfaring?
- Fokusér på det, du er lykkedes med. Det handler om at have fokus på det, du kan – og ikke det, du ikke kan. ...
- Brug foreningsarbejde og fritidsinteresser. ...
- Spørg dit netværk. ...
- Vær positiv – at være nyuddannet har også fordele.
Hvad er din største svaghed?
Der er ingen grund til at nævne en lang række svagheder, hvis en enkelt havde været nok til at stille arbejdsgiveren tilfreds. De bedste svagheder at nævne, er svagheder, som de allerede kender fra din ansøgning. Hvis du er nyuddannet, så er det naturligvis en svaghed, at du ikke har erfaring på området.
Hvilke styrker kan man have?
- Visdom. Kreativitet. Nysgerrighed. Dømmekraft. Videbegær. Perspektiv.
- Mod. Gejst. Tapperhed. Vedholdenhed. Ærlighed.
- Medmenneskelighed. Kærlighed. Venlighed. Social intelligens.
- Retfærdighed. Fairness. Samarbejde. Lederskab.
- Selvbeherskelse. Tilgivelse. Beskedenhed. Forsigtighed. Selvkontrol.
- Transcendens.
Hvorfor vil jeg gerne arbejde hos jer?
Det kan være en god idé at give et eksempel på, hvad der har motiveret dig til at søge stillingen. Måske har du set en interessant artikel om virksomheden, eller også har du haft et godt møde med en af medarbejderne. Dette kan give en god fornemmelse af, hvorfor du søger netop denne stilling.
Hvad taler man om til 2 samtale?
Til anden samtale skal du ofte tale med den chef, du kommer til at arbejde sammen med og en eller to medarbejdere. Her har I mulighed for at lære hinanden bedre at kende, og du kan spørge mere ind til jobbet og stillingen. Det er også til anden samtale, at I kan tale mere konkret om løn og ansættelsesvilkår.
Hvorfor vil du skifte job?
De ansatte, der aktivt søger job hævder, at årsagen til et jobskifte primært er: Et mere udfordrende job: 32% Et job, der stemmer mere overens med kompetencer: 27% Muligheder for forfremmelse: 27%
Hvad er mine ressourcer?
Ressourcer kan være mange ting, lige fra personlighedstræk til faglig formåen, personlige relationer, steder, aktiviteter mm. Med andre ord er ressourcer de aspekter ved os selv og ved vores liv (både arbejdsliv og privatliv), som giver os en følelse af velvære, kompetence, tryghed og styrke.
Hvad er forskellen på faglige og personlige kompetencer?
I modsætning til faglige kompetencer, som kommer fra din uddannelse og erhvervserfaring, kommer dine personlige kompetencer fra ”livets skole” og din personlige erfaring. Personlige kompetencer er defineret af din opdragelse, kultur, værdier, adfærdsmønstre, indstilling og tilgang til verdenen.
Hvad kan færdigheder være?
Færdigheder: dækker over, hvad en person kan gøre eller udføre og kan dække over forskellige typer af færdigheder som f. eks. praktiske færdigheder, kreative færdigheder, sociale færdigheder, kognitive færdigheder.