Markér de celler, du vil flette. Vælg Layout > Flet celler. Hvis du vil ophæve fletning af celler, skal du markere cellerne og vælge Ophæv fletning af celler. Bemærk!: I Excel skal du markere de celler, du ønsker og vælge Flet og centrer.
Hvordan fletter man i Excel?
- Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data.
- Vælg Hjem > Flet & Center.
Hvordan kombinerer man celler i Excel?
Kombiner data ved brug af funktionen SAMMENKÆDNING
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille cellerne, du kombinerer, og brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer eller anden tekst.
Hvordan fletter man 2 excel ark?
Du kan flette (kombinere) rækker fra én tabel til en anden ved blot at indsætte dataene i de første tomme celler under måltabellen. Tabellen bliver større og større for at medtage de nye rækker.
Hvordan Merger Jeg celler i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Flet celler i gruppen Flet.
Sådan flettes celler i Excel
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvordan laver man et dynamisk regneark?
Vælg menuen Eksportér til Excel på kommandolinjen, og vælg derefter Dynamisk regneark. Markér de kolonner, du vil eksportere, og vælg derefter Eksportér. Når overførslen er fuldført, skal du navigere til placeringen af den hentede fil. Når du henter et regneark, gemmes det automatisk på computeren.
Hvordan laver man et delt Excel ark?
- Vælg Del.
- Vælg tilladelser, og derefter Anvend.
- Tilføj personer.
- Du kan skrive en meddelelse, hvis du har lyst.
- Vælg Send.
Kan man låse et Excel ark?
Vælg Fil > Info. Markér feltet Beskyt projektmappe, og vælg Kryptér med adgangskode. Angiv en adgangskode i feltet Adgangskode, og vælg derefter OK. Bekræft adgangskoden i feltet Angiv adgangskoden igen, og vælg derefter OK.
Kan man låse ark i Excel?
Markér kun de celler, du vil låse, i regnearket. Få vist pop op-vinduet Formatér celler igen (Ctrl+Skift+F). Denne gang skal du på fanen Beskyttelse markere afkrydsningsfeltet Låst og derefter vælge OK. På fanen Gennemse skal du vælge Beskyt ark.
Hvordan laver man Aksetitler i Excel?
Under Etiketter skal du klikke på Aksetitler, pege på den akse, hvor du vil tilføje titler, og derefter skal du klikke på den ønskede indstilling.
Hvordan laver man kolonner i Excel?
- Markér en vilkårlig celle i den pågældende kolonne, gå til Hjem > Indsæt > Indsæt arkkolonner eller Slet arkkolonner.
- Alternativt kan du højreklikke øverst i kolonnen og derefter vælge Indsæt eller Slet.
Hvordan fastholder man en celle i Excel?
Markér cellen under og til højre for de rækker og kolonner, der skal forblive synlige, mens du ruller. Vælg Vis > Frys ruder > Frys ruder.
Hvordan fletter man i Word?
- Åbn et dokument i Word.
- Vælg fanen Forsendelser og derefter menuen Start brevfletning.
- Vælg punktet Mails. ...
- Udpeg eller opret din kildefil som beskrevet ovenfor.
- Skriv din tekst og indsæt fletfelter som beskrevet ovenfor.
- På fanen Forsendelse skal du klikke på menuen Afslut og flet.
Hvordan tæller man felter i Excel?
På fanen Formler skal du klikke på Flere funktioner, pege på Statistisk og derefter klikke på en af de følgende funktioner: TÆLV: For at tælle celler, der ikke er tomme. TÆL: For at tælle celler, der indeholder tal. ANTAL.
Hvordan koder man i Excel?
- Klik på den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan fryser man en linje i Excel?
- Markér rækken under den sidste række eller til højre for den sidste kolonne, du vil have frosset.
- På fanen Vis skal du vælge. Frys ruder.
Kan ikke slette celler i Excel?
- Højreklik på en celle, række eller kolonne i en tabel, som du vil slette.
- Klik på Slet på miniværktøjslinjen.
- Vælg Slet celler, Slet kolonner eller Slet rækker.
Hvordan kopierer man et helt Excel ark?
Højreklik på regnearksfanen, og vælg Flyt eller kopiér. Markér afkrydsningsfeltet Opret en kopi. Vælg, hvor du vil placere kopien, under Før ark. Vælg OK.
Kan man vedhæfte PDF i Excel?
- Åbn dit Excel regneark og klik på fanebladet Indsæt og længst til høje på menulinjen skal du klikke på Objekt.
- Et dialogvindue åbnes og vælg her Adobe Acrobat Document i rullemenuen Objekttype.
Hvordan fjerner man dubletter i Excel?
Hvis du vil fjerne dublerede værdier, skal du klikke på Data > Dataværktøjer > Fjern dubletter.
Hvordan kopierer man en række i Excel?
Markér den række eller kolonne, du vil flytte eller kopiere. eller tryk på Ctrl+C i gruppen Udklipsholder under fanen Hjem. Markér cellen øverst til venstre i indsætningsområdet eller cellen, hvor du vil indsætte værdien, celleformatet eller formlen.
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt.
Hvis i Excel?
HVIS, funktionen. Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.