Vælg Formatér. I feltet Formatér celler skal du vælge Udfyld. Vælg en farve, og vælg OK. Du kan få vist et eksempel på dit valg under Eksempel og vælge OK eller vælge en anden farve.
Hvordan farver man en celle i Excel?
Hvis du ikke kan se farver, når du får vist et eksempel, før du udskriver, kan det skyldes, at du ikke har valgt en farveprinter. Markér den celle eller område af celler, du vil føje en fyldfarve til. Klik på Fyldfarve under fanen Hjem, og vælg den ønskede farve.
Hvordan laver man betinget formatering i Excel?
- Markér de celler, du vil anvende betinget formatering på. Klik på den første celle i området, og træk derefter til den sidste celle.
- Klik på HJEM > Betinget formatering > Fremhæv celleregler > tekst, der indeholder. ...
- Vælg farveformatet for teksten, og klik på OK.
Hvordan laver man røde tal i Excel?
På fanen Hjem skal du klikke på Formatér > Formatér celler. Klik på Brugerdefineret på listen Kategori i feltet Formatérceller. I feltet Type skal du angive følgende format: 0,00%;[ Rød]-0,00 %. Nu vises den negative procent med rød fremhævning.
Hvordan markerer man alt i Excel?
- Klik på knappen Marker alt.
- Tryk på Ctrl+A. Bemærk! Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.
Sådan får du en celle til at ændre en farve i en formel i Excel: Brug af Microsoft Excel
Hvordan markerer man?
I Word kan du markere al tekst i et dokument (Ctrl+A) eller markere en bestemt tekst eller bestemte elementer i en tabel ved hjælp af musen eller tastaturet. Du kan også markere tekst eller elementer, der er forskellige steder.
Hvordan sætter man ting i rækkefølge i Excel?
- Vælg en enkelt celle i den kolonne, du vil sortere på.
- Klik på under fanen Data i gruppen Sortér og filtrer for at udføre en sortering i stigende rækkefølge (A-Å eller fra mindste til største tal).
- Klik på for at udføre en sortering i faldende rækkefølge (Å-A eller fra største til mindste tal).
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan laver man opløftet tal i Excel?
Tryk på Ctrl+1. Markér afkrydsningsfeltet Hævet eller Sænket skrift under Effekter, og klik på OK. Tip!: Selvom Excel ikke har hurtige tastaturgenveje til disse kommandoer, kan du navigere i menuer og dialogbokse udelukkende ved hjælp af tastaturet.
Hvordan laver man celler i Excel?
Højreklik på den celle, hvorover du vil indsætte en ny celle. Vælg Indsæt, og vælg derefter Celler og ryk ned.
Hvad er betinget formatering?
Brug betinget formatering
Betinget formatering giver visuelle tegn, som kan hjælpe dig med hurtigt at få styr på dine data. For eksempel vises højeste og laveste værdier tydeligt, eller andre datatendenser baseret på de kriterier, du angiver.
Hvordan bruger man hvis funktionen i Excel?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.
Hvordan indsætter man uden formatering?
Kopier eller klip tekst, klik på den ønskede placering, og vælg Rediger > Sæt ind. Hvis du ønsker at fjerne formateringen af den indsatte tekst, skal du vælge Rediger > Indsæt uden formatering.
Kan man sortere i Excel?
Sortering er en af de hyppigst brugte funktioner til administration af data. I Excel kan du sortere tabeller efter én eller flere kolonner, i stigende eller faldende rækkefølge eller udføre en brugerdefineret sortering.
Hvordan fjerner man formatering?
- Markér den tekst, som har den formatering du vil fjerne.
- Vælg Hjem > Ryd al Formatering. , eller tryk på Ctrl+Mellemrum.
Hvordan låser man enkelte celler i Excel?
- Markér de celler, du vil låse.
- Klik på den lille pil i gruppen Justering under fanen Hjem for at åbne pop op-vinduet Formatér celler.
- Markér afkrydsningsfeltet Låst under fanen Beskyttelse, og klik derefter på OK for at lukke pop op-menuen.
Hvordan laver man hævet 2 tal?
Brug tastaturgenveje til at anvende hævet eller sænket skrift. Markér den tekst eller det tal, du vil bruge. Ved hævet skrift, skal du trykke på Ctrl, Skift og plustegnet (+) på samme tid. Ved sænket skrift, skal du trykke på Ctrl og lighedstegnet (=) på samme tid.
Hvordan skriver man i opløftet?
Ved hævet skrift skal du trykke på Ctrl, Skift og plustegnet (+) på samme tid. Ved sænket skrift skal du trykke på Ctrl og lighedstegnet (=) på samme tid. (Tryk ikke på Skift.)
Hvad står E for i Excel?
Formatet Videnskabelig viser et tal i eksponentiel notation og erstatter en del af tallet med E+n, hvor E (eksponent) multiplicerer det foregående tal med 10 til den n' potens. Et videnskabeligt format med 2 decimaler viser f. eks. 12345678901 som 1,23E+10, hvilket er 1,23 gange 10 til den 10.
Hvordan laver man linjeskift?
Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan sætter man tekst ind i Excel?
Hvis du vil medtage tekst i dine funktioner og formler, skal du omgive teksten med dobbelte anførselstegn (""). Anførselstegnene fortæller Excel, at det handler om tekst, og ved tekst mener vi ethvert tegn, herunder tal, mellemrum og tegnsætning. Her er et eksempel: =A2&" solgte enheder "&B2&".
Kan man skjule kolonner og rækker i Excel?
Højreklik på de markerede celler, og vælg derefter Skjul.
Hvorfor kan jeg ikke sortere i Excel?
Sådan gør du Klik på Søg i Kompatibilitetskontrol for at finde de data, der er filtreret, og ryd derefter filteret for at få vist de skjulte rækker. Klik på Sorter og filtrer i gruppen Redigering under fanen Hjem, og klik derefter på Ryd for at rydde filteret.
Hvordan skifter man linje i Excel?
Tekstguide: Sådan laver du linjeskift i Excel
Mens du skriver teksten i cellen, bruger du genvejstasten Alt + Enter (Hold Alt-tasten nede på tastaturet og tryk på Enter) når du vil lave linjeskiftet. Når du skriver videre, fortsætter teksten på en ny linje.