Brug nøglekortsappen på flere enheder Du kan have appen installeret og tilknyttet dit NemID på op til tre mobile enheder på én gang. Det betyder, at du kan have appen installeret og veksle imellem at bruge den fra henholdsvis din smartphone, en tablet og eksempelvis en bærbar, hvis også du har sådan en.
Kan man have NemID på 2 enheder?
Du kan tilknytte samme NemID til nøgleappen på op til tre af dine mobile enheder.
Hvordan opretter jeg MitID på 2 enheder?
Du kan altså bruge appen både på din mobiltelefon, din tablet og din arbejdstelefon fx. Hvis du gerne vil bruge appen flere steder, skal du gå ind på mitid.dk og tilføje et nyt identifikationsmiddel før du kan aktivere appen på en ny enhed.
Hvordan får man MitID på både telefon og ipad?
- Åbn Apple App Store eller Google Play.
- Søg efter “MitID”
- Vælg MitID app fra Digitaliseringsstyrelsen.
- Tryk på Hent.
- Vent til MitID appen er hentet ned på din mobil eller tablet.
- Tryk på Åbn for at åbne MitID app.
Hvordan får jeg NemID på ny enhed?
Hvis du har en Android smartphone eller tablet, henter du nøgle- appen i Google Play. Skriv ”NemID nøgleapp” i søgefeltet. Nøgleappen er gratis. Du skal bruge dit NemID nøglekort to gange, når du installerer nøgleappen.
Sådan får du MitID app på flere enheder - Borgerservice to go
Hvordan flytter man NemID fra en telefon til en anden?
Få ny MitID app med aktiveringskode
Du kan aktivere MitID app ved at indtaste en aktiveringskode, sammen med dit bruger-ID i den nye app. Du får en aktiveringskode ved at logge på din profil på MitID.dk, (fx hvis du stadig har din gamle telefon med MitID appen på), eller ved at møde op hos Borgerservice.
Hvor mange enheder kan man have NemID på?
Højst tre aktive nøgleapps. Du kan maksimalt have tre aktive nøgleapps. Det er derfor en god idé at spærre nøgleappen på de enheder, som du ikke længere bruger.
Hvorfor kan jeg ikke bruge MitID på ipad?
Bemærk, at MitID app kun kan installeres på enheder, hvor sikkerheden kan garanteres. Hvis du har ændret i sikkerhedsindstillinger (hvis du fx har jailbreaket eller rooted din mobiltelefon), eller hvis du benytter en beta-version af iOS eller Android, kan du ikke installere MitID app.
Hvordan får man en ekstra aktiveringskode til MitID?
Du får en aktiveringskode ved at logge på din profil på MitID.dk, eller ved at møde op hos Borgerservice.
Kan jeg oprette MitID for en anden person?
Du kan ikke få MitID på en andens vegne og det er ikke muligt at få fuldmagt til en anden persons MitID.
Hvor kan jeg finde min aktiveringskode til MitID?
- Log på MitID.dk igen efter 1 time.
- Tryk på Se under Identifikationsmidler på profilsiden.
- Tryk på Tilføj i boksen "Tilføj identifikationsmiddel"
- Vælg MitID app i listen.
- Siden "Aktivér din MitID app" åbner.
- Find aktiveringskoden på siden. Du kan evt. skrive den ned.
Hvordan får jeg MitID på ny telefon uden pas?
Det er muligt at få mitid uden pas og smartphone hvis du går på Borgerservice. Hvis ikke du har en telefon, så har du med mitid app mulighed for at låne en anden persons telefon.
Kan man bruge MitID uden mobil?
Hvis du ikke kan bruge MitID app, kan du bruge et af alternativerne - kodeviser, kodeoplæser eller chip.
Kan man have to NemID?
Vil du kun have ét NemID? Hvis du har to NemID og ønsker kun at have ét, således at du logger på med samme bruger-id og adgangskode og kun har et nøglekort, både i din netbank og på offentlige og private hjemmesider, så er dette muligt.
Kan ikke scanne QR kode til MitID?
Hvis du ikke har givet MitID appen tilladelse til at bruge telefonens kamera, gør det, at appen ikke kan scanne QR-koden. Du skal gå ind i telefonens indstillinger, find MitID appen og giv tilladelse til at bruge kameraet. Skru op for lyset på skærmen, der viser QR-koden.
Kan man bruge både APP og Kodeviser til MitID?
Hvis du fx både har MitID app og kodeviser, kan du skifte mellem dem, når du har indtastet dit bruger-ID. Det gør du ved at gå ned i bunden af skærmen og klikke på det, som du ønsker at bruge. Det er altid en god ide at have et MitID i reserve. Så kan du stadig godkende med MitID, hvis du fx skulle miste din telefon.
Hvorfor kan jeg ikke scanne chippen i mit pas?
Den hyppigste årsag til fejlmeddelelser på dette trin er, at telefonen ikke har ligget stille. Det tager lidt tid at scanne chippen, så hav tålmodighed. Omvendt kan en fejlmeddelelse også skyldes ”timeout”, hvis det fx har taget for lang tid at finde chippen eller starte aflæsningen.
Hvorfor virker MitID ikke mere?
Fejlbeskeder kan skyldes midlertidige eller permanente problemer. Hvis der fx er et kort udfald på din internetforbindelse, når du logger på eller godkender med MitID, kan du få en fejl. Når du prøver igen kort tid efter, er fejlen væk. Den slags midlertidige fejl er ikke et problem.
Kan man aktivere MitID på ipad?
På iPhone skal styresystemet blot være opdateret til mindst iOS 12 for at kunne køre MitID app, hvilket svarer til iPhone 5S og frem; på Android skal styresystemet være mindst version 7. Gå evt. ind i telefonens indstillinger for at se version.
Hvilke Ipad kan bruges til MitID?
MitID-appen kræver nemlig som minimum en iPhone 5S med iOS 12, for at fungere, eller en Android-telefon med minimum Android 7, oplyser Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan virker MitID på ipad?
- Gå til den side, hvor du ønsker at logge på.
- Indtast dit MitID bruger-ID. Tryk på Fortsæt.
- Tryk på den blå knap Åbn MitID app.
- Du kommer nu automatisk over i MitID appen.
- Swipe for at godkende. ...
- Tryk på Afslut og gå tilbage til den side, hvor du ønskede at logge på.
Hvorfor virker NemID ikke på min nye telefon?
I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app'en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store. Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app'en og installere den på ny. Vi beklager fejlen.
Hvorfor kan jeg ikke godkende med Nøgleapp?
Hvor kan jeg få hjælp til nøgleappen? Hvis du oplever problemer med at anvende NemID nøgleapp, når du bruger din bank, skal du ringe til supporten i banken. Hvis du har problemer med at anvende NemID nøgleapp andre steder end i din bank, skal du ringe til NemID privatsupport.
Hvorfor kan jeg ikke logge ind med nøglefil?
Hvis du ikke kan se din nøglefil i login-boksen, er det muligt, at din nøglefil ikke er indlæst på din nuværende computer. Det kan typisk skyldes, at du har fået ny computer eller har haft tekniske problemer, der har gjort, at nøglefilen er blevet slettet.
Hvordan sletter jeg NemID på en enhed?
Du skal derfor gå ind på nemid.nu og logge ind. Klik nu på "Mit NemID" og derefter "NemID nøgleapp". Nu kan du se de enheder, du har installeret nøgleappen på og du kan se, hvornår den sidst har været i brug. Du vælger den unødvendige nøgleapp og trykker på "Spær" ud for den.